کپسول پیاسیدین

کپسول پیاسیدین ,کپسول پیاسیدین 300 چیست؟,کپسول پیاسیدین ۳۰۰,کپسول پیاسیدین برای چیست,کپسول پیاسیدین300,کپسول پیاسیدین چیست,کپسول پیاسیدین برای چیه

کپسول پیاسیدین

توضیحاتی در مورد کپسول پیاسیدین

قرص پیاسکلیدین (Piascledine) به منظور درمان درد و التهاب ناشی از آرتروز مصرف می‌شود. این دارو عوارض زیادی نداشته و درد معده از جمله عوارض آن است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف “کپسول پیاسیدین” 300 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول پیاسیدین چیست

قرص پیاسکلیدین (Piascledine) به منظور درمان درد و التهاب ناشی از آرتروز مصرف می‌شود. این دارو از ترکیب دو قسمت سویا و یک قسمت آووکادو ساخته شده و بنابراین یک داروی کاملاً گیاهی است که به بازگرداندن ساختمان غضروف به حالت طبیعی کمک می‌نماید. این دارو دارای خواص درمانی طولانی مدت است و اثرات محافظتی آن برای بدن حتی تا هشت ماه پس از قطع دارو روی بافت مفصلی نیز مشاهده شده است. پیاسکلیدین به صورت کپسول ۳۰۰ میلی‌گرمی در بازار موجود است.

مقدار مصرف کپسول پیاسیدین

میزان مصرف این دارو باید طبق نظر پزشک معالجتان تعیین گردد اما به طور معمول روزانه یک کپسول همراه با غذا و به مدت 3 الی 6 ماه تجویز می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف کپسول پیاسیدین

این دارو را در سایر موارد مشابه استفاده نکنید. پیاسکلیدین یکی از ایمن‌ترین داروها محسوب می‌شود، زیرا تنها عوارض شدیدی ندارد. مصرف این دارو در طی دوره درمانی میزان نیاز بیماران به داروهای ضد التهاب و ضد درد را کاهش می‌دهد.

بیماری آرتروز

بیماری آرتروز ( التهاب مفاصل) یکی از بیماری های شایع مفاصل است و مفاصل بدن از جمله مفاصل دست ها، ران ها، زانو ها، پاها و مهره های کمری را درگیر می کند. این بیماری باعث ساییدگی و فرسودگی غضروف ها می شود. علائم این بیماری شامل خشکی، سفتی و درد مفاصل است. این بیماری در زنان در دوره یائسگی و یا بعد از آن، در مردان در میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران نیز در اثر ضربه شیوع بیشتری دارد. داروهای مورد استفاده جهت درمان این بیماری معمولا داروهای ضد درد و ضد التهاب هستند، از انواع این داروها می توان به بروفن و ناپروکسن اشاره کرد. با توجه به عوارض جانبی زیاد این داروها، امروزه استفاده از داروهای گیاهی (مانند سویا و آووکادو) در درمان آرتروز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

دارو گیاهی و کپسول پیاسیدین

داروی گیاهی پیاسکلیدین mg300 (Piascledine 300 mg) (ساخت فرانسه)، حاوی عصاره سویا و آووکادو است که با تکنولوژی خاصی با یکدیگر ترکیب شده اند. پیاسکلیدین (حاوی عصاره سویا و آووکادو) دارای اثرات زیر بر مفاصل است: الف: پیاسکلیدین به میزان قابل توجهی درد و التهاب مفاصل مبتلا به آرتروز را کاهش می دهد به طوری که بعد از 3 ماه مصرف، میزان قابلیت حرکتی مفاصل افزایش یافته و بیمار به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام می دهد. تحقیقات بالینی صورت گرفته نشانگر توانایی این دارو در کاهش میزان درد و بهبود قابلیت تحرکی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز بوده‌ است. ب: پیاسکلیدین تولید مواد ضروری و حیاتی موجود در مفصل مانند اسید هیالورونیک، کلاژن و… را افزایش می دهد و به بازسازی مفصل کمک می کند. ج: پیاسکلیدین از تخریب و فرسودگی مفاصل جلوگیری می کند: داروی پیاسکلیدین با مهار آنزیم های التهاب زا میزان التهاب در مفاصل را کاهش می دهد همچنین مصرف این دارو در طی دوره درمانی میزان نیاز بیماران به داروهای ضد التهاب و ضد درد را کاهش می دهد. علاوه بر این پیاسکلیدین دارای خواص درمانی طولانی مدت است و ماندگاری اثرات محافظتی آن حتی 8 ماه پس از قطع درمان روی بافت مفصلی نیز مشاهده شده است. مقدار مصرف این محصول برای بزرگسالان روزانه 1 عدد کپسول است البته برای دستیابی به نتایج بهتر توصیه می‌شود حداقل 6 ماه متوالی مورد استفاده قرار گیرد.

موارد مصرف کپسول پیاسیدین

پیاسیدین به میزان قابل توجهی درد و التهاب مفاصل مبتلا به آرتروز را کاهش می دهد به طوری که فرد بعد از 3 ماه مصرف، میزان قابلیت حرکتی مفاصلش افزایش می یابد و بیمار می تواند به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام می دهد. تحقیقاتی که صورت گرفته نشانگر این بوده که این دارو در کاهش میزان درد و بهبود قابلیت تحرکی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز بسیار موثر بوده‌ است.

ترکیبات کپسول پیاسیدین

سویا سویا به دلیل داشتن پروتئین بالا برای التهاب زانو و درد مفاصل بسیار مناسب است با تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان خوردن 2 بار در روزبه مدت 3 ماه مکمل پروتئینی سویا برای کسانی که درد زانو و مفاصل دارند باعث می شود التهاب مفاصل کاهش پیدا کند و غضروف ها ترمیم شوند علاوه بر این از تخریب غضروف ها نیز جلوگیری می کند آواکادو آواکادو یک میوه مسکن زاست که درد را تسکین می دهد و به همین خاطر برای بیماری هایی مانند التهاب زانو ها و مفاصل گزینه مناسبی برای کاهش درد است و ترکیب آواکادو با سویا باعث تسریع در بهبود و کاهش این التهابات می شود

آرتروز یا اُستئوآرتریت

آرتروز (به فرانسوی: Arthrose) یا اُستئوآرتریت (به انگلیسی: Osteoarthritis) بیماری بسیار شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می‌شود. به این بیماری، ورم مفاصل و استخوان‌ها و آماس مفصلی‌استخوانی هم گفته می‌شود. آرتروز یک بیماری تخریبی پیش‌رونده در غضروف مفاصل است ولی علی‌رغم نام‌گذاری آن، یک بیماری التهابی نیست (بر خلاف روماتیسم مفصلی) چون التهاب در این بیماری یک عارضه ثانویه می‌باشد. در آرتروز تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروفی داریم که باعث التهاب بافت‌های اطراف می‌گردد. این عارضه ممکن است هر یک از مفاصل را درگیر سازد ولی شایع‌ترین مفاصل درگیر عبارتند از مفاصل دست ،پا، زانو، ران و ستون فقرات. این بیماری بسیار شایع است و در ۲۵٪ ویزیت‌های پزشکان عمومی و ۸۰٪ رادیوگرافی افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود (البته فقط 70٪ آنان علامت دارند).

آرتروز بیماری مفصلی

آرتروز بیماری مَفصلی است که ابتدا غضروف مفصل را درگیر می‌نماید. غضروف بافتی لغزنده است که انتهاهای استخوان‌ها را در یک مفصل می‌پوشاند. استخوان‌ها داشتن حرکتی آسان بر روی یکدیگر را مدیون غضروفهای سالم هستند. وظیفه دیگر غضروف‌ها جذب تکانه‌ها در طی حرکات فیزیکی می‌باشد. در بیماری آرتروز غضروف‌ها نازک شده و بتدریج در برخی نواحی از بین می‌رود که باعث می‌شود استخوان‌های زیر غضروفها به همدیگر ساییده شوند. نهایتاً درد، التهاب و کاهش حرکت در مفصل به وجود آید. به مرور زمان مفصل شکل طبیعی خودش را از دست می‌دهد و زوائدی استخوانی در لبه‌های آن ایجاد می‌گردد که خود باعث درد و ناراحتی بیشتر می‌شود. برعکس سایر التهاب‌های مفصلی مانند روماتیسم مفصلی، آرتروز تنها مفاصل را درگیر می‌نماید و به سایر اندام‌ها کاری ندارد. روماتیسم مفصلی افراد جوانتر را مبتلا می‌کند و ممکن است علاوه بر درگیری مفصل فرد احساس مریضی، خستگی یا تب نماید.

علائم و نشانه های آرتروز

درد مفاصل، محدودیت حرکت و کاهش انعطاف‌پذیری مفاصل، التهاب و تورم مفصل، معمولاً بدون گرما یا تب همراه درگیری مفاصل، نشت (افیوژن) مفصل و صدای ترق و تروق یا صدای ساییده شدن با حرکت مفصل مبتلا (گاهی). درد ممکن است در آغاز خفیف باشد، ولی می‌تواند به قدری شدید گردد که زندگی و خواب بیمار را دچار اختلال کند. درد مفاصل موجب عدم تحرک کافی بیمار می‌شود که این خود باعث لنگیدن، تحلیل رفتن و ضعیف شدن ماهیچه‌های پیرامون مفصل مبتلا و شل شدن رباط‌ها می‌گردد. تغییرات مفصلی دایمی هستند و بیماری ماهیت پیشرونده دارد. در درگیری مفاصل انگشتان دست ما تورم استخوان را داریم که در مفاصل انتهایی انگشتان گره‌های هبردن (Heberden’s nodes) و در مفاصل میانی گره‌های بوشار (Bouchard’s nodes) نامیده می‌شوند.

اقدامات درمانی برای آرتروز

برای تخفیف درد، مفاصل مبتلا را گرم کنید و عضلات اطراف مفاصل درگیر را ماساژ دهید. برای آرتروز گردن از یک گردن بند بی حرکت کننده گردن استفاده کنید. در آرتروز ستون فقرات، هنگام خواب به پشت بخوابید و از یک تشک سفت استفاده کنید. جراحی‌های توصیه شده برای استئوآرتریت شدید (مقاوم به درمان) شامل مفصل‌سازی (آرتروپلاستی) و مفصل‌خشکانی (آرترودز)، یا برداشتن تکه‌های استخوانی در پی معاینه با مفصل‌بین می‌باشد. مفصل‌بین (آرتروسکوپ) وسیله‌ای برای معاینهٔ داخل مفصل و تشخیص و عمل جراحی است. فعالیت ورزشی متوسط برای آرتروز مفید است. استراحت تنها در مرحله حاد بیماری که مفاصل خیلی دردناکند ضروری است. درمان فیزیکی برای توان‌بخشی عضلات و مفاصل (تنها برای موارد شدید). فیزیوتراپی یکی از درمان‌های قابل توجه در این بیماری است. در فیزیوتراپی، درمانگر با دادن تمرینات مناسب به بیمار و حرکات مفصلی و تحریکات اولتراسوند زمینه را برای بهبودی مهیا می‌کند توانبخشی کار درمانی برای افرادی که در کارهای روزمره دچار مشکل شده اند. ممکن است جلوگیری از حرکت زیاد مفصل لازم باشد (با استفاده از چوب‌های زیربغل، عصا، واکر و زانوبند کشی) تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف هندوانه در کاهش علائم آرتروز زانو و رماتیسم و تقویت دستگاه ایمنی و دفاعی بدن علیه عفونت‌ها نقش مؤثری دارد.[۲] عسل طبیعی به خاطر خاصیت ضد باکتری بالا و خواص ضد التهابی طبیعی آن ، محبوبیت زیادی در درمان درد مفاصل دارد. عسل به صورت طبیعی باعث کاهش التهاب مفاصل و کاهش درد می شود. برای آماده سازی، 2 قاشق غذاخوری عسل خالص را با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین به 1 فنجان چای سبز گرم اضافه کنید، این نوشیدنی عسل و دارچین را روزانه در صبح و شام استفاده کنید.

مفصل چیست

مفصل جایی است که دو استخوان در کنار هم قرار میگیرند. مفصل باعث میشود قسمت های مختلف بدن نسبت به هم حرکت کنند و حرکت استخوان ها در مفصل به علت کششی است که از طریق عضلات به آنها اعمال میشود. دو انتهای استخوان ها در جایی که با هم مفصل میشوند به وسیله پرده بافتی محکمی پوشیده شده که به آن کپسول مفصلی میگویند. در اطراف کپسول مفصلی نوارهای بافتی محکمی قرار دارند که به آنها لیگامان یا رباط میگویند و مسئول پایدار کردن مفصل هستند. غضروف یک بافت سخت ولی صاف و قابل انعطاف است که روی انتهاهای استخوان ها در محلی که در کنار هم قرار می گیرند را می پوشاند.

دلایل و علل مبتلا شدن به آرتروز

چندین فاکتور وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند، این عوامل شامل: افزایش سن. خطر ابتلا به آرتروز با افزایش سن افزایش می‌یابد. جنسیت. زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. وراثت. بعضی از افراد بصورت مادرزاد دچار مشکلات استخوانی هستند، که خطر ابتلای آنها به آرتروز را افزایش می‌دهد. آسیب دیدن مفاصل. زمانیکه مفاصل هنگام ورزش و یا سایر تصادفات آسیب می‌بینند، خطر ابتلای مفصل آسیب دیده به آرتروز افزایش می‌یابد. چاقی. حمل وزن بیشتر توسط بدن باعث فشار بیش از حد بر مفاصل می‌شود. مشاغل خاص. اگر شغل افراد از نوعی است که فشار مداوم برروی مفاصل می‌شود، خطر ابتلای شما به آرتروز افزایش می‌یابد. سایر بیماری‌ها. ابتلا به دیابت، کم کاری تیروئید، نقرس یا بیماری پاژه خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد

درمان دارویی بیماری آرتروز

برای درمان درد آرتروز می‌توان از داروهای زیر استفاده کرد: استامینوفن. استامینوفن می‌تواند درد را کاهش دهد اما تاثیری برروی التهاب و ورم ندارد. مصرف بیش از حد استامینوفن می‌تواند باعث آسیب رساندن به کبد شود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs ). این داروها می‌توانند درد و التهاب را تا حدودی کاهش دهند، این داروها شامل ایبوپروفن، ناپروکسن و … می‌شوند. این داروها ممکن است باعث ناراحتی معده، مشکلات قلبی، احساس صدا درگوش، مشکلات قلبی، خونریزی و مشکلات کبد و کلیه شوند. مصرف این داروها در افراد مسن می‌تواند خطرناک تر باشد. داروهای مخدردار. در موارد شدید بیماری، ممکن است داروهای مخدر دار تجویز شوند. درمان های غیر دارویی شامل: فیزیوتراپی. کار درمانی. درمان های جراحی شامل: استتومی (برش استخوان و جدا کردن و خارج کردن قسمتی از استخوان). تعویض مفاصل. در این جراحی پزشک مفصل آسیب دیده را خارج کرده و با پروتزهای پلاستیکی و آهنی جایگزین می‌کند. درمان آرتروز با طب سنتی یا جایگزین: این درمان ها برای کاهش درد بجای درمان‌های دارویی استفاده می‌شوند که شامل: طب سوزنی. از طب سوزنی برای کاهش درد مفصل و بهبود عملکرد مفصل استفاده می‌شود. تای چی و یوگا. این درمان‌های ورزشی ممکن است بتوانند تاثیری بر درد آرتروز داشته باشند.

بیشتر بخوانید : کپسول باکتری ♥ کپسول برای عفونت دندان ♥ کپسول بره موم ♥ کپسول تتراسایکلینکپسول پیروکسیکام