پمپ باد فندکی ماشین

معرفی پمپ باد فندکی ماشین

پمپ باد فندکی ماشین

معرفی پمپ باد فندکی ماشین

بایگانی

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

سماق و لاغری

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۰۲ ب.ظ

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی در سایت جسارت

گیاه سماق و دمنوش تهیه شده از آن خاصیت چربی سوزی داشته از بین برنده چربی در بدن است و به تناسب اندام کمک میکند، به طور کلی بیشتر گیاهان دارویی باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش میشوند. بیشتر دمنوشهای گیاهی به ویژه دمنوش تهیه شده از سماق، سرشار از اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C بوده که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربیها، سلولها و بافتهای مرده و آسیب دیده محسوب می شود. زمانی که این سلولهای مرده از بین میرود، سلولهای جدید جای آنها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا میرود. همچنین مصرف و خوردن سماق برای لاغری زمینه جذب چربی در بدن را از بین می برد. سماق از مواد غذایی است که برای تغذیه و تناسب اندام بسیار مفید است. همچنین سماق به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده به بدن کمک میکند تا از شر رادیکالهای آزاد به ویژه در دستگاه گوارش خلاص شود. به طور کلی استفاده از سماق باعث کاهش وزن و کاهش کلسترول میشود.

سماق و لاغری , خواص سماق و لاغری , رابطه سماق و لاغری , مضرات سماق و لاغری 

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

استفاده از سماق تاثیرات مثبت زیادی روی سلامتی تان میگذارد این ادویه خاصیت چربی سوزی زیادی دارد و می تواند به شما در زمینه کاهش وزنتان کمک کند دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، با بیان اینکه سماق فواید فراوانی برای سلامتی دارد، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود این چاشنی را به مقدار فراوان مصرف نکنند زیرا می‌تواند یبوست‌زا باشد.

سماق و لاغری

گیاه سماق و دمنوش تهیه شده از آن چربی سوز است و باعث از بین رفتن چربی بدن می‌شود و به همین دلیل به تناسب اندام کمک می‌کند. بیشتر گیاهان دارویی باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می‌شوند. بیشتر دمنوش‌های گیاهی به ویژه دمنوش سماق، سرشار از اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C هستند که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها، سلول‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده به حساب می‌آید. سماق نیروی کمکی خوبی برای دستگاه گوارش نیز محسوب می‌شود. مصرف سماق به بدن کمک می‌کند تا از شر رادیکال‌های آزاد به ویژه در دستگاه گوارش خلاص شود.یک الی دو قاشق سماق پودر شده را در آب جوش ریخته و همانند چای معمولی آن را دم کنید. بهتر است کمی نبات سفید خرد شده در آن اضافه کنید تا طبیعت سرد آن نیز اصلاح شود. سپس برای مدت کوتاهی کنار گزاشته تا ته نشین شود و بعد با کمک صافی ریز در فنجان مناسب ریخته و میل کنید.

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

سماق و لاغری , خواص سماق و لاغری , رابطه سماق و لاغری , مضرات سماق و لاغری
دکتر محمد هاشمی، درباره خواص سماق، گفت: سماق درختی است که میوه‌های خوشه‌ای شکل و به رنگ قرمز و قهوه‌ای دارد، طعم آن در ابتدا گس بوده و بعد از رسیدن ترش می‌شود. این میوه پس از کوبیدن به عنوان چاشنی همراه غذا مصرف می‌شود. دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، افزود: این چاشنی تحریک کننده اشتها است و به سبب دارا بودن «تانن» یبوست‌زا نیز محسوب می‌شود.

خواص سماق و لاغری

از نظر سازمان بهداشت جهانی اضافه وزن و چاقی به عنوان تجمع غیر طبیعی یا بیش از اندازه چربی در بدن است که سلامتی فرد را مختل می‌کند. در سال های اخیر اضافه وزن در جهان به شدت رو به افزایش است و در ۱۰ سال اخیر چاقی در همه کشورهای دنیا افزایش چشمگیری داشته است. چاقی تنها مشکل بزرگسالان نیست و در کودکان و نوجوانان نیز روند رو به رشدی دارد. طبق آمار منتشره، نیمی از افراد ساکن در تهران اضافه وزن دارند و ۲۰ درصد آنان چاق هستند، یکی از راه‌هایی که افراد برای لاغر شدن به سمت آن گرایش دارند استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش وزن و لاغری است که در خیلی از موارد اگر به طور صحیح استفاده شود مفید خواهد بود. البته مانند تمام کمک کننده‌های لاغری آنچه که اهمیت دارد این است که شما قبل از استفاده از این گیاهان برای لاغرشدن باید به ورزش و نوع تغذیه خود نیز توجه کنید. یکی از گیاهان دارویی موثر استفاده از سماق برای لاغری است. لازم به ذکر است خوردن سماق تازه مسمومیت ایجاد می‌کند، بنابراین فقط باید خشک آن را مصرف کرد، همچنین افراد دارای مزاج سرد به منظور استفاده از سماق برای لاغری حتما باید همراه آن گیاهان گرم مصرف کنند. 

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

سماق و لاغری , خواص سماق و لاغری , رابطه سماق و لاغری , مضرات سماق و لاغری
سماق می‌تواند در مقابله با التهابات لثه مفید باشد، عنوان کرد: غرغره کردن دم کرده سماق برای تورم گلو و دهان نیز موثر و مفید است. هاشمی خاطرنشان کرد: مصرف میوه تازه سماق می‌تواند مسمومیت‌زا باشد و افراد فقط باید نوع خشک این میوه را مصرف کنند.

خوردن سماق و لاغری

گیاه سماق و دمنوش تهیه شده از آن خاصیت چربی سوزی داشته از بین برنده چربی در بدن است و به تناسب اندام کمک می‌کند، به طور کلی بیشتر گیاهان دارویی باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می‌شوند. بیشتر دمنوش‌های گیاهی به ویژه دمنوش تهیه شده از سماق، سرشار از اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C بوده که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها، سلول‌ها و بافت‌های مرده و آسیب دیده محسوب می شود. زمانی که این سلولهای مرده از بین میرود، سلولهای جدید جای آنها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا میرود. همچنین مصرف و خوردن سماق برای لاغری زمینه جذب چربی در بدن را از بین می برد. سماق از مواد غذایی است که برای تغذیه و تناسب اندام بسیار مفید است. همچنین سماق به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده به بدن کمک می‌کند تا از شر رادیکال‌های آزاد به ویژه در دستگاه گوارش خلاص شود. به طور کلی استفاده از سماق باعث کاهش وزن و کاهش کلسترول می‌شود.

سماق و لاغری

بیشتر بخوانید :

خواص و فواید سماق و ماست برای لاغری در بارداری چیست

آشنایی با فواید و خواص سماق و ماست برای ضدعفونی کردن بدن

مضرات و خاصیت سماق چیست برای کنترل فشار خون و چربی خون

خواص درمانی مصرف سماق و کبد چرب برای درمان این بیماری

فواید دارویی و مضرات سماق در بارداری و طب سنتی

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن

  • احد کاظمی

بهار نارنج و لاغری

چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ق.ظ

تاثیر خواص بهار نارنج و لاغری و عرق بهارنارنج چیست

تاثیر خواص بهار نارنج و لاغری و عرق بهارنارنج چیست در سایت جسارت

بهار نارنج و لاغری ، عرق بهار نارنج و لاغری ، بهار نارنج لاغری ، تاثیر بهار نارنج در لاغری , خواص بهار نارنج برای لاغری چیست , آیا بهار نارنج برای لاغری مفید است

به گزارش سایت جسارت بهار نارنج از جذاب ترین رایحه هایی است که خواص بی نظیر و جالب توجهی را در خود نهفته دارد . از طرفی همه از وجود بیش از اندازه توده های چربی ناخوشنودند و از ارتباط مستقیم آن با تخریب سلامتی آگاهی کامل دارند و به همین دلیل دوست دارند تا با روشی کاملا ایمن و موثر به کاهش وزن بپردازند .چای سینلس با ترکیبی از بهارنارنج یکی از پرفروش ترین ومحبوب ترین محصولات لاغری و سلامتی را در دسترس مصرف کنندگان قرارداده است . چای سین لس همواره با کیفیت برتر محصولات و پشتوانه علمی برای تمامی محصولات خود معروف است . این چای بر اثر تاثیرات بیش از انتظارش در کاهش وزن و چربیسوزی به چای لاغری معروف شده است و لاغری یکی از دوست داشتنی ترین تاثیراتی است که این چای در روند آن نقش موثر و تسهیل کننده ای دارد . خواص این چای بر سلامتی بسیار شایان توجه است از قبیل تامین آنتی اکسیدان و حفظ جوانی و شادابی پوست و تمامی سلول های بدن , کاهش قندخون , کاهش چربی خون , کاهش کلسترول , تاثیرات مثبت بر کاهش چربی کبد , آرامش بخش اعصاب , کاهش اشتها و چربیسوزی . چای سبز دیگر ترکیب موجود در محصول است که خواص بی مانند آن در ایجاد و حفظ سلامتی و تندرستی بر کسی پوشیده نیست و تحقیقات معتبر جهانی بر استفاده مستمر آن برای رسیدن به وضعیت مطلوب سوخت و ساز تاکید میکنند. کافی است روزانه دو یا سه فنجان از آن نوش جان شود تا انرژی بیشتری بسوزانید و هرچه بیشتر به سمت داشتن وزنی مناسب حرکت کنید . از دیگر خواص این چای تنظیم اعمال گوارشی در معده و روده ها است که در روند سوخت و ساز متعادل نقش تعیین کننده ای دارند. چای سینلس (بهارنارنج) اشتهای کاذب را با خاصیت آرامش بخش اعصاب کاهش میدهد و بشکل طبیعی انرژی کمتری وارد بدن میشود و این درحالتی است که هیچگونه فشار غیر عادی و آزار دهنده ای را تحمل نمیکنید . کاهش اشتها یکی از تاثیراتی است که بهارنارنج ایجاد میکند و بهتر است بگوییم اشتها را متعادل میکند . از خواص دیگر بهارنارنج افزایش کیفیت خواب یا به عبارتی خواب عمیق است . افزایش سوخت و ساز در اثر خواص توام چای سبز با بهارنارنج موجبات چربیسوزی را فراهم می آورد تا چربی بیشتری سوزانده شود و کاهش وزن از توده چربی های زائد انجام گیرد

بهار نارنج و لاغری

تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافین موجود در نارنج باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها شده و در کنار ورزش می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود. بهار نارنج تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می ‌‌برد. – مربای بهار نارنج مقوی معده و ضد تشنج است. – عرق بهار نارنج اشتهاآوری قوی است – در تسکین ناراحتی‌ های سینه مؤثر است. – برای کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی هم مصرف شربت بهار نارنج را توصیه می‌کنند. – مداومت در مصرف بهارنارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است و چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود جهت استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار موثر است. – مصرف عرق بهار نارنج هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود. لذا وجود یک شیشه از آن در منزل لازم است.

بهار نارنج و لاغری

اثر ضدچاقی بهار نارنج (C. aurantium) مربوط به سینفرین است که یک محرک با خواص مشابه کافئین و افدرین است. اثرات مشابه بهارنارنج شامل افزایش مصرف انرژی، افزایش سوخت و ساز بدن و سرکوب اشتها است و به همین دلیل جایگزینی برای افدرا شده است. افدرا (Ephedra L.) یک درختچه متعلق به کشور چین و معروف به (ma-huang) است که حداقل 5000 سال پیش شناخته شده است. افدرا و محصولات حاوی افدرین ممکن است بر کاهش وزن اثرگذار باشند؛ اما استفاده از افدرا و یا افدرین می تواند باعث افزایش عصبانیت، تغییرات خلق و خوی، تپش قلب، تهوع و استفراغ شود. آلکالوییدهای افدرین محرک هایی هستند که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهند. ممنوعیت استفاده از افدرا، باعث استفاده بسیار گسترده از بهارنارنج به عنوان یک محرک در چربی سوزی شده است. آزمایشات بالینی کاهش وزن، مطالعات فیزیولوژیکی و گزارش موردی متنوعی در مورد بهارنارنج انجام شده است. برخی شواهدِ امیدوارکننده، اثر سینفرین بر درمان چاقی را نشان دادند اما مطالعات بیش تری برای نتیجه گیری قطعی در این زمینه لازم است. همچنین بر اساس مطالعات انجام شده در George Town University ، بهارنارنج به کاهش وزن کمک می کند و گرمازایی را افزایش می دهد. پژوهشی باهدف تشخیص اثر عصاره بهارنارنج، کافئین و گل راعی (Hypericum perforatum) بر ساختار بدن، متغیرهای متابولیک، سطوح لیپید پلاسما و وضعیت خلق و خو در بزرگسالان سالم با اضافه وزن انجام شد. به این منظور 23 نفر به 3 گروه تقسیم شدند: گروه اول عصاره بهارنارنج (975 میلی گرم)، کافئین (528 میلی گرم) و گل راعی (900 میلی گرم) را روزانه دریافت کردند. گروه دوم مالتودکسترین به عنوان دارونما و گروه سوم چیزی دریافت نکردند و به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند. به مدت 6 هفته، افرادِ تحت آزمایش زیر نظر یک متخصص تغذیه از رژیم غذایی 1800 کیلوکالری در روز پیروی کردند و تحت نظارت یک فیزیولوژیست ورزش، سه روز در هفته برنامه ورزشی خاصی را انجام دادند. در مقایسه گروه اول با گروه های دارونما و کنترل، گروه اول به طور قابل توجهی وزن بدن (1/4 کیلوگرم) و چربی بدن (2/9 درصد) خود را از دست داده بودند. در ارتباط با کاهش چربی حقیقی، گروه اول مقدار قابل توجهی (3/1 کیلوگرم) از دست داده بود. هیچ گونه تغییر قابل ملاحظه ای در شاخص های حالت خلق و خو در سه گروه مشاهده نشد. گروه اول کاهشی را در میزان کلسترول و تری گلیسیریدهای پلاسما داشتند. هیچ گونه تغییر قابل ملاحظه ای در فشار خون، ضربان قلب و آزمایش ادرار در هر سه گروه مشاهده نشد. بر این اساس، ترکیب بهارنارنج، کافئین و گل راعی ایمن است و وقتی این ترکیب با محدودیت دریافت کالری و انجام ورزش به منظور از دست دادن وزن بدن و چربی همراه باشد، در بزرگسالان سالم دارای اضافه وزن مؤثر خواهد بود.

بهار نارنج و لاغری

بیشتر بخوانید :

خواص زرشک قرمز

کندر و خواص آن

خواص ترنجبین برای نوزاد

مارچوبه طرز پخت

میخک و خواص دارویی

  • احد کاظمی

شعر در مورد خدمت به خلق

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۳۳ ق.ظ

شعر در مورد خدمت به خلق

شعر در مورد خدمت به خلق ,شعری در مورد خدمت به خلق,شعر درباره خدمت به خلق,شعر در مورد خدمت به مردم,شعری در مورد خدمت به مردم,شعر درباره خدمت به مردم,شعر درباره ی خدمت به خلق,شعر سعدی در مورد خدمت به خلق,شعر حافظ در مورد خدمت به خلق,شعر شیخ بهایی در مورد خدمت به خلق,شعر در مورد خدمت به خلق خدا,اشعار در مورد خدمت به خلق,اشعار زیبا در مورد خدمت به خلق

شعر در مورد خدمت به خلق

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد خدمت به خلق برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

نباشد همی نیک و بد پایدار

همان به که نیکی بود یادگار

دراز است دست فلک بر بدی

همه نیکویی کن اگر بخردی

شعر در مورد خدمت به خلق

اگر تو دوست منی

کمک ام کن تا از تو هجرت کنم

اگر تو عشق منی

کمک ام کن تا از تو شفا یابم

شعری در مورد خدمت به خلق

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی

زمانی که خودباوری را در خودت بکشی،

وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند

شعر درباره خدمت به خلق

توانگرا دل درویش خود به دسـت آور

که مخزن زر و گنج درم نخواهد ماند

بدین رواق زبرجد نوشـته‌اند بـه زر

که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند

شعر در مورد خدمت به مردم

نیکی و سخاوت کن و مشمر

که چو ایزد

پـاداش ده و مفضل و

نیکو ثمری نیست

شعری در مورد خدمت به مردم

ای صاحـب کرامت شکرانه سلامت

روزی تفقّدی کن درویـش بـینوا را

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرفست

با دوستان مـروّت با دشمنـان مدارا

شعر درباره خدمت به مردم

چـهار چـیزست آیـین مـردم هنری

که مردم هنری زین چهار نیست بری

یکی سخاوت طبعی چو دستگاه بود

بـه نیکـنامی آن را ببخشی و بخوری

شعر درباره ی خدمت به خلق

دو دیگر آنکه دل دوستان نیـازاری   

که دوست آینه باشد چو اندرونگری

سه دیگر آنکه زبان را به گاه گفتن زشت

نـگاه داری تا وقت عذر غم نخوری

چهارم آنکه کسی کو به جای تو بد کرد

چـو عـذر خـواهـد نام گناه او نبری

شعر سعدی در مورد خدمت به خلق

بــنى آدم اعـضــاى یـکــدیگــرنــد

کـه در آفــرینــش ز یــک گـوهرند

چـو عــضــوى بــه درد آورد روزگــار

دگــر عـضـوهــا را نـمانــد قــرار

شعر حافظ در مورد خدمت به خلق

تــو کــز محنـت دیــگران بــى غمى

نــشـایــد کــه نــامـت نهند آدمى

شعر شیخ بهایی در مورد خدمت به خلق

بـه بـازوان تـوانـا و فـتوّت سـر دسـت

خطا است پنجه‌ی مسکین ناتوان بشکست

نـتـرسد آنـکـه بـر افتـادگان نبخشاید؟   

کـه گـر ز پاى در آید، کسش نگیرد دست

شعر در مورد خدمت به خلق خدا

بیـنـوا را

از سر سفـره‌ی خـود دور مـکـن

بهر یک لقمه‌ی نان تلـخ

مگر شـور مـکـن

اشعار در مورد خدمت به خلق

ببخش مال و مترس

از کمی که هر چه دهی

جـزای آن بـه یـکـی ده

ز دادگــر یــابـی

اشعار زیبا در مورد خدمت به خلق

درخــت کـرم هــر کـجـا بـیـخ کـنـد

گـذشـت از فـلـک شـاخ و بـالای او

گـر امــیـد داری کــز او بــرخــوری

بـه مـنّـت مـــنـه ارّه بـــر پــای او

شعری درباره خدمت به خلق

بـه گیـتـی ز بخـشـش بــود مـرد بـِه

تـو گـر گـنـج داری ببـخـش و مَـنِـه

بـر ارزانـیــان گـنــج بــستـه مــدار

ببـخـشـای بـر مــرد پــرهـیـزکــار

شعر در مورد خدمت به خلق

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد شطرنج

شعر در مورد سفید شدن مو

شعر در مورد دعا

شعر در مورد پنجشنبه

شعر در مورد جمعه

  • احد کاظمی

شعر در مورد دستشویی

يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۰۴ ب.ظ

شعر در مورد دستشویی

شعر در مورد دستشویی ,شعر درباره دستشویی,شعر دستشویی,شعر دستشویی کودکانه,شعر دستشویی رفتن,شعر دستشویی رفتن کودکان,شعر دستشویی کودک,شعر در مورد دستشویی,شعر طنز دستشویی,شعر درباره دستشویی,شعر برای دستشویی,شعر توالت کودک,شعر برای دستشویی رفتن کودک,شعرهای کودکانه در مورد دستشویی

شعر در مورد دستشویی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد دستشویی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

بیایید همه با هم دست در دست هم

با یاری خداوند تعالی و دعای مادران ایران زمین ..

دیگر دمپایی دستشویی را خیس نکنیم!!

شعر در مورد دستشویی

فقط خواستم یادآوری کنم

.

.

.

.

.

.

.

.

کسی که نصف شبی بیدار میشه میره دستشویی یه قهرمانه:))

شعر درباره دستشویی

دیوار، طاقچه، پارکینگ، حمام، دستشویی، آشپزخانه اوپن، …

.

.

.

.

آقا اشتباه نکنید این آگهی فروش خونه نیست

اسم اپلیکیشن هاییه که تازگی ها منتشر شده… گفتم در جریان باشید:)

شعر دستشویی

یه همکلاسی داشتم فامیلیش حکمتی بود،

یه بار رفته بود دستشویی، استاد گفت چرا در بستس؟

گفتم حتما حکمتی توش هست،

فکر کرد مسخرش میکنم، اخراجم کردن:|

شعر دستشویی کودکانه

به خاطر عدم پرداخت مهریه افتادم زندان..

اونجا مجبور بودم هر روز دستشویی بشورم…

کلا نظافت اون بند با من بود..

اونجا بود که با خودم فکر کردم اگر تو خونه همین کارا رو میکردم

خب هیچوقت مهرشو نمیذاشت اجرا….

نخند پاشو دستشویی رو بشور مرررررددد

شعر دستشویی رفتن

خونه دوستم همه چیش هوشمنده

از تنظیم دمای خونه گرفته تا تنظیم نور

حالا اوجِ تکنولوژی خونه ما اینه

که لامپ دستشویی رو روشن کنی،

هواکش هم روشن میشه

شعر دستشویی رفتن کودکان

مجری: کی میدونه عشق چیه؟

فامیل: به خریت رمانتیک میگن عشق!

مجری: عشق یه احساس خیلی خوبه

پسرعمه: مثل حسی که آدم تو دستشویی داره!

مجری: خیلی بیشتر!

کلاه قرمزی: مثل حسی که چندتا آدم تو دستشویی دارن!(((

شعر دستشویی کودک

عوارض جانبی بعد از یک شکست عشقی چیه ؟

در آوردن گوشی از حالت سایلنت !

نبردن گوشی به دستشویی و حمام !

از رمز درآوردن اینباکس گوشی ! …

پاک کردن آثار جرم !

خواب راحت … زندگی راحت … آرامش همراه با گریه !

تموم نشدن شارژ ایرانسل بعد ۶ ساعت !

شعر در مورد دستشویی

بعضی وقتا لازمه ک تکلیفتو با خودت روشن کنی ،

رودروایسی ها رو بذاری کنار

مثه ی کوه قوی باشی ، قاطع و استوار

از جلوی لپ تاپ بلند بشی و بری دستشویی …

شعر طنز دستشویی

تنها جای دنیا که … کسی با کسی شوخی نمیکنه٬

کسی باکسی حرف نمیزنه٬

قیافه فوق العاده جدی داره٬

و نمیذاره که کسی حقشو بخوره؟؟؟. . . .

صف دستشوییه میفهمیییی اصلا جای شوخی نیست !

شعر درباره دستشویی

من در تلاشم فاصله دستشویی تا اتاقم رو تلکابین بزنم…

.

.

.

.

بعد بعضیا واسه عکس پروفایلشون میرن اتلیه 🙂 خخخخخ

شعر برای دستشویی

یه مزیتی که ما ایرانیا نسبت به خارجیا داریم دستشویی هامونه ..

.یعنی قشنگ می شه موقع عملیات دستمون را بزاریم زیر چونمون و فکر کنیم

ولی دستشویی فرنگی این قابلیت دست زیر چونه رو نداره .

برای همینم هست که فکر ما ایرانیا باز تره.

شعر توالت کودک

پسرا کارشون

به تجدید ارایش تودستشویی های دانشگاه نرسه:

صــــــــــــــلــــــــــوات

شعر برای دستشویی رفتن کودک

دیروز کـــه مهمون داشتیم

بعد ناهار گفت ببخشید دستشویی دارید؟

گفتم نه برو تو باغچه زیر اون درخته کارتو انجام بده !

اخه اینم شد سوال؟؟

شعرهای کودکانه در مورد دستشویی

ینی این روغنی که از لای کوکو می ریزه

از دمپایی خیس دستشویی هم بدتره……………….

شعر در مورد دستشویی

بیشتر بخوانید :

اشعار امیرخسرو دهلوی

اشعار رودکی

اشعار سلمان ساوجی

اشعار بیدل دهلوی

اشعار مولوی

  • احد کاظمی

شعر در مورد رهبری

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۳۷ ب.ظ

شعر در مورد رهبری

شعر در مورد رهبری ,شعری در مورد رهبری,شعر در مورد رهبری,شعر در مورد رهبر,شعر در مورد رهبر انقلاب,شعر در مورد رهبر معظم انقلاب,شعر زیبا در مورد رهبری,شعری در مورد رهبر,شعر در مورد مقام معظم رهبری,شعر رهبری درمورد شهدا,شعری درباره رهبری,شعر در مورد مقام معظم رهبری,شعر زیبا در مورد رهبر,شعر در مورد رهبرم سید علی,شعر در مورد رهبرم

شعر در مورد رهبری

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد رهبری برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

گم گشته هر جا رهبری در راه بی پایان تو

در راه بی پایان تو گم گشته هر جا رهبری

از باغ وصل تو بری کی (فیض) را روزی شود

کی (فیض) را روزی شود از باغ وصل تو بری

شعر در مورد رهبری

نمیدانم که دردم را سبب چیست؟

همی دانم که: درمانم تویی بس

درین راه اوحدی را رهبری نیست

دلیل این بیابانم تویی بس

شعری در مورد رهبری

گفتار اوحدی نبود بی حقیقتی

قولش قبول کن، که به اقبال رهبری

گر طالبی، فروغ بگیری ز آفتاب

ور غالبی، دریغ نداری ز مشتری

شعر در مورد رهبری

زخویش رفتن ما رهبری نمیخواهد

دلیل قافله صبح سینه چاک است

نیامده است شرابی بعرض شوخی رنگ

جهان هنوز سیه مست سایه تاک است

شعر در مورد رهبر

شوق بیتابیم مارا رهبری در کانیست

اشک هر جا سرکشد دارد قدم در آستین

کز تأمل پرده بردارد زروی این بساط

هر کف خاکی است چندین جام جم در آستین

شعر در مورد رهبر انقلاب

اگر با پای سروی سعی آهم رهبری کردی

کف خاکسترم با بال قمری همسری کردی

ندادم عرض هستی ورنه با این ناتوانیها

برنگ رشته شمعم نفس هم اژدری کردی

شعر در مورد رهبر معظم انقلاب

وادی واماندگی طی میکنیم و چاره نیست

میبرد ما را ته پا نارسیدن رهبری

آب میگردیم تا مشتی عرق گل میکنیم

شیشه ساز ما ندارد جز حیا آتشگری

شعر زیبا در مورد رهبری

دست و عصاش موسوی، رکوه پرآب زندگی

گرم روان عشق را، کرده به چشمه رهبری

مه قدم و فلک ردا، وز تف آفتاب و ره چهره

چو ماه منخسف، یافته رنگ اسمری

شعری در مورد رهبر

عالم

که کامرانی و تن پروری کند

او خویشتن گمست،

کرا رهبری کند

شعر در مورد مقام معظم رهبری

رهبری نیست به از صدق طلب رهرو را

نیست از راست روی خامه به مسطر محتاج

نیست از چاشنی خاک قناعت خبرش

مور تا هست به شیرینی شکر محتاج

شعر رهبری درمورد شهدا

آن را که در آخرش خری هست

او را به طواف رهبری هست

بازار جهان به کسب برپاست

زین در همه خارش وگری هست

شعری درباره رهبری

از هیبت قدر بنهادند رو به جبر

وز بیم رهزنان نگزیدند رهبری

آری جنون ساعه شرط شجاعت است

با مایه خرد نکند هیچ کس نری

شعر در مورد مقام معظم رهبری

در کوی تو گمره شوم از بوی تو با آنک

آنجا همه زان رهبری بوی تو آیم

خورشیدی و من ذره، کنم بی سر و پا رقص

آن لحظه که در جلوه گه روی تو آیم

شعر زیبا در مورد رهبر

در طریق رفتن از خود رهبری در کار نیست

وحشت نظاره را بال و پری در کار نیست

کشتی تدبیر ما طوفانی حکم قضاست

جز دم تسلیم اینجا لنگری در کار نیست

شعر در مورد رهبرم سید علی

کسی را برد سجده دانا که یزدان

گزیده ستش از خلق مر رهبری را

کسی را که بسترد آثار عدلش

ز روی زمین صورت جائری را

شعر در مورد رهبری

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد وفای به عهد

گلچین زیباترین شعر در مورد امام موسی کاظم

گلچین زیباترین شعر در مورد تجربه

گلچین زیباترین شعر در مورد صورت و سیرت زیبا

گلچین زیباترین شعر در مورد حضرت معصومه

  • احد کاظمی

شعر در مورد رمی جمرات

پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۳۷ ق.ظ

شعر در مورد رمی جمرات

شعر در مورد رمی جمرات ,شعر درباره رمی جمرات,شعر برای رمی جمرات,شعر در باره رمی جمرات,شعر با رمی جمرات,شعر درمورد رمی جمرات,شعر با کلمه رمی جمرات,شعر با کلمه ی رمی جمرات,شعری در مورد رمی جمرات,شعری درباره رمی جمرات,شعر درباره ی رمی جمرات,شعر کودکانه در مورد رمی جمرات,شعر مفهومی در مورد رمی جمرات,شعرهای کودکانه در مورد رمی جمرات

شعر در مورد رمی جمرات

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد رمی جمرات برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

وقتی عرفات خالی از عرفان است

رمی جمرات بازی شیطان است

حج تو جهاد است زمانی که حرم

در تولیت آل ابوسفیان است

شعر در مورد رمی جمرات

ای صبح صادق! بر رُخ آئینه چین است

در کوچه‌های نور، ظلمت در کمین است

از حیله رمّال‌ها دنیا سیاه است

از فتنه دجّال‌ها، قرآن غمین است

دنیا ز بوی معرفت خالی ست مولا

جهل مُرکب با دل انسان قرین است

حالی نمی‌پرسد کسی از حضرت دین

دین در زمین، تبعیدی و حسرت نشین است

شعر درباره رمی جمرات

بُت می پرستد روح انسان مُچاله

شیطان اغواگر، خداوند زمین است

«لا مذهبی»، دین جدید خلق دنیاست

تلخ است، اما قصه دنیا همین است

عصر ظهورست و زمین از مُدعّی، پُر

دجّال هم شد مُدعی! این چندمین است؟

عَجِّل عَلی، یا حضرت موعود، یا عشق!

والعصر! انسان در زمین تنهاترین است

شعر برای رمی جمرات

تکلیف دنیا می‌شود روشن به نورت

لا تُخلف المیعاد، صد در صد چنین است

در صبح یک آدینه می‌تابی به عالم

دل های ما مشتاق آن صبح مُبین است

باید که ما از پرده غیبت درآییم!

شرط ظهور حضرتت، تنها همین است

شعر در باره رمی جمرات

وضو گرفته‌ام از بهت ماجرا بنویسم

قلم به خون زده‌ام تا که از منا بنویسم

به استخاره نشستم که ابتدای غزل را

ز مانده‌ها بسرایم؟ ز رفته‌ها بنویسم؟

نه عمر نوح نه برگ درخت‌های جهان هست

بگو که داغ دلم را کی و کجا بنویسم؟

مصیبت عطش و میهمان‌کشی و ستم را

سه مرثیه ‌ست که باید جدا جدا بنویسم

شعر با رمی جمرات

چگونه آمدنت را به جای سر در خانه

به خط اشک به سردی سنگ‌ها بنویسم

چگونه قصه مهمان‌کُشی سنگدلان را

به پای قسمت و تقدیر یا قضا بنویسم

منا که برف نمی‌آید این سپیدی مرگ است

چه‌سان ز مرگ رفیقان باصفا بنویسم؟

شعر درمورد رمی جمرات

شور و شیون ای مسلمانان رواست

قتل عامِ اهل قبله در مناست

زین سپس این روز ِداغ و درد ماست

«عید قربان» جلوه‌ای از «کربلا»ست

شعر با کلمه رمی جمرات

یک زمان، کوچه بنی هاشم!

یک زمان، بسته، راههای مِناست

قتل مظلوم، در شلوغی‌ها

راه بستن، تخصص اینهاست!

شعر با کلمه ی رمی جمرات

غمی سترگ، سیه‌پوش کرده معبد جان را

غمی دوباره به ‌هم ریخته زمین و زمان را

به هر طرف که نظر می‌کنم عزای عزیزی ست

بیا بیا که بگرییم داغ‌های گران را

دلم، تجلی مهر محمد(ص) است و لیکن

چگونه شرح دهم کینه ابولهبان را

شعری در مورد رمی جمرات

رژیم آل سعود است اینکه موعد میقات

به بی‌کفایتی‌اش تلخ کرده کام جهان را

رژیم آل سعود است اینکه موسم قربان

در آستان منا، ذبح کرده پیر و جوان را

مگر به حرمت خون مهاجران الی ‌الله

رها کند دگر این بارگاه خلدمکان را

شعری درباره رمی جمرات

مگر که اهل یقین را به حال خود بگذارد

که قرنهاست فروخورده بغضهای نهان را

به حیرتم که چرا در حریم امن خداوند

نفس بریده ز حجاج و برگرفته امان را؟

کجاست ساقی کوثر، که بشنود دم آخر

حکایت عطش زائران و تشنه لبان را؟

کلیدداری کعبه، سزای ناخلفان نیست

به عاشقان بسپارید این بهشت و جنان را

شعر درباره ی رمی جمرات

دل من! تو جنگ شیطون  لشکرخدا باهاته

دل من! نترس!  حالا   وقت رمی جمراته

ما باید با سنگامون غرور گرگو بشکنیم

باید ابراهیم بشیم  بت بزرگو بشکنیم

شعر کودکانه در مورد رمی جمرات

باورم نمیشه  مردا  زیر آوار بمونن

تا کجا پنجره ها  اسیر دیوار بمونن؟

دل من!تو جنگ شیطون لشکرخدا باهاته

دل من! نترس!  حالا   وقت رمی جمراته

شعر مفهومی در مورد رمی جمرات

قرار بود به گوش تمامی دنیا

صدای خنده ابلیس از منا برسد

قرار شد خبر انتقام از اسلام

به گوش لات و هبل از دل حرا برسد

شعرهای کودکانه در مورد رمی جمرات

شرح احرام و وقوف و صفت رمی و طواف

با دل خویش به تقریر دگر باید کرد

هر دلی را که زتحقیق سخن بویی هست

بشناسد که سخن را به جز این رویی هست

شعر در مورد رمی جمرات

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد همسر

گلچین زیباترین شعر در مورد فوتبال

گلچین زیباترین شعر در مورد آزادی

گلچین زیباترین شعر در مورد حسادت

گلچین زیباترین شعر در مورد حال خوش

  • احد کاظمی

آیا از فواید و خواص زردچوبه ناشتا برای سلامتی بدن اطلاع دارید؟

خواص زردچوبه ناشتا ، خواص زردچوبه ، خوردن زردچوبه ناشتا ،تاثیر و خواص زردچوبه ناشتا ،فواید زردچوبه ، خواص زردچوبه ناشتا برای بدن

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه ناشتا می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص زردچوبه ناشتا

زردچوبه یکی از پرطرفدارترین ادویه جات مصرفی در میان ما ایرانی هاست.

زردچوبه دارای اسانسی مرکب از اسیدهای والرینیک، کاپرلیک و فلاندون می باشد و همچنین دارای سابی نین، سینئول،

بورنئول و الکل تورمرول و ماده کورکومین می باشد که رنگ زرد زردچوبه به علت همین ماده کورکومین می باشد.

از جمله مهم ترین خواص زردچوبه می توان به تاثیر آن در پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، پیشگیری و

کمک به درمان آرتریت و آرتروز و موارد فراوان دیگر اشاره نمود.

یکی از کاربردهای مهم زردچوبه که در سال های اخیر به آن بیشتر پرداخته شده، استفاده از زردچوبه و

خمیر زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد بدن یا به اصطلاح اپیلاسیون با زردچوبه است.

خواص  خوردن زردچوبه ناشتا

برای حفظ سلامت بدن یکی از توصیه ها نوشیدن مخلوط میوه با آب نیمه ولرم ناشتا قبل از وعده صبحانه است.
برای تهیه و خوردن این معجون سلامتی می توانید میوه‌های مختلفی چون لیمو، توت فرنگی و یا هویج را با آب ولرم ترکیب کنید و
بنوشید تا اثرات منحصربفرد آن بر سلامتی و دفع سموم از بدن را مشاهده کنید اما یکی از برترین محلول های سلامتی، ترکیب ادویه زردچوبه با آب است.
زردچوبه که بیشتر افراد تنها به عنوان ادویه و چاشنی به مواد غذایی اضافه می کنند دارای خواص درمانی فراوان و
باورنکردنی بر سلامت بدن انسان است و مصرف روزانه آن توصیه می شود.
می توانید زردچوبه و آب ولرم را با هم ترکیب کنید و قبل از صبحانه ناشتا بنوشید با این کار نتایج زیر بدست می آید:
– کبدتان سم زدایی می شود و سلول های سرطانی احتمالی در بدنتان نابود می شوند.
– مشکلات گوارشی از شما دور شده و سلامت جهاز هاضمه حفظ می شود. همینطور درد مفاصل و
آرتروز که این روزها بین سالمندان بسیار شایع است، از بین می رود.
– نوشیدن آب با زردچوبه همچنین به دلیل ایجاد حالت آب قلیایی می تواند باعث تعادل بدن شود و به این ترتیب با غذاهای اسیدی درون دستگاه گوارش
هماهنگی ایجاد می‌کند و به این ترتیب مانع از بروز انواع بیماری ها در بدن می شود.
البته توصیه کارشناسان به افراد این است که تنها به خوردن آب و زردچوبه اکتفا نکنند و در زندگی رژیم غذایی سالم داشته باشند و به میزان کافی ورزش کنند تا سالم بمانند.
بیشتر بخوانید :

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

یکی از قوی‌ترین فواید زردچوبه برای سلامتی، تاثیر مثبت آن روی ادراک است. بر اساس یافته‌های پژوهشگران، کورکومین با

بالا بردن توان یادگیری و پردازش ما در محیط‌های مختلف، به ما کمک می‌کند. از این گذشته، ممکن است کورکومین

در برابر بیماری‌های مخرب مغز و اعصاب- از قبیل اختلالات جنون و آلزایمر- ما را یاری کند.

خوردن زردچوبه ناشتا

برای تهیه نوشیدنی زردچوبه و عسل ابتدا نیم لیتر آب را روی اجاق گذاشته تا به جوش آید. سپس یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و

دو قاشق عسل را به همراه دو عدد پیاز تمیز و شسته شده و ۵۰ گرم زنجبیل به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیازها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با

حرارت ملایم بپزند. هر از گاهی مواد را هم بزنید تا به‌مرور نوعی شربت حاصل شود. به‌تدریج که مواد غلیظ و پیازها کاملاً پخته شدند زیر

شعله را خاموش کرده و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت بماند تا سرد شده و همچنین خواص تمام مواد آزاد شود.

حال شربت زردچوبه و عسل را صاف کنید تا شربتی با بوی کمابیش تند حاصل شود. نگران طعم نوشیدنی نباشید چون

طعم آن دل‌چسب‌تر از بوی آن است. این نوشیدنی را داخل شیشه ریخته و در محلی خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

می‌توانید نوشیدنی را داخل یخچال قرار دهید اما بهترین روش نگهداری آن دمای محیط است. در این صورت نوشیدنی‌تان نه زیاد خنک و نه گرم خواهد بود.

استفاده از این نوشیدنی زردچوبه و عسل به خصوص برای پاک‌کردن ریه‌ها بسیار مفید و موثر است.

هر روز صبح، بعدازظهر یا شب از آن بنوشید. کافی است که هر بار دو قاشق میل کنید. بهتر است یک قاشق صبح زود و

به‌صورت ناشتا میل شود. خواهید دید که بعد از مدتی با مصرف این نوشیدنی احساس بهتری خواهید داشت. چون ریه‌هایتان تمیز و سم‌زدایی می‌شود.

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

مقدار مصرف عادی زردچوبه که هر روز می‌توان بدون عارضه جانبی از آن استفاده کرد “۱٫۵” تا”۳″ گرم در روز است،

در دوزهای نیم تا یک گرمی در سه نوبت مصرف کرد.

برای مصرف دارویی ، میتوان آن را در کپسول های پانصد میلی گرمی ژلاتینی که در داروخانه ها به فروش می رسند، پُر نموده و استفاده کرد.

میزان مصرف زردچوبه به عنوان دارویی تا روزی ۳ تا ۴ گرم برای اشخاص بالغ بلامانع می باشد.

اگر تهیه کپسول براتون مشکل است میتوانید یک سوم قاشق چایخوری زردچوبه را با آب ولرم حل کنید.

خواص زردچوبه ناشتا

برای تهیه معجونی ضدسرطان زردچوبه به این مواد نیاز داریم: یک قاشق غذاخوری زردچوبه، کمی فلفل سیاه، یک تکه ریشه زنجبیل تازه،

آب یک عدد پرتقال تازه، آب دو عدد لیموترش تازه، پنج عدد هویج کوچک و یک عدد خیار.

حال تمام مواد را به خوبی شسته و آماده کنید. آن ها را داخل مخلوط کن بریزید و کاملا میکس کنید.

می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید. کمی آب به ترکیب تان اضافه کنید تا رقیق تر شود. سپس این نوشیدنی درمانگر طلایی را در طول روز میل کنید.

خواص زردچوبه در کاهش درد :

درد ضرب دیدگی پا را می‌توان با ضماد کردن زردچوبه روی آن کم کرد. در واقع زردچوبه فعالیت عوامل کلیدی که در فرآیند التهاب بدن

شرکت دارند را کند می کند. یکی از علل وجود چنین خاصیتی در زردچوبه وجود کورکومین در این ادویه است. کورکومین ضدالتهاب هست و

می‌تواند دردهای ناشی از التهاب را به سادگی تسکین ‌دهد. همچنین در تحقیقی که اخیرا صورت گرفت مشخص شد دریافت

روزانه ۱۴۰۰ میلی گرم عصاره کورکوما دومستیکا، یکی از ترکیبات فعال موجود در زردچوبه،

می تواند به اندازه ۱۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن (برابر با ۶ قرص) باعث تسکین درد شود.

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

ادویه هایی مانند زردچوبه بهترین تاثیر را روی بالا بردن حرارت بدن و بالا بردن سرعت چربی سوزی دارند.

زردچوبه همچنین به بالا بردن تولید صفرا که یکی از مولفه‌های اصلی در تجزیه چربی‌هاست، کمک می‌کند. کسانی که می‌خواهند

وزنشان را پایین بیاورند با هر وعده غذایی خود یک قاشق چای خوری زردچوبه مصرف کنند.

خواص زردچوبه ناشتا

بیشتر بخوانید :

عوارض و خواص خوردن چای سبز در دوران شیردهی و بارداری

خواص و فواید گندم برشته پخته بوداده پوست کنده جوانه زده

خواص علف چای یا گل راعی در بارداری و درمان افسردگی چیست

زردچوبه و موهای زائد

  • احد کاظمی

اسهال و استفراغ در کودکان

يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۴۴ ق.ظ

علت و راه های درمان ویروس اسهال و استفراغ در کودکان و نوزادان

اسهال و استفراغ در کودکان ,اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال,اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال,اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار,اسهال و استفراغ در کودکان همراه با تب,اسهال و استفراغ در کودکان درمان,اسهال و استفراغ در کودکان,علت اسهال و استفراغ در کودکان,اسهال و استفراغ ویروسی در کودکان,ویروس اسهال و استفراغ در کودکان,درمان اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال,درمان اسهال و استفراغ کودکان زیر یک سال,اسهال و استفراغ کودکان زیر یک سال,درمان اسهال و استفراغ در کودکان,راههای درمان اسهال و استفراغ در کودکان

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

با خواندن این مطلب مادرانی که دارای فرزند کوچک میباشند و از تجربه کافی برخوردار نیستند میتوانند علت اسهال و استفراغ در کودکان را متوجه شده و بدون استرس با این بیماری کنار آمده و آنرا درمان نمایند .

گاستروانتریت که اغلب به نام انفلوآنزای روده ای نیز نامیده می شود التهاب معده و روده است که در کودکان خردسال و بزرگسالان اسهال ایجاد می کند. این بیماری شایع است؛ ویروسهای متعددی می توانند عامل آن باشند که شایعترین آنها روتا ویروس ها هستند و تقریبا عامل اکثر اسهال های منجر به بستری شدن خردسالان می باشند. اگر کودک شما دچار اسهال توام با کرامپ های شکمی، استفراغ و تب خفیف شده است احتمالا اسهال او نوعی گاستروانتریت است. بخاطر داشته باشید که اگر کودک به اندازه کافی غذا نمی خورد و مایعات نمی نوشد، احتمال دارد که آب زیادی از دست بدهد.

اسهال و استفراغ در کودکان

در کودکان معمولاً ویروس ها موجب اسهال و استفراغ می شوند. دست های خود را مکرر بشویید؛ زیرا اسهال ویروسی بسیار مسری است. در صورت ادامه و استفراغ بعد از چند بار تغذیه، احتمال کم شدن آب بدن نوزاد وجود دارد. در صورتی که به کودک خود شیر می دهید و او به اسهال مبتلا شده است، دفعات شیردهی را بیشتر کنید و در صورت تغذیه با پستانک، کودک را با مایعات خوراکیِ بدون نیاز به نسخۀ پزشک که علاوه بر جبران آب از دست رفته، الکترولیت های بدن را نیز دوباره فراهم می آورد، تغذیه کنید. نوشیدنی های فانتزی مصرف نکنید؛ زیرا دارای سدیم کافی نیستند .

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

اسهال شدید – با یا بدون استفراغ – همراه با کرامپ های شکمی، خون در مدفوع و تب ممکن است به علت ویروس یا یک نوع باکتری به نام اشرشیاکولی و یا به علت سالمونلا باشد. بعضی از این عفونت ها خود به خود درمان می شوند ولی برخی دیگر نظیر اسهال به علت اشریشیاکولی که در گوشت های نیمه پخته یافت می شوند، ممکن است بسیار جدی باشند. بنابراین اگر کودک شما دارای این علائم است او را نزد پزشک ببرید. پزشک او را معاینه می کند و احتمالا کشت مدفوع در خواست خواهد کرد.

اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال

این مایعاتِ جایگزین به صورت ساده یا با طعم های مختلف و بدون نیاز به نسخۀ پزشک در دسترس قرار دارند. نوع سادۀ آن را مصرف کنید، زیرا اغلب نوزادان طعم های گوناگون را دوست ندارند.  در صورت آبکی بودن مدفوع کودک، سعی کنید هر بار او را به نوشیدن چهار اونس محلول فوق وادارید. چنانچه اسهال کمتر آبکی باشد و دفع مدفوع نوزاد حالت عادی پیدا کند، تغذیه با شیر خشک را ادامه دهید.  گاهی مادران با استفاده از آب برنج یا جو موفق به درمان اسهال می شوند. (جو با برنج را بسیار نرم بپزید، آبکش کنید و مایع به دست آمده را با پستانک به کودک بدهید، به هر دو فنجان آب، یک چهارم قاشق مربا خوری نمک بیفزایید). 

بیشتر بخوانید :

تخم بلدرچین

سرفه کودکان زیر یک سال

ریشه کاسنی

خواص آلو بخارا

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

عفونت های انگلی نیز می توانند اسهال ایجاد کنند. نظیر ژیاردیازیس که در اثر یک انگل میکروسکوپی که در روده زندگی می کند بوجود می آید. انگل ها براحتی در جوامعی که زندگی های دسته جمعی وجود دارد انتشار می یابند و درمان آن شامل داروهای خاصی است. رعایت بهداشت – نظیر شستشوی مکرر دست ها پس از تعویض پوشک – بهترین راه پیشگیری از انتشار عفونت است.

اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال

چنانچه کودک خسته و بی رمق به نظر می رسد، میزان ادرار او بسیار کمتر از حالت عادی شده است و گریه هایش اشک چندانی ندارند، ملاج او فرو رفته یا اسهال او بیش از یک هفته ادامه یافته است، با پزشک خود تماس بگیرید.  چنانچه کودکی که غذای سفت می خورد به اسهال مبتلا شود؛ رژیم او را موز، برنج، پوره سیب بخارپز و نان تست قرار دهید، تا اسهال کامل برطرف شود. بر غذاهای نشاسته ای مانند انواع نان، ماکارونی یا پاستا و بیسکویت تمرکز کنید. از آب سیب و آب انگور که موجب شدت یافتن اسهال می شوند، اجتناب کنید.  در صورت تهوع و استفراغ کودک، چند حوله روی سطوح در معرض خطر آلودگی پهن کنید. در مورد شیر مادر، زمان شیردهی – ولی نه تناوب آن – را کوتاه کنید.  در صورت یک یا دو بار استفراغ کودک، هر یک یا دو ساعت تنها از یک پستان و اگر بیش از دو بار استفراغ کند، هر نیم تا یک ساعت یک بار، پنج دقیقه شیر بدهید. بعد از گذشت هشت ساعت بدون استفراغ، برنامۀ قبلی شیردهی را از سر بگیرید. 

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

مصرف زیاد آب میوه ( بخصوص آب میوه های محتوی سوربیتول و مقادیر زیاد فروکتوز ) یا نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های شیرین وضعیت شکم کودک را به هم می زند و موجب دفع بیش از حد مدفوع می شود. قطع مصرف باید مشکل را در عرض یک هفته بر طرف سازد. متخصصین توصیه می کنند که قبل از 6 ماهگی به کودک آب میوه ندهید و پس از آن هم بیش از 120 تا 160 سی سی در روز به او ندهید. شیر خشک هایی که با میزان ناصحیح آب مخلوط شده است نیز می توانند موجب اسهال شوند بنابراین دقت کنید که هنگام آماده کردن شیر میزان آب مخلوط شده با شیر خشک صحیح باشد.

اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

برای کودکی که از پستانک تغذیه می شود، یکی از محلول های آبرسان فوق الذکر را شروع کنید و هر ده دقیقه یک قاشق شربت خوری محلول به او بخورانید و بعد از گذشت چهار ساعت بدون استفراغ، مقدار محلول را افزایش دهید. بعد از هشت ساعت، برنامۀ عادی تغذیه را شروع نمایید.  بابونه، نعناع یا زنجبیل می توانند به درمان دل بهم خوردگی کمک کنند. بابونه یا نعناع به صورت دم نوش کیسه ای و به صورت باز و فله ای در دسترس هستند.  در مورد زنجبیل از تازه بودن آن مطمئن شوید. برای استفاده چند برش از آن را در آب بجوشانید. در مورد کودک مبتلا به استفراغ شدید، علاوه بر محلول آبرسان، این درمان های گیاهی نیز مفید خواهند بود.  چنانچه نوزاد تنها یک بار استفراغ کرده باشد، چند اونس محلول در یک پستانک به او بدهید. به خاطر داشته باشید که این درمان های جایگزین برای کودکان بیش از شش ماهه مفیدند و برای نوزادی که هرگز چیزی به جز شیر مادر نخورده است، تجویز نمی شوند.

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

آلرژی نسبت به شیر نادر است ولی می تواند باعث اسهال و گاهی استفراغ شود. اگر کودک شما به شیر آلرژی دارد ممکن است علائم آن از چند دقیقه تا چند ساعت پس از شیر خشک تهیه شده از شیر گاو و یا غذاهای حاوی فرآورده های لبنی (پس از شروع مصرف غذاهای جامد) ظاهر شود. اگر شما مشکوک هستید که اسهال کودک به شیر مربوط است در این باره با پزشک او مشورت کنید.

اسهال و استفراغ در کودکان همراه با تب

بار دیگر متذکر می شویم که با پزشک تماس بگیرید اگر:  – در کودک علائم کم آبی، مانند ادرار نکردن طی یک مدت هشت ساعته مشاهده شود.  – در استفراغ خون وجود داشته باشد.  – به نظر برسد که کودک به شکم دردی مبتلا است که بیش از چهار ساعت طول کشیده است.  – استفراغ و تهوع بیش از بیست و چهار ساعت ادامه یافته است.  – کودک واقعاً بیمار به نظر می رسد.

اسهال و استفراغ در کودکان

بیشتر بخوانید :

خاکشیر چیست

مارچوبه و مو

یبوست و دل درد

زرشک و لاغری

  • احد کاظمی

خواص آلو بخارا برای پوست

خواص آلو بخارا برای پوست , خواص آلو بخارا برای پوست صورت , خواص آلو بخارا برای پوست بدن , خواص آلو بخارا برای پوست چیست , مهمترین خواص آلو بخارا برای پوست , بهترین خواص آلو بخارا برای پوست

خواص آلو بخارا برای پوست

آشنایی با فواید و خواص آلو بخارا برای پوست و مو و کبد و ریه در سایت جسارت .در این مطلب به طور مفصل به موضوع آلو بخارا و پوست می پردازیم.

خواص آلو بخارا برای پوست

نوشیدن آب آلو نیز می‌تواند با بهبود سلامت پوست و جوان‌سازی ظاهری، به یکسان‌سازی رنگ پوست و استحکام آن کمک کند. کمبود کلاژن اغلب پوست را گرفته و بی‌روح می‌کند. آلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای تولید هیدروکسی پرولین و هیدروکسیلیسین لازم است. این دو ماده برای پیوند دادن مولکول‌هایی که کلاژن تولید می‌کنند لازم است. این پوست را از ریشه جوان می‌کند و چین و چروک و دیگر نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهد.قرار دادن پالپ آلو روی صورت نقاط تیره را روشن می‌کند و لکه‌های پوستی، کک و مک، و لکه‌های پیری را درمان می‌کند تا به شما پوستی جوان‌تر و سالم‌تر بدهد.خاصیت و فایده اصلی آلو خشک که ناشناخته نیز مانده است، سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان هایی است که با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست مبارزه می کنند.ویتامین E و بتاکاروتن، یعنی همان آنتی‌اکسیدانی که در آلو موجود است، از اسیدهای چرب و غشای سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این خاصیت آلو بدن را قادر می‌سازد با نشانه‌های پیری پوست از قبیل از بین رفتن حالت ارتجاعی و چین و چروک مبارزه می‌کند. آلو حاوی مقداری زیادی آنتی‌اکسیدان و خواص ضدالتهابی بسیار است، که جریان خون و سوخت و ساز سلول‌ها را افزایش، و التهاب را کاهش می‌دهد. این در نهایت حالت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند و آکنه و چین و چروک را کنترل می‌کند.

خواص آلو بخارا برای مو

آلو می‌تواند به حفظ فولیکول‌های مو، بافت‌های پیوندی یا کلاژن پوست سر کمک کند و هم از سلول‌های فولیکول و هم از سلول‌های رگ‌های پوست سر محافظت کند، و به این طریق رشد مو را تقویت کند.رادیکال‌های آزاد اغلب موهای ما را ضعیف، شکننده، و نازک می‌کند. این وضعیت مانع از رشد مناسب مو می‌شود. ویتامین E موجود در آلو سلول‌های غشای مو را تقویت می‌کند و مانع از حمله‌ی رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های پوست سر می‌شود. برای همین کسانی که به‌طور مرتب آلو و آلو بخارا می‌خورند موهایی سالم، قوی، و ضخیم دارند.ویتامین C موجود در آلو می‌تواند به شما کمک کند از شوره‌ی سر خلاص شوید. فولیکول مو اغلب در اثر شوره‌ی سر و پوسته پوسته شدن پوست مسدود می‌شود. اگر این مشکل به موقع رفع نشود، باعث آسیب دیدن فولیکول‌ها، و مانع از رشد مو می‌شود. آلو می‌تواند با باکتری‌های پوست سر مبارزه کند و پوست را تسکین دهد تا شوره‌ی سر را از بین ببرد. این باعث می‌شود از شر باقی‌مانده‌ی فولیکول‌ها خلاص شوید و رشد موی جدید را تقویت می‌کند.آلو می‌تواند برای رفع خستگی آدرنال نیز مفید باشد. این برای توقف ریزش مو و تقویت رشد بیش‌تر مو بسیار ضروری است، چون غدد فوق کلیوی برای حفظ توازن هورمونی مناسب بسیار مهم هستند.محتوای آهن بسیار زیاد این میوه جریان خون را بهبود می‌بخشد و مویرگ‌ها را ترمیم می‌کند تا استقامت و ضخامت مو را بالا ببرد.آلو می‌تواند برای درمان موی آسیب‌دیده نیز مفید باشد و به درمان انواع اختلالات مو کمک می‌کند، اختلالاتی که می‌تواند به فولیکول‌ها آسیب بزند و مانع از رشد مناسب مو شود، . هم‌چنین برای مقابله با ریزش موی سکه‌ای، یا همان کچلی مردانه، مفید است.آلو میوه‌ای پر از رنگدانه است که نه‌تنها با مشکلات ریزش مو مقابله می‌کند، بلکه رنگ طبیعی مو را نیز حفظ می‌کند. هم‌چنین از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کند.آب آلویی را که به تازگی گرفته‌اید با تخم‌مرغ هم‌زده مخلوط کنید. ریشه‌ی مو را با این ترکیب ماساژ دهید و بگذارید حدود ۱ ساعت روی مو بماند. این روش برای موهای وز و خشک معجزه می‌کند.

خواص آلو بخارا برای پوست

بیشتر بخوایند :

عسل و رفلاکس معده

مضرات سماق

گل محمدی در درمان یبوست

پرکاری تیروئید در بارداری

  • احد کاظمی

علف چای (هزار چشم)

سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۱۴ ق.ظ

علف چای (هزار چشم)

علف چای (هزار چشم) , خواص علف چای (هزار چشم) , خواص دارویی علف چای (هزار چشم) , خواص غذایی علف چای (هزار چشم) , خاصیت علف چای (هزار چشم) , فواید علف چای (هزار چشم) , مضرات علف چای (هزار چشم) بارداری

علف چای (هزار چشم)>

مضرات و خواص علف چای (هزار چشم) برای بیماری ها و بارداری در سایت جسارت.اگر شما هم نام گیاه علف چای را شنیده اید و علاقه مندید که با این گیاه آشنا شوید بهتر است این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.امیدواریم خواندن این مطلب از سایت جسارت اطلاعات مفیدی برای شما سروران گرامی داشته باشد

خواص علف چای (هزار چشم)

در طب طبیعی گیاه هزار چشم که از نظر خواص روان شناسی ، همچون توتون کوهی ، باعث بهبود دردهای فیزیکی می شود، مورد بررسی قرار گرفته است. گیاه هزار چشم می تواند ناراحتی های عاطفی و افسردگی شدید را کاهش دهد و اعصاب را آرام کند. این گیاه در بسیاری از موارد برای کاهش افسردگی و اضطراب تجویز شده و همچنین به صورت موضعی مالیدن آن باعث التیام سریع زخم ها و کاهش التهاب می شود.اثبات شده که این گیاه هم چون بعضی از داروهای ضدافسردگی غلظت سروتونین موجود در مغز را بالا می برد و فعالیت آن را افزایش می دهد. این چای گیاهی بدون آن که خاصیت خواب آلودگی و اعتیاد را به دنبال داشته باشد ، باعث آرام شدن روح و روان می شود. به یاد داشته باشید که خواص شاداب کنندگی گیاه هزار چشم بعد از چند هفته پدیدار نمی شود ، بلکه حداقل به مدت چند ماه استفاده شود تا اثرات ان پدیدار گردد. گیاه هزار چشم گردش خون مویرگی را بهبود می دهد، افسردگی های شدید و معتدل و اضطراب را کاهش می دهد ، به شما در آسوده خوابیدن کمک می کند، ناراحتی های معده روده ای را کمتر می کند و گردش خون قلب را افزایش می دهد و باعث سریع تر شدن التیام زخم ها و کاهش التهابات می شود و بسیاری از مدارک نشان می دهد که این گیاه در برابر ویروس ها موثر می باشد. نحوه تهیه چای گیاه هزار چشم در یک قوری ، یک فنجان آب جوش را روی ۲ قاشق چای خوری گیاه هزار چشم بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بخیسانید. سپس وقتی خواستید آن را در فنجان بریزسد از چای صاف کن استفاده نمایید و اگر مایل بودید برای شیرین شدن مزه این چای ، شکر یا عسل را اضافه نمایید. هر صبح و هر عصر یک تا دو فنجان از چای تازه دم شده ی این گیاه را بنوشید.

رفع افسردگی با علف چای (هزار چشم)

توجه داشته باشید که گل راعی نمی‌تواند درمانی برای تمام مشکلات روحی و روانی باشد. این گیاه فقط برای درمان افسردگی‌های خفیف و گذرا مفید است.هیپریسین قادر است هر دو نوع A و B منوآمینواکسیداز (MAO) را مهار نماید. از این نظر می تواند در استفاده های کلینیکی به عنوان ضدافسردگی، ضداضطراب، بی خوابی، بدخوابی، احساس بی ارزشی، بی اشتهایی، خونسردی و بی احساسی، افسردگی های فصلی(مانند پاییز، زمستان و یا سستی در بهار و تابستان) کاربرد داشته باشد. هم چنین تاثیر این گیاه در فعالیت های مغزی بسیار رضایت بخش بوده و این موضوع با آزمایشات الکتروآنسفالوگراف و به روش دوسوکور ثابت شده است. بیشتر از 25 تحقق دوسوکور بر روی 1757 نفر که دارای افسردگی خفیف تا متوسط بودند نشان داد که علف چای به صورت عصاره استاندارد در درمان آن ها بسیار رضایت بخش بوده است. در سال 1994 در آلمان معادل 66 میلیون دوز روزانه از آن توسط پزشکان نسخه شده است. گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد و فقط گیاه علف چای به طور هرز در میان بوته هایچای شمال کشور می روید و بدین نام مشهور گشته است.خاصیت این گیاه در درمان افسردگی به اثبات رسیده و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار آنزیمی است. یکی از مواد مؤثر این گیاه هایپریسین می‌باشد که فراورده‌های آن هم بر اساس همین ماده استاندارد سازی می‌شوند و اثر ضد افسردگی گیاه نیز مربوط به این ماده می‌باشد. در ابتدا تصور می‌شد که این ماده مهارکنندهٔ آنزیم Mono amino oxidase (به اختصار: MAO) است؛ ولی مطالعات جدیدتر روی حیوانات نشان داد که این اثر بسیار ناچیز است و مکانیسم عمده اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار برداشت (reuptake) سروتونین یا سایر انتقال دهنده‌های عصبی (نوروترانسمیترها) در مغز می‌باشد.

بیشتر بخوانیم :

خواص گندم بو داده

چای سبز و دارچین

زنجبیل برای معده

خواص جوانه گندم برای پوست صورت

چگونه علف چای (هزار چشم) را مصرف کنیم ؟

* می‌توانید گل خشک این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید. برای این کار دو تا چهار گرم از گل خشک این گیاه را دم کرده و روزانه سه بار میل کنید. (جمعاً شش تا دوازده گرم در روز). * می‌توانید از تی‌بگ‌های تهیه شده از این گیاه استفاده کنید. هر تی‌بگ را در یک لیوان آب انداخته و میل کنید. روزانه سه بار می‌توانید از این تی‌بگ‌ها استفاده کنید. * این گیاه به صورت قرص یا کپسول نیز به فروش می‌رسند اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه‌ی هرگونه‌ی دارو خودداری کنید. البته قطره و تنتور این گیاه نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به علائم افسردگی‌تان و البته با نظر متخصص به میزان لازم مصرف کنید. توجه داشته باشید اگر چه گل راعی درمان مناسبی برای افسردگی‌های خفیف محسوب می‌شود استفاده‌ی طولانی مدت از آن می‌تواند موجب بازگشت به حالت اولیه شود.

خواص ضد میکروب علف چای (هزار چشم) چیست؟

عصاره گیاه علف چای دارای اثرات ضدمیکروب و ویروس قوی بر روی بسیاری از میکروارگانیزم های با اهمیت و بیماریزا است. مطالعاتی که تاکنون انجام شده نشان می دهد که بر ضدویروس آنفلوآنزای تیپ های A و B، ویروس تبخال نوع 1 و 2، ویروس وزی کولیا استوماتیتیس و ویروس ایدز(HIV) دارای اثرات قوی است. هم چنین بر ضد هر دو نوع میکروب های گرام منفی و مثبت از جمله استافیلوکوک اورئوس، استرپتوکوک موتانس، پروتئوس ولگاریس، اشرشیاکلی و پزدوموناس آئروژنیوزا تاثیرات قوی ای دارد.

خواص ضد سوختگی زخم علف چای (هزار چشم) چیست؟

به عنوان ضد زخم، ضدسوختگی، ضد آفتاب، ضد درد ماهیچه ها و ضد خونریزی سطحی کاربرد دارد. محصولاتی که برای این منظور تهیه شده است به صورت پماد لوسیون از عصاره می باشد که به طور مستقل و یا همراه با گیاهان دیگر به تعداد زیاد و متنوع ساخته شده اند.

علف چای (هزار چشم)

بیشتر بخوانید :

گل گاوزبان دمنوش

خواص گیاه علف گربه

خواص زنجبیل برای مو

خواص سرکه در شامپو

  • احد کاظمی