پمپ باد فندکی ماشین

معرفی پمپ باد فندکی ماشین

پمپ باد فندکی ماشین

معرفی پمپ باد فندکی ماشین

بایگانی

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

کراتین خون بالا

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱ ب.ظ

کراتین خون بالا

کراتین ،کراتین خون،کراتینین،کراتین مو چیست،کراتین ترکیبی،کراتین On،کراتین مونوهیدرات،کراتین قیمت،کراتین کیناز،کراتین خون بالا چیست،کراتین خون بالا چه خطراتی دارد،کراتین خون پایین،کراتین خون چیست

کراتین

جلب است بدانید که امروزه کراتین چیست سوال اکثر ورزشکاران می باشد. این پروتئین به طور گسترده در بازارها به دلایل مزایای زیاد آن، مورد مطالعه و توجه قرار گرفته است. انجمن بین المللی تغذیه ورزشی اعلام کرد که این پروتئین می تواند عملکرد HIIT را ۱۰-۲۰ درصد افزایش دهد. این چیزی است که هیچ مکمل دیگری نمی تواند در شما ایجاد کند! درگزارش اخیر انجمن ورزش بین المللی در تغذیه (ISSN) اعلام شد: “پارلمان های دولتی و سازمان های ورزشی که استفاده از این پروتئین را ممنوع کرده اند، ممکن است ورزشکاران را در معرض خطر بیشتری قرار دهند”. این یک مسئله بسیار مهم برای یک سازمان علمی برای ایجاد مکمل غذایی است. اما بر اساس مشاهدات جامع این گزارش: در سالهایی که مطالعه در حال اجرا بود، این پروتئین بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد این پروتئین صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.این پروتئین به بدن کمک می کند که آدرنسین تری فسفات (ATP) را تامین کند که منبع اصلی انرژی برای بدن است. با استفاده از منبع ATP موجود، که ممکن است توسط این پروتئین امکان پذیر باشد، بدن انسان می تواند ورزش ها را در سطوح بالاتر و با شدت بیشتر انجام دهد. گزارش ISSN توضیح می دهد که بدن به ۱ تا ۳ گرم این پروتئین در روز نیاز دارد. شما می توانید با خوردن گوشت قرمز و غذاهای دریایی به طور طبیعی ۱-۲ گرم این پروتئین دریافت کنید. با این حال، برای تامین ۱-۲ گرم این پروتئین به وسیله گوشت قرمز و غذاهای دریایی، باید بیش از ۴۵۰ گرم در روز از این مواد بخورید. می توانید برای تامین این مقدار از مکمل این پروتئین استفاده کنید.این گزارش اشاره می کند که گیاه خواران معمولا کمتر از ذخایر این پروتئین در بدن خود استفاده می کنند و می توانند از مکمل های این پروتئین برای رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند.

کراتین چیست

کراتین (Keratin) یک پروتئین سنتز شده‌است که در بسیاری از موجودات زنده یک عنصر ساختاری است، این پروتئین همچنین بهترین نمونهٔ پروتئین فیبری است. این پروتئین در آب نامحلول است و می‌توان آن را در پوست برخی از حیوانات، از جمله پستانداران پیدا کرد. گاهی اوقات، اصطکاک بیش از حد، سبب رشد نا متعادل این پروتئین بر روی سطح پوست می‌شود که به آن کالوس می‌گویند. سلولهایی تولیدکننده این پروتئین به‌طور مداوم می‌میرند و جایگزین می‌شوند. مولکول این پروتئین مارپیچ و لیفی است به دور مولکولهای دیگر این پروتئین می‌پیچد و سبب تولید رشته‌های این پروتئین می‌شود. این پروتئین حاوی میزان بالایی از اسیدهای آمینه حاوی گوگرد ،(اغلب سیستئین) می‌باشند، که به صورت پیوندهای دی‌سولفیدی میان مولکولها عمل کرده و سبب استقامت آنها می‌شوند. بیشتر از ۱۴ درصد موی انسان از سیستئین تشکیل شده‌ است. دو نوع پروتئین اصلی وجود دارد. آلفاکراتین و بتاکراتین. اولی مربوط به پستانداران و دومی مربوط به خزندگان و پرندگان. دومی از اولی قوی تر است. در انسان، این پروتئین توسط سلول‌های کراتینوسیت تولید می‌شود این سلول‌ها در لایه‌های عمیق اپیدرم قرار دارند و ملانین را جذب کرده و آنرا از اشعه‌های ماورا بنفش محافظت می‌کنند. اگر حجم این پروتئین در بدن انسان افزایش یافته و به بالای ۵ یا ۶ برسد، به احتمال زیاد کلیه‌ها از کار می‌افتند و قادر به تصفیهٔ خون نخواهند بود. آلفاکراتین پستانداران به دو دسته تقسیم می‌شود یکی سیتوکراتین و دیگری اگزوکراتین. اگزوکراتین در مو دیده می‌شود و می‌تواند یا اسیدی باشد یا بازی و خنثی. در پستانداران ناخن و مو از این پروتئین ساخته شده‌است. برخی از حشرات، مانند بیدها، قادر به هضم این پروتئین می‌باشند.

ارزش غذایی کراتین

غذاهایی که ما مصرف می کنیم می توانند این پروتئین بدن ما را تامین کنند ولی این پروتئین موجود در خوراکی ها به سختی هضم می شود و در زمان پختن غذاها ، مقدار زیادی از این پروتئین آن از بین می رود . به همین دلیل ، مکمل های کراتین مورد استفاده قرار می گیرد . برخی از منابع غذایی این پروتئین عبارتند از : گوشت گاو ، گوشن مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر گاو ، شیر گوسفند ، استخوان گاو و گوسفند و … میزان این پروتئین موجود در جگر گاو و گوسفند بسیار پایین است و معمولا در زمان پخته شدن از بین می رود . با توجه به اینکه افراد گیاهخوار از بسیاری از منابع غذایی این پروتئین محروم هستند ، ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند . یک قاشق چای خوری (تقریبا 5.25 گرم پودر این پروتئین ) حاوی 5 گرم کراتین مونوهیدرات ، 0الی 5 کالری انرژی ، می باشد و هیچگونه چربی ، قند ، ویتامین و سایر مواد معدنی ندارد.

مزایای کراتین

در گزارش ISSN، این پروتئین می تواند عملکرد را افزایش دهد، از آسیب جلوگیری کرده یا شدت آن را کاهش دهد. همچنین به انجام ورزش های سنگین کمک می کند، و استنوز را کاهش داده، قدرت عضلانی، فشار عضلانی و کشش را افزایش می دهد. این پروتئین همچنین می تواند مشکلات دستگاه گوارش را کاهش دهد و توانایی بدن برای حفظ آب در محیط های گرم و مرطوب را بهبود بخشد.این گزارش مجموعه وسیعی از شواهد علمی مبنی بر اینکه مکمل های این پروتئین سبب افزایش در انجام ورزش هایی با شدت بالا تا ۱۰ تا ۲۰ درصد می شوند، ارائه می کند. این عمل شامل افزایش تراکم استخوان، بهبود متابولیسم گلوکز و عملکرد مغز و کاهش استرس اکسیداتیو می شود.

رابطه کراتین و افزایش قدرت

بحث های که در ارتباط با این پروتئین در خصوص اینکه قدرت عضله سازی را افزایش می دهد، به هیچ عنوان بزرگنمایی نشده است. این موضوع را لیزا لین نویسنده کتاب ” راه حل متابولیسم ” می گوید. البته فقط در صورتی که این پروتئین به همراه یک رژیم غذایی مناسب و تمرین روتین مصرف شود. پس اگر به این فکر بودید که فقط با مصرف این پروتئین به نتایج ایده آل خود برسید، باید بگوییم که دست نگه دارید. لین توضیح می دهد:برای زمان کوتاهی، کراتین به شما انرژی مضاعفی می دهد. اما همچنان باید کارتان را انجام دهید. اگر این پروتئین باعث شود که 5 تکرار بیشتر انجام دهید، آن موقع بدانید که عضله بیشتری خواهید ساخت.

رابطه کراتین و افزایش وزن

تحقیقی که توسط محققان دانشگاه کینیپیاک انجام شده نشان داده است که استفاده از مکمل این پروتئین در هفته اول 450 گرم تا حدود یک کیلو و نیم وزن شما را افزایش می دهد. دلیل این امر جذب آب بیشتر در بدن است. لیزا لین در این خصوص می گوید:نیازی به نگرانی نیست. این وزن اضافه به وزنه های سنگین تر و حجم عضلانی بیشتر تبدیل خواهد شد. به علاوه؛ بلافاصله پس از قطع مصرف این پروتئین وزنی که بر اثر آب اضافه بدست آورده اید، به حالت اولیه بر می گردد. حدس بزنید چه چیزی برنخواهد گشت؟ قدرت و عضلات بیشتری که ساخته اید. این پروتئین مونوهیدرات باعث افزایش سنتز پروتئین و افزایش احتباس آب و املاح و افزایش جذب آمینو اسید ها در عضلات اسکلتی شده که این اتفاق باعث افزایش قوای جسمانی بدنساز می شود. در ضمن این مکمل به انجام تمرینات سخت کمک کرده و باعث افزایش حجم و توده عضلانی می شود.

پودر کراتین بهترین نوع آن

این پروتئین می تواند به صورت پودر، قرص یا حالت مایع مصرف شود. اما بهترین حالت آن به صورت پودر است. حالت ساده و ابتدایی کراتین مونوهیدرات بهترین حالت مصرف کراتین است. پودر در بدن راحت تر مورد استفاده قرار می گیرد. کراتینی که شکلات های آبنباتی دارند، بدن شما را از کراتین با کیفیتی که لازم دارید، تغذیه نمی کنند.

فواید کراتین برای مغز

این پروتئین عملکرد مغز و حافظه را بهبود می بخشد و به نظر می رسد پتانسیل درمان افسردگی را نیز دارد. بسیاری از مردم افسرده و ناامید، انگیزه ای برای حرکت ندارند، اما وقتی بیشتر حرکت می کنید، حس بهتری پیدا خواهید کرد. وقتی حس بهتری دارید، باز بیشتر حرکت خواهید کرد. کراتین انرژی اضافه ای را برای حرکت بیشتر فراهم می کند.

بهترین روش مصرف کراتین

توصیه می شود به جای اینکه این پروتئین را با آبمیوه مصرف کنید؛ بهتر است با آب یا شیک پروتئین مخلوط کنید. بعضی از ورشکاران کراتین را با آبمیوه مخلوط می کنند، فقط برای این که سریع تر آن را به خون برسانند. اما باید این را بدانید که کراتین خودش با سرعت زیاد وارد خون می شود. به علاوه به یاد داشته باشید که آبمیوه شکر و کالری بیشتری دارد.

مقدار مناسب مصرف کراتین

گزارش ISSN بیان می کند که افرادی که ۳ گرم مکمل این پروتئین در روز استفاده می کنند، می توانند از مزایای سلامتی قابل توجهی برخوردار شوند. اگر تمرینات شدید و سنگین باشد، بسته به نوع تمرین مصرف کراتین تا ۵-۱۰ گرم افزایش می یابد. آیا میخواهید میزان کراتین را در ذخایر عضلانی سریعا افزایش دهید؟ ISSN توصیه می کند ۵ گرم کراتین مونوهیدرات را به مدت ۵-۷ روز مصرف کنید و سپس این روند را با ۳ گرم در روز ادامه دهید.

بهترین زمان مصرف کراتین

این پروتئین را تبدیل به بخشی از غذای روتین صبحگاهی، قبل از تمرین یا شیک بعد از تمرین کنید. حالت ایده آل حدودا” یک ساعت قبل از تمرین است. اما مهم ترین چیز در مصرف کراتین، ثبات و مصرف همیشگی آن است. بسیاری از ورزشکاران نتیجه خوبی نمی گیرند چون با بی دقتی کراتین را مصرف می کنند.

عوارض مصرف این پروتئین

برخی از افراد مصرف این پروتئین را به آسیب کبدی مرتبط می دانند. اما مطالعات متعدد نشان می دهد که مصرف کراتین طی شرایطی کاملا بی ضرر است. این مکملدر هر کیلوگرم وزن بدن در روز به مدت پنج سال – بیش از ۵۰ گرم در روز – هیچ خطری برای سلامتی و مزایای عملکرد و سلامت ندارد.کراتین به حفظ آب در بدن کمک می کند، اما همچنین می تواند باعث افزایش وزن شود. همانند بسیاری از مکمل های غذایی، کراتین زمانی بهترین مزایا را خواهد داشت، که با ورزش همراه باشد. نباید انتظار داشته باشید، که بدون انجام فعالیت از تمامی مزایای ذکر شده در بالا بهره ببرید. دانستن اینکه کراتین چیست و چه معایب و مزایای دارد می تواند سرعت شما را در رسیدن به هدفتون افزایش دهد.اول از همه باید بگویم بله این مکمل باعث محبوس شدن آب در بدن می‌شود. این موضوع جای نگرانی ندارد مگر اینکه دچار فشار خون بالا باشید و بخواهید آن را با داروهای دیورتیک درمان کنید. برای دوستانی که نگران هستند که ممکن است نفخ کنند باید بگویم نگران نباشد این حبس شدن آب در عضلات رخ می‌دهد و سبب خواهد شد شما بزرگ‌تر به نظر برسید. این یکی از دلایلی است که بدنسازان نزدیک رقابت‌ ها مصرف کراتین را قطع می‌کنند. پس بقیه نیازی نیست تا نگران باشند. بعضی از بدنسازان پس از استفاده از این مکمل به سرعت وزن اضافه می کنند که منطق به ما می‌گوید این افزایش وزن ناشی از آب ذخیره شده در بدن است. این شاید درست باشد اما این افزایش وزن نیز متناسب است. عضلات شما ۷۳% از آب تشکیل شده‌اند، بنابراین اگر شما ۱ کیلو وزن اضافه کنید، ۷۳۰ گرم آن آب خواهد بود! علاوه بر این کراتین حقیقتاً باعث افزایش حجم سلول‌های عضلانی می شود و این خود یک عامل مهم در سنتز و شکسته شدن پروتئین در بافت های عضلانی است. تمرین کردن همزمان باعث سنتز و شکسته شدن پروتئین در عضلات می شود. وجود کراتین این تعادل را به سمت سنتز پروتئین هدایت می‌کند. در دراز مدت این خاصیت باعث افزایش اندازه عضلانی بیشتری می شود.

رابطه مصرف کراتین و دل درد

در حالی که این پروتئین برای سلامتی شما هیچ ضرری ندارد اما افرادی که دارای معده حساس هستند، حالت تهوع و اسهال را تجربه می کنند! اگر دچار این مشکل هستید، بهتر است از دوزهای کمتر از ۵ گرم استفاده کنید. آب زیاد مصرف کنید و آن را همراه با غذا مصرف کنید. به طور کلی تمام اثرات جانبی کراتین به خاطر مشکلات هضم در روده‌ها روی می‌دهد. در دوزهای کم (۱-۳ گرم) این مکمل برای هضم مشکلی ایجاد نمی‌کند. هر چقدر میزان مصرف بالاتر می‌رود میزان جذب کراتین هم کاهش پیدا می‌کند.

علت و درمان دل درد و حالت تهوع شدید در نوزاد و کودکان چیست

مضرات کراتین برای کبد

یکی از شایعاتی که پشت سر این پروتئین گفته می‌شود اثر آن روی کبد است اما این ادعا هیچ شاهد علمی ندارد! مطالعات زیادی روی انسان انجام شده و روی اثر این مکمل بر کبد تمرکز کرده‌اند و هیچ گونه شاهدی برای اثبات این ادعا پیدا نشده است.  اگر خیلی بخواهید بگردید یک آزمایش وجود دارد که بعد از ۳۰۰ روز آزمایش روی موش‌ها، آنها مشکلات کبدی پیدا کرده‌اند.  اما با این وجود آزمایش‌های انسانی زیادی حتی روی افرادی با بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) بعد از ۹-۱۶ ماه صورت گرفته که کوچک‌ترین مشکل آنزیمی در کبد مشاهده نشده است.

مضرات کراتین برای کلیه ها

این باور به ۲ علت بوجود آمده است: یکی از مواردی که در آزمایش‌های کلیه تجویز می‌شود بررسی کراتینین است. اگر مقدار آن در خون بالا باشد نتیجه گرفته می‌شود که کلیه دچار مشکل است. کراتینین محصول جانبی کراتین است که اگر مصرف کراتین شما بالا باشد میزان کراتینین نیز در خون افزایش پیدا می‌کند. سطح بالای کراتینین به خودی خود مشکلی نیست. سطح بالای آن می‌تواند نشانه مشکل در کلیه باشد اما کلیه می‌تواند به دلایل دیگری هم دچار مشکل بشود. مطالعات روی انسان نشان می‌دهد که مصرف این پروتئین هیچ اثری روی نیتروژن اوره خون (BUN) یا گلوکز و پروتئین ادرار و میزان فیلتراسیون گلومرولی نخواهد گذاشت. این نتایج روی بیماران مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، ورزشکاران، بزرگسالان، دیابت نوع ۲ و زنان یائسه نشان داده شده است.  حتی مصرف روزانه ۲ گرم کراتین برای این بیماران به مدت ۴ هفته نشان داد که مشکلی را ایجاد نمی‌کند. حتی مطالعات روی موش‌هایی که ۶۶٪ کلیه‌های آنها نفرکتومی (برداشتن بخشی از کلیه) شده بود نشان داد مصرف کراتین هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند.  تحقیقی وجود دارد که در آن فردی با یک کلیه با مصرف روزانه ۲۰ گرم کراتین و یک رژیم پر از پروتئین هیچ مشکلی نداشته است.  حرف آخر اینکه کراتین به عضلات، قلب، کبد و کلیه ضرر نمی‌رساند. البته کسی به شما توصیه نمی‌کند این مکمل را بیشتر از دوزهای توصیه شده مصرف کنید.

نکاتی در مورد مصرف آن

ورزشکاران باید به این نکته توجه داشته باشند که مکمل های ورزشی در کنار فواید آن می تواند خطراتی را برای سلامتی نیز در پی داشته باشد. اگر می خواهید مکمل ورزشی مصرف کنید از مشاور تغذیه راهنمایی بخواهید و از برندهای معتبر مکمل استفاده کنید. افزایش بار پروتئین ناشی از مصرف بیش از اندازه کراتین در بلند مدت می تواند، اثرات مخربی برای کلیه داشته باشد و مصرف بیش از اندازه کراتین نه تنها باعث افزایش انرژی نخواهد شد بلکه پیری و فرسودگی زودرس را برای ورزشکاران به همراه خواهد داشت.

فواید کراتین برای عضلات

حدود دو سوم استفاده‌کنندگان بعد از چند روز استفاده توانسته‌اند به میزان ۰٫۸ تا ۲٫۹% از وزن بدن‌شان را وزن اضافه کنند. نتایج خیلی قابل توجه‌ای است. البته در بعضی موارد این افزایش وزن بیشتر و کمتر بوده است. این مکمل با افزایش هورمون رشد و کاهش سطح میوستاتین (جلوی رشد عضله را می‌گیرد)، بهبود سطح سیگنال‌دهی سلولی (برای تعمیر عضلات) و کاهش شکسته شدن پروتئین، باعث رشد عضلات می‌شود.

کراتین مونوهیدرات

کراتین مونوهیدرات در واقع نوعی پپتید است که از اسیدهای آمینه مختلف تشکیل شده است مانند گلیسین ، آرژنین و متیونین . کراتین برای اولین بار در دهه 1990 به مصرف عمومی رسید و پس از آن ورزشکاران المپیک اعلام کردند که برای بهبود عملکرد بدن و افزایش ظرفیت ورزشی از کراتین استفاده کرده اند .با وجود اینکه بسیاری از مصرف کننده های این مکمل تصور میکنند که مکمل کراتین طبیعی است ، در واقع اینطور نیست و مکمل های کراتین کاملا مصنوعی هستند . کراتین مونوهیدرات مولکولی است که به صورت طبیعی در بدن انسان و به ویژه در ماهیچه های بدن وجود دارد . چیزی حدود 90 الی 95 درصد کراتین بدن در ماهیچه های ما ذخیره شده است و بقیه آن در قلب ، مغز ، کبد ، بیضه ، و… موجود است . مصرف مکمل کراتین می تواند به افزایش تولید انرژی در بدن در قالب آدنوزین تری‌فسفات (ATP) کمک کند . آدنوزین تری‌فسفات به ذخیره و انتقال انرژی در دورن سلول کمک می کند .

کراتین به همراه گلوتامین

کراتین و گلوتامین دارای اثرات مشابهی در افزایش حجم مایع درون سلول های عضلانی هستند و در صورتی که به همراه هم مصرف شوند، می توانند اثر یکدیگر را تقویت کنند. علاوه بر این هریک دارای مزایای متفاوتی هم هستند که در مجموع می توانند تأثیر بسیار خوبی بر رشد و ریکاوری عضلات داشته باشند. به همین دلیل مصرف همزمان کراتین و گلوتامین در زمان افزایش حجم بسیار توصیه می شود. برخی کمپانی ها اقدام به تولید محصولاتی شامل مخروطی از این دو ماده نموده اند. به عنوان Triple Fusion محصول شرکت Max Muscle که در هر وعده حاوی ۵ گرم کراتین، ۵ گرم گلوتامین و ۵ گرم گلایسین است (گلایسین آمینواسیدی است که باعث افزایش تولید کراتین توسط بدن می شود) و مکمل بسیار مناسبی در این گروه به شمار می آید. Betagen محصول EAS حاوی ۲ گرم کراتین، ۲ گرم گلوتامین، یک گرم HMB و ۵۰۰ میلی گرم تورین، ۰۱ـCGT محصول OPtimum حاوی ۵ گرم کراتین، ۳ گرم گلوتامین، ۲ گرم تورین و کپسول Crea/Max محصول شرکت Nutrition Ultimate حاوی ۲ گرم کراتین، ۲ گرم گلوتامین و ۲ گرم تورین در هر وعده از دیگر محصولات این گروه به شمار می آیند.

کراتین مونوهیدرات به همراه گلوکز

برخی کمپانی ها جهت بهبود جذب و عملکرد کراتین مونوهیدرات این ماده را به همراه گلوکز (دکستروز) و مواددیگری که باعث تقویت اثر انسولین یا شبیه سازی کار انسولین در بدن می شوند عرضه کرده اند. از جمله این دسته محصولات می توان به Cell Tech محصول شرکت Muscle Tech و Alpha one محصول شرکت Max Muscle اشاره کرد. این محصولات حاوی مقدار مناسب گلوکز جهت جذب بهینه کراتین هستند علاوه بر این حاوی مواد دیگری از جمله آلفالیپوئیک اسید هستند که با شبیه سازی عملکرد انسولین باعث تسهیل ورود کراتین به داخل سلول های عضلانی می شوند و مصرف کنندگان به دنبال مصرف این محصولات نتایج بهتری نسبت به کراتین مونوهیدرات خالص را گزارش کرده اند.

کراتین مونوهیدرات مایع

تصور بر این است که کراتین مایع جذب بهتر و آسان تری در بدن و به داخل سلول های عضلانی دارد و به همین دلیل کمتر از کراتین مونوهیدرات باعث ایجاد حالت پف آلود در فرد می شود. در عالم واقعیت برخی مصرف کنندگان مدعی هستند تأثیر کراتین های مایع بیش از کراتین مونوهیدرات خالص است و برخی دیگر تفاوتی بین این دو احساس نکرده اند. مقدار مصرف در مورد تولیدات شرکت های مختلف متفاوت است، بنابراین مطابق دستورالعملی که روی برچسب هر یک از محصولات ارائه شده عمل کنید.

کراتین اتیل استر

کراتین اتیل استر ( Creatine Ethyl Ester ) معروف به CEE به صورت کپسول و پودر عرضه شده است و کمپانی های مختلف از جمله BSN ، PrimaForce و Muscle Tech اقدام به تولید و ارائه این مکمل نموده اند. ▪ طریقه مصرف در مصرف CEE نیازی به بارگیری وجود ندارد. از آنجائی که CEE محصول نسبتاً جدیدی است هنوز طریقه مصرف کاملاً ثابتی در مورد آن وجود ندارد و تولیدکنندگان مختلف مقادیر مختلفی را پیشنهاد می کنند. ولی آنچه رواج بیشتری دارد مصرف ۲ گرم ۳۰ دقیقه پیش از تمرین به همراه حدود ۳۰۰ میلی لیتر آب و مصرف ۲ گرم دیگر بلافاصله پس از تمرین باز هم به همراه حدود ۳۰۰ میلی لیتر آب است.

کری ـ آلکالین

کری ـ آلکالین (Kre Alkalyn ) به صورت کپسول، پودر و مایع (اغلب به صورت کپسول) عرضه شده است و کمپانی های مختلف از جمله Nutrition Ultimate ، Max Muscle و Vyo Tech این محصول را تولید و عرضه می کنند. ▪ طریقه مصرف برای مصرف کری ـ آلکالین هم مثل CEE نیازی به بارگیری وجود ندارد. و همچون CEE هنوز طریقه مصرف کاملاً ثابتی در مورد آن وجود ندارد. با این حال روش رایج تر مصرف ۱ تا ۲ گرم هنگام صبح و ۱ تا ۲ گرم نیم ساعت پیش از تمرین

عوارض گوارشی کراتین

گزارشاتی مبنی بر ناراحتی‌های گوارشی نظیر تهوع و اسهال متعاقب مصرف کراتین به‌ویژه هنگامی که دز بالائی از این ماده مصرف شده باشد، ارائه گردیده است.بروز این عوارض می‌تواند به جهت حل نکردن کامل کراتین در آب قبل از مصرف آن باشد و با حل کردن کراتین در حداقل ۱۶ اونس آب یا آبمیوه قبل از مصرف آن، قابل پیشگیری است. مقادیر زیاد شکر که گاهاً همراه با کراتین مصرف می‌گردد نیز ممکن است با اختلال در تخلیه معده موجب بروز ناراحتی‌های گوارشی گردد. البته این عوارض هنگامی که کراتین در مقادیر اندک مصرف شده باشد، نادر است.

بیشتر بخوانید : ورزش برای لاغری شکم ♥ ورزش های هوازی

  • احد کاظمی

لیمو و عسل برای معده

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۲۰ ب.ظ

لیمو و عسل برای معده

لیمو عمانی ، لیمو شیرین ، لیمو ترش ، لیمو خشک ، لیمو شیرازی ، لیمو عمانی تازه ، لیمو ترش برای پوست ، لیمو ترش و دیابت ، لیمو و عسل ، لیمو برای پوست صورت ، لیمو برای جوش صورت

لیمو

منظور از لیمو همان لیموترش است.لیموترش یا به اختصار لیمو، میوه درخت لیموترش و از مرکبات است. اگرچه بخصوص در آشپزی از پوست و گوشت لیمو استفاده می‌شود، لیموها را بیشتر به علت آب آن‌ها پرورش می‌دهند. لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آن‌ها می‌گردد. در واقع لیموترش درختچه‌ای است که بلندی آن به چهارمتر می‌رسد و کشت آن فقط در مناطق گرمسیر امکان دارد (آب و هوا مدیترانه‌ای). شاخه‌هایش بلند و برگهایش پهن و سبز مات و بیضوی است. دمبرگها واضح و اندکی بالدارند. گلهایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی است. به غایت معطرند. گل آوری آن عملاً مداوم است (لیموترش تنها درختی است که تقریباً همیشه میوه و گل و برگ دارد). میوه اش سته بیضوی شکلی است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌باشد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد لیمو صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

خواص لیمو برای دفع سموم بدن

از آن جا که لیموترش دارای خواص ضد باکتری است و هم‌چنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند مواد زائد را از بدن‌تان بزداید. نوشیدن روزانه یک لیوان آب ولرم و لیموترش در هر صبح، طبیعی‌ترین و آسان‌ترین راه برای سم‌زدایی از بدن‌تان است. این کار سموم را از بدن‌مان دفع می‌کند و داخل‌مان را تمیز نگه می‌دارد.

رفع بوی بد دهان با لیموترش

لیموترش بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه‌ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می‌کند.برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیموترش غرغره کنید. جویدن یک برش لیموترش پس از هر وعده غذایی نیز می‌تواند مفید باشد.

علت و درمان گیاهی بوی بد دهان در صبح و ماه رمضان ناشی از حلق و معده

خواص لیموترش برای چاقی

لیموترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفا دهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان است و خواص ضد سرطان دارد. پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد. کسانی که فشار خون بالایی دارند بهتر است لیمو ترش بخورند زیرا فیبر آن کمک مضاعفی به کاهش فشار خون می کند، بهترین دارو برای گلو درد است و غرغره مخلوط لیمو ترش و آب نیم گرم ورم گلو و گلو درد را برطرف می کند خواص ضد عفونی کننده ای که دارد زکام را درمان می کند.

علت چاقی سریع و مفرط صورت بعد از ازدواج چیست

بهبود اجابت مزاج با لیمو

آبلیمو سموم را از بدن‌مان می‌زداید و عملکرد دستگاه گوارش‌مان را بهبود می‌بخشد؛ و از این طریق، باعث بهبود اجابت مزاج می‌شود.

مصرف لیموترش در درمان بیماری اسکوروی

نوعی بیماری است که در اثر کمبود ویتامین C به وجود می‌آید. علائم این بیماری عفونت های مکرر همراه با سرفه و سرما خوردگی ، لب های ترک خورده ، زخم زبان و دهان، تورم و خونریزی لثه ها و غیره است و از آنجایی که لیمو ترش تازه سرشار از ویتامین C است ، برای درمان این بیماری بسیار مفید است. مصرف لیمو ترش تازه به افرادی که در محیط های آلوده مانند کوره، رنگ رزی، عملیات حرارتی، کارخانجات سیمان، معادن و غیره کار می کنند ، توصیه می شود.

خواص لیمو برای پوست و مو

مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیموترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیموترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید. اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیموترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید. پوست لیموترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیموترش مفید است.

خواص لیموترش برای یبوست و زخم معده

اسیدهای موجود در لیموترش روده بزرگ را تمیز کرده و به بهبود یبوست کمک می کند. مصرف آب لیمو و نمک در تسکین یبوست نقش بسزایی دارد.علاوه بر ویتامین C، لیمو ترش تازه حاوی ترکیبات خاصی به نام فلاونوئیدها است که دارای خواص ضد آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و سم زدا هستند و به بهبود زخم های معده و زخم های دهان کمک شایانی می نمایند.

علت و درمان خانگی و گیاهی یبوست کودکان و بزرگسالان و نوزادان

علائم و درمان گیاهی زخم معده شدید و روزه چیست

خواص لیموترش برای زیبایی

لیموترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود. مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیموترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیموترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید. اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیموترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید. پوست لیموترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیموترش مفید است. از لیموترش تجزیه شده ۶ تا ۸ درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.

پیشگیری از سنگ کلیه با لیمو

مصرف روزانه‌ی آب و لیموترش باعث افزایش سطح سیترات در ادرار می‌شود؛ و به این ترتیب، ‌از تشکیل سنگ‌های کلسیمی در کلیه پیشگیری می‌کند.

سنگ کلیه و روش های درمان و دفع “سنگ کلیه”

درمان اختلالات تنفسی و مراقبت از چشم با لیموترش

از روغن موجود در لیموترش برای تهیه داروهای ضد گرفتگی بینی استفاده می شود. خراشاندن پوست لیموترش و استنشاق آن موجب تسکین فوری گرفتگی بینی و حالت تهوع می شود.خواص ضد اکسیدانی ویتامین C موجود در لیموترش ، از پیری و دژنراسیون ماکولای چشم محافظت می کند. دژنراسیون ماکولا (Macular Degeneration) یا از بین رفتن لکه زرد شبکیه، شایعترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه چشم و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است. فلاونوئیدهای موجود در لیموترش از عفونت های چشمی نیز جلوگیری می کند. در صورت ابتلا به آماس ملتحمه چشم ، می توانید چند قطره آبلیمو رقیق شده با آب ولرم را در چشم چکانده و شاهد بهبود آن باشید. مصرف مداوم آبلیمو با گلاب نیز از ابتلا به آب مروارید در سنین پیری جلوگیری می کند.

ارزش غذایی لیمو

لیموترش در دسته مرکبات دارای خواص درمانی متعدد و و حاوی مقادیر زیادی ویتامین علاوه بر مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن است. ارزش غذایی ۱۰۰ گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیموشیرین بزرگ است حاوی ۲۹/۸ کالری، ۰/۷۴ گرم پروتئین ۱۰/۵ گرم قند ۰/۱۴ گرم چربی ۲/۸ گرم فیبر ۱۰ میکروگرم اسید فولیک ۱۵۰ میلیگرم پتاسیم و ۵۳ میلیگرم ویتامین c است.

لیموترش درمان آب مشکوک

خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیموترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.

خواص لیمو برای واریس

روغن لیموترش خاصیت تقویت‌کننده رگ‌ها را دارد که با واریس مقابله می‌کند. ۶ قطره روغن لیموترش را با ۵۰ میلی‌لیتر روغن مغز گندم، ۲ قطره روغن سرو و ۲ قطره روغن ارس مخلوط کنید و به طور روزانه از پایین پا به بالا به طرف قلب به آرامی ماساژ دهید. برای جان تازه بخشیدن به رگ‌ها، ۸ قطره روغن لیموترش، ۴ قطره روغن سرو و یک قاشق غذاخوری عسل را در آب وان بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بنشینید.

درمان خانگی و گیاهی و پماد و جوراب واریس پا و بیضه و مری چیست

خواص لیموترش برای دندان ها

لیموترش باعث محافظت از دندان ها و لثه ها و حفظ سلامت آنها می شود، بهترین دارو برای اسکوربوت(خونریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود.لیموترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیموترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود. لیموترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید؛ برای پیشگیری از خونریزی نیز می توانید یک تکه پنبه را به لیموترش آغشته کنید و در سوراخ بینی بگذارید و مانع خونریزی شوید.

استحکام مویرگ‌ و قلب با مصرف لیموترش

مصرف لیموترش موجب استحکام مویرگ‌ ها می‌شود و خاصیت ضدمیکروبی در خون دارد. مصرف لیموترش از خونریزی جلوگیری می‌کند و بیوفلاونوئیدهای موجود در آن خاصیت شکنندگی مویرگ‌ها را کاهش می‌دهد. نقش ویتامین C در بدن خنثی کردن نیتروزامین‌هاست و پکتین موجود در لیموترش موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود که برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است.

درخشندگی پوست با این میوه

لیموترش فواید شگفت‌انگیزی برای زیبایی دارد. می‌توانید با مصرف لیموترش پوست صورت‌تان را درخشان کنید. لیموترش دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است. مصرف این میوه می‌تواند رنگ پوست صورت‌تان را روشن کند، آفتاب سوختگی را ترمیم کند، و ظاهر لک‌های پوستی را روشن‌ نماید. یک لیموی تازه را بردارید و آب آن را بگیرید. آب لیموی تازه را روی پوست‌ صورت‌تان بمالید. ۴ تا ۵ دقیقه صورت‌تان را ماساژ دهید و سپس آن را بشویید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید؛ بعد از مدتی تفاوت قابل ملاحظه‌ای را در رنگ پوست‌تان مشاهده خواهد کرد. با این کار پوست‌تان نرم‌تر و درخشان می‌شود. اگر دارای پوست حساسی هستید، لیموترش را مستقیما به صورت‌تان نمالید. مقداری گلاب یا عسل به آبلیمو اضافه کنید و آن‌گاه از آن استفاده نمایید.

خواص لیمو برای سرماخوردگی

با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین ث موجود در لیموترش، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای فرد مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آبلیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است. مصرف آبلیمو همچنین باعث کاهش تب در افراد بیمار می‌شود. لیموترش سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و فلاوونوئید بوده و دوست سلامتی شماست.

علائم و درمان سریع سرماخوردگی بزرگسالان و نوزادان در دوران بارداری

درمان اضطراب با لیمو

بررسی‌ها نشان می‌ دهد لیموترش تأثیر آرام‌بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دست پاچگی را از بین می‌برد. استنشاق روغن لیموترش، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیموترش استفاده می‌شود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیموترش را روی دستمال بچکانید و بو کنید.

درمان عفونت مثانه با لیمو

سیستیت (Cystitis)‏ یا در اصطلاح عام عفونت مثانه ، در واقع التهاب در مثانه به علت جایگزینی و رشد عامل بیماری زا در مثانه و ایجاد عفونت است. آبلیمو رقیق شده با آب ولرم ، در درمان عفونت مثانه بسیار موثر است زیرا موجب تسکین سوزش شده و از خونریزی جلوگیری می کند.

خواص لیمو برای پوست خشک

پوست لیموترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیموترش مفید است. از لیموترش تجزیه شده ۶ تا ۸ درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.

درمان بواسیر با لیموترش

از آنجایی که لیموترش تازه زخم های دستگاه گوارش و روده را التیام بخشیده و در درمان یبوست نیز موثر است ، بدینوسیله دلایل اصلی بروز هموروئید را نیز ریشه کن می کند.

درمان خانگی و علائم بیماری بواسیر داخلی و خارجی چیست

درمان آفت دهان با لیمو

خاصیت ثابت‌ شده ضد باکتریایی و ضدویروسی لیموترش روند بهبود آفت را تسریع می‌کند. کافی است روزی ۳ بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می‌کند.

علت و درمان آفت دهان + آفت دهان نشانه چیست

ویتامین های موجود در لیموترش

یک عدد لیموترش تأمین کننده 88 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C می باشد. ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است که علاوه بر از بین بردن سلول های بد و رادیکال های آزاد در بدن از تشکیل سلول های سرطانی و ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. ویتامین C و آنتی اکسیدان موجود در لیموترش به دفع سموم بدن که به دلیل وجود انواع آلودگی ها مانند سرب و یا ریزگردهای موجود در هوا ایجاد می شود کمک شایانی می کند. لیموترش منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش ساز ویتامین A می باشد. این ویتامین ها ایمنی بدن را افزایش می دهند. مصرف این میوه به جهت برخورداری از آهن، مس و اسید فولیک برای کاهش کم خونی مؤثر است.

اختلالات ادراری و لیمو

مقدار بالای پتاسیم موجود در لیموترش ، در حذف مواد سمی و رسوبات موجود در کلیه و مثانه بسیار موثر بوده و خاصیت ضد عفونی کننده لیمو نیز عفونت های دستگاه ادراری را درمان میکند. لیمو از رشد و بزرگ شدن پروستات جلوگیری کرده و انسداد مجاری ادرار را که ناشی از رسوب کلسیم در دستگاه ادراری است را نیز رفع می کند.

خواص لیموترش برای تب

تب و لرز می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر ۲ ساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب و لرز شما از بین برود.

علت و عوارض تب و بهترین راههای کاهش تب در کودکان

خواص اسیدی لیمو

خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.

خواص لیمو برای حافظه و خستگی

لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است؛ وقتی که می خواهید چیزی را به یاد آورید کافی است چند قطره اسانس لیمو ترش را بر روی یک دستمال بریزید و از طریق بینی استنشاق کنید!برای رفع خستگی های روزانه نیز پس از اینکه پاهایتان را در آب گرم قرار دادید و منافذ پاها حسابی باز شد پاها را از آب خارج کنید و هر کدام از پاها را به یک نصف لیمو آغشته کنید، با این کار علاوه بر رفع خستگی سموم را نیز از ظریق منافذ باز شده از بین می برید.

علت و رفع خستگی مفرط و خواب آلودگی نشانه چیست

راه ها و روشهای تقویت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت

خواص ضد پیری لیموترش

مقدار بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیموترش باعث می‌شود این میوه‌ی پرخاصیت با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و بروز نشانه‌های پیری را به تاخیر بیندازد. رادیکال‌های آزاد دلیل عمده‌ی پیری هستند. رادیکال‌های آزاد ظرفیت تولید مجدد سلول‌های پوست را کاهش می‌دهند. آنتی‌اکسیدان‌ها با این رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و ظرفیت بازسازی سلول‌ها را بهبود می‌بخشند. مصرف مرتب آب و لیمو بروز چین و چروک‌ها، خطوط، و دیگر نشانه‌های پیری را به تاخیر می‌اندازد.

خواص لیموترش برای سکسکه و سردرد

لیموترش بزاق دهان را زیاد می کند، شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافیست هنگام سردرد در یک فنجان قهوه یا چای لیمو ترش ریخته و میل کنید. گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان سکسکه را درمان می کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی ها است. لیمو خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش‌دهنده وزن، هضم‌کننده و تصفیه‌کننده کبد را دارد. لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامینC، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند. اگرچه با خاصیت لیمو آشنا هستید باز هم در این مطلب به گوشه‌ای از خواص این خوراکی بسیار مفید اشاره می‌کنیم.

علت درمان انواع سردرد میگرنی خوشه ای تنشی پیشانی

خواص ضد میکروبی لیمو

همچنین آب لیموترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.

خواص لیمو ترش برای آکنه

لیموترش حاوی اسید سیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه‌های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می‌دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست مفید است. ۱- با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب‌لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید. اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است. ۲- یک سهم آب‌ لیموی تازه را با یک سهم آب گلاب و یا عسل رقیق‌شده با آب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را ۲ بار، یک بار به هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید. اگرچه این درمان‌ها طبیعی هستند اما در صورت حاد بودن آکنه و یا داشتن زخم باز، اول با پزشک مشورت کنید.

خواص درمانی لیموترش

آبلیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است. لیموترش دارای انواع املاح مانند منیزیم، فسفر، سدیم و کلسیم است. پتاسیم موجود در لیموترش به کنترل و تنظیم ضربان قلب و همچنین متعادل کردن فشار خون کمک می کند. لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفادهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه است و خواص ضد سرطان دارد. پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد. بهترین دارو برای اسکوربوت(خنریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود. لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود. لیموترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است. لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می کند.برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می تواند مفید باشد. روی محل گزیدگی، 2 قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، 20 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می دارد. پزشکان متخصص چاقی معتقدند چاق ها اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید.

خواص لیمو برای کاهش فشارخون

کسانی که از ناراحتی های قلبی رنج می کشند می توانند آبلیمو ترش را برای کاهش فشار خون مصرف کنند، از این رو لیمو مبتلایان به ناراحتی قلبی را از بسیاری بیماریهای دیگر رها می‌کند. امیدوار هستیم مطلب ‌”‌خواص لیمو ترش برای زیبایی و سلامت‌”‌ کمک‌تان کند از تمام فواید لیمو برای زیبایی و سلامتی‌تان آگاه و بهره‌مند شوید. مصرف روزی یک یا دو عدد لیمو برای سلامتی‌تان مفید است. با وجود این،‌ همیشه به یاد داشته باشید، مصرف بیش از اندازه‌ی هر چیزی مضر خواهد بود. مصرف زیاد لیمو نیز باعث ایجاد برخی مشکلات می‌شود.

درمان میخچه و پینه دست با لیموترش

پماد لیمو را یک شب کامل روی میخچه و پوست پینه‌بسته بمالید. یا این که برشی به ضخامت حدود ۵ میلی‌متر را روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید.

علت و علائم و درمان میخچه دست و پا در طب سنتی چیست

بهترین روش ها و راههای درمان میخچه پا چیست

تقویت سیستم ایمنی بدن و پاکسازی کبد با لیمو

وجود مقادیر زیاد ویتامین C در لیموترش باعث می‌شود این میوه بتواند قدرت مقاومت‌مان را در برابر بیماری‌ها افزایش دهد. توانایی بدن‌مان در مبارزه علیه بیماری‌ها و عفونت‌ها با مصرف لیمو افزایش می‌‌یابد. هم‌چنین مصرف لیمو استرس را کاهش می‌دهد و آرام‌مان می‌کند.لیمو دارای اسید سیتریک است که می‌تواند تولید مایع صفرا را افزایش دهد. مایع صفرا سموم را از کبد دفع، و آن را پاکسازی می‌کند.

درمان گزیدگی با لیموترش

روی محل گزیدگی، ۲ قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای‌ خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، ۲۰ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می‌دارد. قرار دادن پنبه آغشته به روغن لیمو در اتاق‌خواب نیز حشرات را دور نگه می‌دارد. اگر در هوای آزاد قرار دارید، ۱۰ قطره روغن لیمو را به کمی روغن آفتاب‌گردان اضافه کنید و به پوست خود بمالید.

ماسک لیمو

این ماسک برای پوست های خشک مفید است. برای تهیه این ماسک، آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید و پانزده دقیقه بعد آن را بشویید.

خواص لیموترش برای بی خوابی و تقویت معده

بررسی‌ های متعددی نشان داده ترکیبی از روغن لیمو همراه با بابونه، سنبل‌الطیب و رازک اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب منظم می‌شود.پس از هر وعده غذایی، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، تولید اسید معده و فعالیت عضلات معده را تحریک می‌کند.

عوارض و درمان سریع برای بی خوابی شدید نوزاد و در بارداری

خواص لیمو برای بوی عرق

از آن‌جا که لیموترش به صورت طبیعی ضد قارچ و ضد باکتری است، می‌تواند بوی بد عرق را از بین ببرد. در دوران باستان، زن‌ها عادت داشتند برای خلاصی از بوی عرق، لیمو را با فشار به زیر بغل‌های‌شان می‌مالیدند. شما می‌توانید از آب لیمو در وان حمام‌تان استفاده کنید. فقط کافی است یک لیموی تازه را ببرید و آب آن را در وان بریزید تا از بوی بد عرق خلاص شوید.

تسکین اگزما با لیموترش

اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می‌برید، لیموترش می‌تواند تسکین دهنده باشد. ۸ قطره روغن لیموترش را با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق‌شده مخلوط کنید. سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید. این روش نه تنها عفونت را کاهش می‌دهد بلکه خارش را نیز از بین می‌ برد. عسل نیز مانند لیمو خاصیت ضدالتهابی دارد و روند بهبود را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید : لیمو ترشلیمو شیرینلیمو عمانیبه لیمولیمو عمانی تازه

  • احد کاظمی

اختلال شخصیتی مرزی درمان

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۶ ق.ظ

اختلال شخصیتی مرزی درمان

اختلال شخصیت مرزی ,اختلال شخصیت مرزی چیست,اختلال شخصیت مرزی و ازدواج,اختلال شخصیت مرزی و طلاق,اختلال شخصیت مرزی+pdf,اختلال شخصیت مرزی در Dsm 5

اختلال شخصیت مرزی , اختلال شخصیت مرزی چیست , اختلال شخصیت مرزی و ازدواج , اختلال شخصیت مرزی و طلاق

توضیحاتی در مورد اختلال شخصیت مرزی

بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (به انگلیسی: Borderline personality disorder (BPD)) در مرز روان نژندی و روان‌پریشی قرار دارند و مشخصهٔ آن‌ها ناپایداری حالت عاطفی، خلق، رفتار، روابط ابژه‌ای، و خودانگارهٔ آن‌هاست. این اختلال را به نام‌های شیزوفرنی موقت، شخصیت‌انگاری (as-if personality اصطلاحی که Helene Doutsch وضع کرده‌است)، اسکیزوفرنی شبه‌نوروتیک (که پاول هوخ و فیلیپ پولیتن وصف کرده‌اند)، و اختلال منش سایکوتیک (که جان فرش ذکر کرده‌است) نیز خوانده‌اند. در ICD-10 نیز اختلال شخصیت دارای بی‌ثباتی هیجانی نامیده شده‌است

در این مطلب از سایت جسارت در مورد اختلال شخصیت مرزی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

 شیوع اختلال شخصیت مرزی

تاکنون هیچ مطالعه‌ای نشده که میزان قطعی شیوع این اختلال را نشان دهد. اما به نظر می‌رسد در یک تا دو درصد از جمعیت وجود داشته باشد و در زن‌ها نیز دو برابر مردها شایع است. شیوع اختلال افسردگی اساسی، اختلالات مربوط به مصرف الکل، و سوء مصرف مواد، در بستگان درجهٔ اول افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، بیشتر از جمعیت عمومی است. به گزارش DSM-5، نرخ شیوع اختلال شخصیت مرزی در جامعه حدود ۱٫۶٪ تخمین زده می‌شود اما ممکن است تا ۵٫۶٪ افزایش یابد. نرخ شیوع این اختلال در خدمات بهداشتی و درمانی اولیه حدود ۶٪، افرادی که به کلینیک‌های بهداشت روانِ سرپایی مراجعه می‌کنند حدود ۱۰٪، و بیمارانی که در بیمارستان‌های روانی بستری می‌شوند حدود۲۰٪ است. شیوع اختلال شخصیت مرزی در گروه‌های سنی مسن تر ممکن است کاهش یابد

تشخیص اختلال شخصیت مرزی

طبق DSM-IV-TR اگر بیماری از اوایل بزرگسالی لااقل پنج عدد از ملاک‌هایی را داشته باشد که در جدول فهرست شده‌است، می‌توان تشخیص اختلال شخصیت مرزی را در موردش مطرح کرد. از بررسی‌های زیستی هم می‌توان برای تشخیص کمک گرفت، چنان‌که در برخی از بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، دوره نهفتگی REM کوتاه شده، تداوم خواب مختل است، و نتایج غیرطبیعی در آزمون فرونشانی دگزامتازون و همچنین آزمون تحریک با هورمون آزادکننده تیروتروپین دیده می‌شود. اما این تغییرات در برخی از بیماران دچار اختلالات افسردگی هم دیده می‌شود

ملاک های تشخیص اختلال شخصیت مرزی

بی‌ثباتی در روابط بین فردی، خودانگاره، و حالت عاطفی، و نیز آشکارا تکانشی بودن، به صورت الگویی نافذ و فراگیر که از اوایل بزرگسالی شروع شده باشد و در زمینه‌های مختلف به چشم آید، که علامتش وجود حداقل پنج عدد از موارد زیر است: انجام تلاش‌های مضطربانه توأم با سراسیمگی برای اجتناب از ترک شدن واقعی یا تصوری. نکته: شامل رفتارهایی نظیر خودکشی یا خودزنی نمی‌شود، این‌ها را جزء ملاک ۵ باید برشمرد. بی‌ثبات و شدید بودن روابط فردی به صورت الگویی که مشخصه‌اش تناوب میان دو قطب افراطی است: آرمانی‌نمایی و بی‌ارزش‌نمایی. اختلال و اشکال در هویت؛ بی‌ثبات بودن واضح و دائم خودانگاره یا احساس فرد در مورد خودش. تکانشی بودن لااقل در دو حوزه از حوزه‌هایی که بالقوه به فرد صدمه می‌زنند. (مثلاً خرج کردن پول، روابط جنسی، سوء مصرف مواد، بی‌ملاحظه رانندگی کردن، شکمبارگی). نکته: شامل رفتارهایی نظیر خودکشی یا خودزنی نمی‌شود؛ اینها را جزء ملاک ۵ باید برشمرد. رفتار، ژست، یا تهدید به خودکشی به صورت مکرر، یا خود زنی‌های مکرر. بی‌ثباتی در حالت عاطفی به صورت واکنش‌پذیری آشکار خلق (مثل ملال، تحریک‌پذیری، یا اضطراب شدید و حمله‌ای [اپیزودیک] که چند ساعتی طول بکشد و خیلی به ندرت هم بیش از چند روزی). احساس پوچی مزمن. نامتناسب و شدید بودن خشم یا دشواری در تسلط بر خشم (مثلاً تندخو شدن‌های پیاپی، خشمگین بودن دائمی، نزاع کردن‌های مکرر). بروز افکار بدگمانانه (پارانویید) یا علایم شدید تجزیه‌ای به صورت گذرا و در مواقع فشار روانی (استرس

مشخصه‌ های اصلی اختلال شخصیت مرزی

برخی از بالینگران مشخصه‌های اصلی بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی را با این مفاهیم ذکر می‌کنند: هراس عام (panphobia؛ همه‌چیزهراسی)، اضطراب عام (pananxiety؛ از همه‌چیز مضطرب شدن)، دودلی عام (panambivalence؛ در همه‌کار دو دل بودن)، و رفتار جنسی آشوبناک (chaotic sexuality)

نظریه روانکاوی در مورد اختلال شخصیت مرزی

نظریهٔ روانکاوی جامع‌ترین تبیین‌ها را برای اختلال شخصیت مرزی به دست داده‌است. بنا به این نظریه این‌گونه مردمان جای پایی در دنیای واقعی استوار می‌کنند اما هنگام مواجهه با تعارض، به جای دفاع‌های پیشرفته از دفاع‌های ابتدایی تری از قبیل «انکار» سود می‌جویند (کرنبرگ، ۱۹۷۹). شخصیت‌های مرزی به علت نارسایی در ارتباط با سرپرستان خود در دوران اولیه کودکی، نگرشی نارسا و نابسنده از خویشتن و دیگران دارند. سرپرستان آنان از وابسته بودن کودک به خویش بیشتر خرسند می‌شوند، و بنابراین نه تنها او را برای رسیدن به احساس تفرد و استقلال تشویق و ترغیب نمی‌کنند بلکه حتی ممکن است این قبیل تلاش و کوشش کودک را با تنبیه روبرو سازند. به این ترتیب است که این‌گونه مردمان هرگز یادنمی‌گیرند که نگرش به خود را به صورت تمام و کمال متمایز از نظر دیگران سازند. همین امر موجب حساسیت افراطی آنان به نگرش دیگران دربارهٔ خودشان، و امکان وادادن و تسلیم به مردمان دیگر می‌شود. بر این اساس، وقتی احساس کنند دیگران طردشان کرده‌اند، خودشان هم خود را طرد کرده و دست به تنبیه و جرح خویشتن می‌زنند

نظریه روابط موضوعی در مورد اختلال شخصیت مرزی

نظریه روابط موضوعی، گونه مهمی از نظریه تحلیل روانی، بر این موضوع تمرکز دارد که کودکان به چه شیوه‌ای تصورات خود را از اشخاصی که برایشان اهمیت دارند، مانند پدر و مادرشان، درونی (یا درون‌فکنی) می‌کنند. به دیگر سخن، موضوع اصلی این است که کودکان چگونه با کسانی که نسبت به آن‌ها دلبستگی‌های عاطفی قوی دارند، همانندسازی می‌کنند. این تصاویر درونی شده (بازنمایی‌های موضوع) قسمتی از من شخص می‌شود و بر نحوه واکنش شخص به دنیا تأثیر می‌گذارد. اما ارزش‌های درون‌فکنی‌شده ممکن است با آرزوها و آرمان‌های شخص در بزرگسالی تعارض پیدا کنند -برای مثال، اگر زنی در سنین دانشگاه که عقیده مادرش دربارهٔ نقش شایسته برای یک زن را پذیرفته‌است، به سمت آرمان‌های نوین فمینیسم کشیده می‌شود، چنین تعارضی پیش خواهد آمد

بهترین درمان اختلال شخصیت مرزی

در زیر خلاصه‌ای از دستورالعمل‌های انجمن روانپزشکی آمریکا را برای درمان این اختلال ارائه کرده‌است البته قبل از آن:  یکی از بهترین نوع درمان‌ها را می‌توان برنامه‌های ۱۲ قدمی دانست. در رابطه با این بیماری، انجمن ۱۲ قدمی و رایگان «وابستگان گمنام» گزینهٔ مناسبی است که به انجمن «کُدا» (CODA) نیز معروف می‌باشد که با جستجویی ساده در گوگل، نشانی جلسات آن در هر شهر را می‌شود به راحتی پیدا کرد. بهبود یافتن در این انجمن، مانند انجمن‌های ۱۲ قدمی دیگر، بر اساس تجربه بهبودی اعضا می‌باشد؛ ولی در ادامه: نباید انتظار داشت که درمان کوتاه مدت باشد. یک رابطه قوی مبتنی بر کمک و یاری میان بیمار و درمانگر برقرار می‌شود. مسئولیتها و نقش‌های بیمار و درمانگر به روشنی و وضوح تبیین می‌شوند. درمانگر فعال و هدایت‌کننده است. نه این که صرفاً شنونده‌ای منفعل باشد. بیمار و درمانگر به صورت متقابل سلسله مراتبی از اولویتها ارائه می‌دهند. درمانگر با همدلی به بیمار اعتبار می‌بخشد و نیاز او را به کنترل رفتارش برطرف می‌کند. به تدریج که شرایط جدید (و از جمله استرس‌های جدید) پدید می‌آیند، انعطاف‌پذیری لازم خواهد بود. حد سازی، که ترجیحاً از جانب دو طرف مورد توافق قرار گرفته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت هم‌زمان از رویکردهای فردی و گروهی استفاده می‌شود.

روان‌ درمانی اختلال شخصیت مرزی

روان‌درمانی: در مورد روان‌درمانی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی – که درمان انتخابی آنهاست – تحقیقات بسیاری شده‌است. اخیراً دارودرمانی را هم برای نیل به بهترین نتایج، به این برنامه درمانی افزوده‌اند. روان‌درمانی برای بیمار و درمانگر به یک اندازه دشوار است. این بیماران به راحتی دچار واپس روی می‌شوند، تکانه‌های خود را مورد کنش نمایی قرار می‌دهند، و انتقالی پیدا می‌کنند که اعم از مثبت یا منفی، از دو حال خارج نیست: یا متزلزل است یا محکم و لایتغیر، و در هر دو حال روانکاوی این انتقال دشوار است. همانندسازی فرافکنانه هم ممکن است در انتقال متقابل مشکلاتی ایجاد کند، مگر آنکه درمانگر به این نکته واقف باشد که بیمار به‌طور ناخودآگاه دارد کاری می‌کند که درمانگر مجبور شود رفتار خاصی را کنش نمایی کند. دو نیم‌سازی به عنوان سازوکاری دفاعی باعث می‌شود که بیمار نسبت به درمانگر و سایر افراد دور و برش زمانی احساس عشق و محبت، و زمانی دیگر احساس نفرت پیدا کند. رویکردی معطوف به واقعیت موثرتر از تفسیر عمیق ناخودآگاه بیمار است.درمانگران از رفتار درمانی هم برای مهار تکانه‌ها و فورانهای خشم بیمار و برای کم کردن حساسیت او به انتقاد و طرد استفاده کرده‌اند. پرورش مهارتهای اجتماعی به ویژه با استفاده از تماشای مجدد فیلم ویدئویی رفتاری‌های خود، مفید است و باعث می‌شود که بیمار بتواند اثر اعمالش را بر دیگران ببیند و از این طریق، رفتار بین فردی خود را بهتر کند.بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی اگر در محیط‌های بیمارستانی تحت روان‌درمانی فشرده – هم فردی و هم گروهی – قرار بگیرند، نتیجه خوبی به دست می‌آید. در این محیط‌ها همچنین کارکنان آموزش دیده‌ای که در مکاتب و رشته‌های مختلفی ورزیده‌اند، وجود دارند و با آن‌ها کار می‌کنند و در نتیجه آن‌ها از درمان‌های گوناگونی مثل کاردرمانی، تفریح درمانی و حرفه درمانی سود می‌برند. این برنامه‌ها خاصه زمانی مفید واقع می‌شود که محیط خانه بیمار به دلیل تعارضهای درون خانوادگی یا فشارهای روانی دیگری مثل بدرفتاری والدین، به توانبخشی بیمار ضرر برساند. در محیط حفاظت شده بیمارستان می‌توان برای بیمار مبتلا به اختلال شخصیت مرزی که بسیار تکانشی است و خودزنیهای فراوان می‌کند، محدودیت وضع کرد و او را تحت نظر قرار داد. مطلوب آن است که بیمار آن قدر در بیمارستان بماند که بهبود قابل توجهی در وی دیده شود و این در برخی از موارد، تا یک سال هم ممکن است طول بکشد. سپس می‌توان بیمار را مرخص کرد وا و را به نظام‌های حمایتی ویژه‌ای مثل بیمارستان‌های روزانه، بیمارستان‌های شبانه، و خانه‌های سر راهی سپرد. شکل خاصی از روان درمانی موسوم به رفتار درمانی جدلی (DBT) برای درمان اختلال شخصیت مرزی به کار رفته‌است، به ویژه برای بیمارانی که رفتارهای شبه خودکشی نظیر خودزنی‌های مکرر دارند

دارو درمانی اختلال شخصیت مرزی

برای مقابله با خصایص شخصیتی معینی که کارکرد کلی بیمار مبتلا به اختلال شخصیت مرزی را به هم می‌زند، دارو درمانی مفید است. داروهای ضد روان‌پریشی برای مهار خشم، خصومت، و حملات گذرای روان‌پریشی به کار می‌رود. داروهای ضد افسردگی، خلق افسرده را که در این بیماران شایع است، بهبود می‌بخشد. مهارکننده‌های منوآمین اکسیداز (MAOIها) در برخی از بیماران برای میزان کردن رفتار تکانشی آن‌ها مؤثر بوده‌است. بنزودیازپین‌ها به ویژه آلپرازولام برای رفع اضطراب و افسردگی مفید است، منتها در برخی از بیماران با مصرف این دسته از داروها مهارگسیختگی دیده شده‌است. داروهای ضد صرع مثل کاربامازپین ممکن است کارکرد کلی برخی از بیماران را بهتر کند. داروهای سروتونرژیک مثل مهارکننده‌های انتخابی باز جذب سروتونین (SSRIs) نیز در برخی از بیماران مفید بوده‌است

ارتباط با بیمار مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

هنگامی که تصمیم گرفتید با رابطه‌ی خود رو به جلو حرکت کنید، قدم بعدی شما یادگیری نحوه‌ی برخورد با این فرد است. سعی کنید با مطالعه درباره‌ی این اختلال همه چیز را از جمله علائم، عوامل موثر و درمان، بیاموزید. به درمان او اصرار ورزید. مراحل را سعی کنید با یک روانشناس پیش ببرید. یک روانشناس و یا مشاوری بیابید که این اختلال را درک می‌کند. کسی که بتواند در طول مدتی که با این بحران مقابله می‌کنید کنار شما باشد و شما را کمک کند.اگر شما از رابطه‌ی صرفا دوستی با چنین فردی عبور کرده‌اید و اکنون دیگر با او زندگی می‌کنید. پیشنهادات زیر ممکن است برای شما کمک کننده باشد: ۱.هر کاری را که می‌گویید انجام خواهید داد، انجام بدهید: هرکاری را که به او می‌گویید که انجام خواهید داد حتما انجام بدهید. اگر می‌گویید که هرگز کاری را انجام نخواهید داد نیز آن کار را سعی کنید به هیچ وجه انجام ندهید. به همین سادگی! ماندن شما بر سر حرفهایتان به او کمک خواهد کرد که فکر ترس رها شدن توسط شما را کنار بگذارد. گاهی اوقات نیز ممکن است به رغم تمامی تلاش‌های شما هنوز هم این ترس در او وجود داشته باشید. سعی کنید با صبر و تحمل به کار خود ادامه دهید. ۲.برخورد صادقانه و ملایمی با او داشته باشید. اگر او به خانه می‌آید و می‌گوید که امروز رئیسش با او ناعادلانه رفتار کرده است، سریعا حرف او را تایید نکنید مگر اینکه از صمیم دل باور کنید که حق با اوست. معمولا این افراد در مورد صداقت رفتار دیگران با خودشان آگاه نیستند و این روش برخورد با آن‌ها به آن‌ها کمک خواهد کرد که صداقت شما را باور کنند. ۳.نقش نجات دهنده را بازی نکنید. او را تشویق کنید که مسئولیت انتخاب و اقدامات خود را بپذیرد. اگر او بیش از حد ولخرجی کرده و اکنون دیگر پول پرداخت یه آدامس را ندارد، به جای او پرداخت نکنید. از آن‌جایی که افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی با هویت خود و خودآگاهی مشکل دارند، همچنین گاها احساس می‌کنند که نظرات به آن‌ها اشاره دارند در صورتی که اینطور نیست. ممکن است شما گل به خانه بیاورید و او تصور کند که دارید به او خیانت می‌کنید. و یا ممکن است به کاری که او انجام داده نظری بدهید و او فکر کنید که به کار او می‌خندید. ممکن است تمامی این کارها و تلاش‌های شما گاهی به ثمر ننشیند و احساس شکست خوردگی کنید. اما سعی کنید در چنین مواقعی به روزهای خوبی که با هم گذرانده‌اید فکر کنید و صبر و تحمل خود را برای بهبود افزایش دهید.

اختلال شخصیت مرزی و عدم اعتماد به نفس

همای ما در درون‌مان یک منتقد داریم، اما آدم‌های دچار BPD مدام با عدم اعتماد به نفس منکوب کننده‌ای در کشمکش هستند. دکتر اولدهام می‌گوید این افراد اعتماد به نفسی به شدت متزلزل دارند، پس برای تعریف شخصیت‌شان شدیدا به تمجید و تایید دیگران تکیه دارند. وی ادامه می‌دهد” در پس آن، یک حس حقارت و نقص وجود دارد.” آدم‌های دچار BPD ممکن است حتا عینا از اعمال و رفتار دیگران تقلید کنند، چون “توانایی آنها در حفظ استقلال و خودکفایی بسیار آسیب دیده‌ است.”

اختلال شخصیت مرزی و فکر به آینده

نمی‌دانید ظرف ۵ سال خودتان را در کجا ببینید؟ در حالی که یقینا نیازی نیست نقشه‌ی کل زندگی‌تان را بکشید، اما بیشتر آدم‌ها حداقل آرزوها و طرح‌هایی برای آینده دارند. آدم‌هایی که دچار BPDهستند اغلب کمبود هر گونه خودجهت‌یابی دارند. دکتر اولدهام می‌گوید: “اطلاع بسیار کمی از آن چه می‌خواهید یا آن چه که برایش کار می‌کنید وجود دارد.”

اختلال شخصیت مرزی و آشفتگی در ارتباط

بِهاری می‌گوید کسانی که از BPD رنج می‌برند مدام خودشان را در رابطه‌های جسمی یا عاطفی مورد استفاده می‌یابند. در بسیاری از موارد، آنها به سمت همدم‌هایی کشیده می‌شوند که امید دارند نیازهای برآورده نشده‌ی دوران کودکی‌شان را در آنها بیابند، که اغلب به ماندن در رابطه‌های سمی منجر می‌شود. دکتر اولدهام می‌گوید آدم‌های دچار BPD در رابطه‌ها به شدیدا نیازمند، سرسخت و بی‌اعتماد بودن گرایش دارند. چنان نگرانی شدیدی درمورد از دست دادن کسی که با او احساس نزدیکی می‌کنید وجود دارد که در واقع شخص دیگری را از خود می‌رانید- این به یک نوع پیش‌بینی خودشکوفا تبدیل می‌شود.” رابطه‌های عاشقانه تنها رابطه‌های توفانی نیستند؛ آدم‌های دچار BPD از نزدیکی بیش از حد به تنفر بیش‌ از حد از دوستان و خانواده تغییر رفتار می‌دهند. در این رابطه‌های بینافردی است که آدم‌های با عملکرد بالا و دچار BPD اغلب پی می‌برند که مشکلی دارند.

اختلال شخصیت مرزی و افسردگی

BPD اغلب به اشتباه به عنوان افسردگی مزمن تشخیص داده می‌شود. هرچند افسردگی در بین آدم‌هایی که BPD دارند شایع است، نشانه‌های‌ آنها تقریبا کمی متفاوت بروز پیدا می‌کند. بهاری می‌گوید: ” BPD افسردگی عمیق و بسیار شدید است. این بیماری مملو از این احساس مزمن است که آنها هیچ ارزشی ندارند و یک حس فراگیر که هیچ چیز اهمیتی ندارد.”

اختلال شخصیت مرزی و خشم

برای کسانی که دچار BPD هستند کاملا عادی است که به روشی به یک رویداد واکنش نشان بدهند که اغراق‌آمیز یا نامتناسب به نظر برسد. ماتیلا توضیح می‌دهد که به عنوان مثال، اگر شریک زندگی‌تان قرار بوده باشد ساعت ۷ بیاید دنبال شما و تا ساعت ۷: ۳۰ نرسد، واکنش متناسب رنجش خواهد بود. کسی که دچار BPD است با گفتن چیزی مثل این واکنش نشان خواهد داد، “من با تو به هم می‌زنم، تو من را دوست نداری، از تو متنفرم، تو هیچ وقت برای من وقت نمی‌گذاری، و غیره.” دکتر اولدهام می‌گوید، آدم‌های دچار BPD همچنین اغلب با فرافکنی تقصیر مشکلاتشان را به گردن دیگران می‌اندازند. او می‌گوید “آن‌ها نمی‌توانند اعتراف به این را تاب بیاورند که آنها کسانی هستند که مشکل دارند، به همین خاطر در عوض دیگران را سرزنش می‌کنند. این برای آنها واقعا سمی است که قبول کنند خشم و غضب آنها توسط شخص دیگری توجیه نمی‌شود، بلکه از درون خودشان می‌آید.”

اختلال شخصیت مرزی و خودکشی

دکتر اولدهام اشاره می‌کند که هرچند نشانه‌ای رسمی از افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی نیست، نرخ بالایی از شاخص خودکشی و اقدام به خودکشی در میان جمعیت مبتلایان به BPD وجود دارد. در واقع، خیل عظیمی بین ۸ تا ۱۰% از بیماران BPD خودکشی می‌کنند، نرخی که ۴۰۰ برابر متوسط ملی است. دکتر اولدهام می‌گوید که “خطر در این بیماران بیشتر است چون می‌توانند بی‌پروا عمل کنند. پس به جای افسردگی به حدی که نمی‌توانند از رختخواب بیرون بیایند، آنها ممکن است واقعا خودکشی را تنها راه‌حل منطقی برای رهایی از رنج و درد ببینند.”

بیشتر بخوانید : اختلال دو شخصیتی ♥ شخصیت نمایشی ♥ اختلال شخصیت ♥ اختلال شخصیت خودشیفتهاختلال شخصیت دوقطبی

  • احد کاظمی

علائم اسهال و استفراغ در بارداری

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۴۹ ق.ظ

علائم اسهال و استفراغ در بارداری

اسهال و استفراغ ویروسی ,اسهال و استفراغ ویروسی در کودکان,اسهال و استفراغ ویروسی کودکان,اسهال و استفراغ ویروسی نوزادان,اسهال و استفراغ ویروسی در بزرگسالان

اسهال و استفراغ , اسهال و استفراغ ویروسی , اسهال و استفراغ ویروسی در کودکان , اسهال و استفراغ ویروسی کودکان

توضیحاتی در مورد اسهال و استفراغ

یک متخصص گوارش و کبد، اسهال و استفراغ را از شایع ‌ترین بیماری‌ های گوارشی فصل گرم سال عنوان کرد و با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو از جمله آنتی ‌بیوتیک‌ ها در درمان این بیماری، گفت: از آن جا که در این بیماری باید به نحوی آب از دست رفته بدن جبران شود، مصرف مایعات از راه دهان بهترین روش جایگزینی آب بدن است. اسهال و استفراغ و مسمومیت ‌های غذایی را از شایع ‌ترین بیماری ‌های فصل گرم سال عنوان کرد و گفت: وارد شدن میکروب و ویروس به دهان از طریق غذا، منجر به عفونت دستگاه گوارش می ‌شود که معمولا به صورت اسهال و گاهی به صورت درد شکم، تهوع، ضعف و بی‌ حالی خود را نشان می ‌دهد. وی گفت: از آنجا که عوامل این بیماری از طریق دهان وارد بدن می ‌شوند، بهترین راه مقابله با آن، رعایت بهداشت تغذیه ‌ای است. بر این اساس لازم است که مواد غذایی از مکان ‌های سالم و بهداشتی تهیه شوند. همچنین غذاهای مانده که احتمال آلودگی در آن ها زیاد است مانند انواع غذاهای سس ‌دار باید با احتیاط بیشتری مصرف شوند. در مجموع بهتر است از غذاهای تازه استفاده شده و مواد غذایی بیرون از یخچال نگهداری نشوند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد اسهال و استفراغ صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

بهبود اسهال و استفراغ

اسهال و استفراغ در اکثر موارد خود به خود بهبود می ‌یابند. اما لازم است همزمان با این بیماری، آب از دست رفته ی بدن جبران شود. خوردن مایعات، بهترین روش جایگزینی آب از دست رفته بدن است؛ بنابراین لازم است فرد در حد تحمل و در فواصل معین از مایعات استفاده کند. اما چنان چه فرد از تهوع زیادی برخوردار است، می ‌توان از طریق رگ و تزریق سرم، به نحوی آب بدن را جبران کرد. وی تاکید کرد: در صورتی که فرد تمایلی به خوردن غذا ندارد، نباید به وی اصرار کرد. همچنین در صورتی که فرد از اسهال خونی، تب بالا و سن بالا برخوردار نباشد، می‌ توان با نظر پزشک تا حدودی از داروهای کند کننده حرکات دستگاه گوارش استفاده کرد. این در حالی است که در برخی افراد که دارای بیماری‌ های زمینه‌ ای دیگر هستند این داروها توصیه نمی‌ شود.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در اسهال و استفراغ

دکتر اردکانی با بیان این که در اغلب اسهال و استفراغ ‌ها مصرف آنتی بیوتیک ضرورتی ندارد، گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در درمان اسهال واستفراغ، حتی مشکلات را بیشتر می ‌کند. در مجموع بهترین اقدام در مورد اسهال و استفراغ، جبران الکترولیت ‌های از دست رفته ی بدن است.

درمان اسهال و استفراغ با نمک

نمک حاوی سدیم است که یک الکترولیت است که می تواند برای جلوگیری از کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ استفاده شود. به علاوه، نمک در مبارزه با عفونتها به حفظسطح pH دستگاه گوارش کمک میکند.اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری نمک به ۱ لیتر و یا ۴ فنجان آب فیلتر شده.سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنیددر فواصل زمانیکوتاه در طول روز بنوشید.

درمان اسهال و استفراغ با زنجبیل

زنجبیل درمان بسیار موثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است. این می تواند به پیشگیری و درمان عفونتمعده منجر شود، و فراوانی علائم مانند مدفوع آبکی، تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات شکم نیز کاهش می دهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده به ۱ فنجان آب جوش. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. ، اضافه کردن جرعه ای عسل به این چای. نوشیدن این چای تسکین دهنده ۲ یا ۳ بار در روز تا زمانی که احساس می کنید حالتان بهتر است. شما همچنین می توانید زنجبیل تازه را آماده و چند بار در روز آن را بنوشید. حتی می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه یا کپسول زنجبیل رابرای درمان اسهال و استفراغ بجوید. توجه: افراد دارای فشار خون بالا باید از زنجیبل استفاده نکنند.

درمان اسهال و استفراغ با انقوزه

سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد ویروس است، انقوزه با ویروس ها و باکتری ها مبارزه کرده و در نتیجه علائم اسهال و استفراغ را کاهش میدهد و تاثیرش سریع است. به علاوه، این ادویه به هضم غذا کمک کرده و سبب و تقویت دستگاه گوارش می شود یک دوم قاشق چای خوری پودر انقوزه را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده خوب هم بزنید.دو بار در روز به مدت چند روز استفاده کنید.برای جلوگیری از اسهال و استفراغ و سایر مشکلات گوارشی، کمی انقوزه به ادویه کاری و مواد غذاییروزانه اضافه کنید.

درمان اسهال و استفراغ با سرکه سیب

سرکه سیب همچنین بسیاری از بیماری های اسهال و استفراغ کمک می کند. سطح pH را کنترل و سموم مضر بدن را از بین می برد. به علاوه، بعلت داشتن پکتین، تحریک معده را کاهش می دهد و درد معده، تهوع، استفراغ و گاز را کاهش میدهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از سرکه سیب خام به یک لیوان آب گرم . ۳۰ دقیقهقبل از وعده غذایی روزانه تا زمان بهبودی کامل بنوشید متناوبا، می توانید ۱ قاشق چای خوری از سرکه سیب خام به یک لیوان آب انگور را اضافه کنید دو بار در روز برای چند روز بنوشید.

درمان اسهال و استفراغ با ریحان

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است همچنین داروی خوبی برای اسهال و استفراغ. این می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های اسهال و استفراغ جلوگیری کند. مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل ۲ یا ۳ بار در روز برای کاهش درد معده. همچنین می توانید ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید. همچنین می توانید چای ریحان را روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.

درمان اسهال و استفراغ با بابونه

بابونه درمان موثر برای ورم معده و روده به علت ضد التهاب، ضد میکروبی و ضد نفخ بودن آن است که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. شانه هایی مانند اسهال،کرامپ های شکمی، نفخ، تهوع و گاز را کاهش دهد. اضافه کردن ۲ قاشق چای خوری بابونه خشک شده و یا ۱ قاشق غذا خوری گل بابونه تازه به یک فنجان آب گرم بریزید ده دقیقه بعد با آب لیمو و عسل بنوشید چند بار در روز بمدت سه روز بنوشید می توانید به چای یخ اضافه کنید چند برگ بابونه بریزید و بنوشید.

درمان اسهال و استفراغ با موز

موز، رسیده و خام، همچنین در درمان اسهال و استفراغ کمک می کند. وجود آمیلاز در موز به کاهش علاپم کمک میکند. موز همچنین دارای پتاسیم و منیزیم، دو الکترولیت مهم مورد نیاز برای کارکرد صحیح دستگاه گوارش است. به علاوه، موز مواد غذایی شیرین و مطلوب است که هضم را آسانمیکند. چند تکه موز را به یک فنجان ماست خورد کنید ۲ یا ۳ بار در روز بخورید. همچنین می توانید چند موز رسیده را در سوپ بریزید.

نکاتی در مورد اسهال و استفراغ

– قبل از خوردن میوه ها و سبزیجات را خوب بشویید. – از غذاهای خام یا نپخته خود داری کنید. – ۸ تا ۱۰ لیوان آب در هر روز بنوشید. – از مصرف شیر و محصولات لبنی بمدت چند روز خودداری کنید. – رژیم غذایی برای یک هفته، موز، برنج (سفید)، سیب و نان تست (خشک) بخورید. – استراحت و خواب برای بهبود سریع خوب است. – نوشیدنی هایی که دارای مقدار زیادی اسید مثل آب پرتقال باید اجتناب شود. – نوشیدنی های کافئین دار و گازدار استفاده نشود. – وعده های غذایی پخته شده در خانه بمدت چند هفته پس از بیماری مصرف کنید. – از مصرف الکل و نیکوتین در این دوران بپرهیزید. – کمپرس گرم یا کیسه آب گرم بر روی معده برای کاهش درد و گرفتگی استفاده کنید. – همچنین می توانیداز، آروماتراپی یا طب سوزنی برای درمان ورم معده و روده امتحان کنید. تذکر مهم : اگر در عرض یک هفته بهتر نشدید، حتما با دکتر مشورت کنید.

علل اسهال و استفراغ

در فصل تابستان انواع اسهال و استفراغ شایع می‌شود و می توان دلایل متعددی برای آن برشمرد که یکی از مهمترین عوامل آن عفونت‌های میکروبی است که موجب عفونت روده و بروز اسهال خونی می‌شود. وی اسهال‌های مسمومیتی را از جمله دیگر انواع اسهال دانست که میکروب باعث بروز آن است و ادامه داد: مهمترین میکروب‌هایی که باعث بروز این موارد می‌شوند استافیلوکوک‌ها، وبا و ایکلا هستند. اسهال های انگلی ناشی از ژیاردیا و آمیب و همچنین اسهال ویروسی با عامل آدنو ویروس از جمله دیگر انواع اسهال‌ها هستند که این پزشک متخصص از آنها نام برد. به گفته جانبخش، این نوع اسهال‌ها علائم مشترکی دارند که درانواع خونی روده بزرگ و در انواع غیرخونی روده باریک درگیر می شود.

اسهال و استفراغ و مراجعه به پزشک

به گفته این پزشک متخصص، افراد مبتلا به اسهال و استفراغ باید از مصرف غذاهای سنگین از جمله چربی، گوشت و غیره نیز تا 48 ساعت پرهیز کنند. وی در پایان تاکید کرد: چنانچه این افراد دچار علائمی چون بیقراری، خواب آلودگی، گود افتادن چشم، قطع شدن ادرار شوند باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه نمایند، چون ممکن است بر اثر کاهش آب و الکترولیت بدن در معرص نارسایی کلیه قرار گیرند.

علت اسهال و استفراغ چیست

التهاب معده – روده‌ای یک بیماری رایجی است که باعث اسهال و استفراغ می‌شود. این بیماری معمولاً در اثر آلوده شدن به ویروس و یا باکتری‌ها ایجاد می‌شود. اسهال و استفراغ می‌تواند تمامی افراد را در سنین مختلف درگیر نماید، اما در کودکان شایع‌تر است. در کودکان اغلب ویروسی به نام ” روتا ویروس ” عامل بیماری می‌باشد. در بزرگسالان معمولاً توسط “نورو ویروس” (بیماری استفراغ زمستانی) و یا مسمومیت غذایی از طریق باکتری‌ها ایجاد می‌شود. اسهال و استفراغ ایجادشده می‌تواند برای فرد بسیار ناخوشایند باشد، اما معمولاً در عرض یک هفته بهبود می‌یابد.

بیماری التهاب معده و روده‌ای

علائم اصلی این بیماری اسهال و استفراغ می‌باشد: اسهال آبکی و ناگهانی احساس بیماری تهوع و استفراغ، که می‌تواند جهنده باشد. تب خفیف برخی از افراد ممکن است علائم دیگری را نیز تجربه نمایند، مانند از دست دادن اشتها، ناراحتی معده، درد اندام‌ها و سردرد. معمولاً علائم یک روز پس از آلوده شدن بروز می‌نمایند. به ‌طورمعمول علائم ظرف یک هفته بهبود می‌یابند، اما گاهی اوقات ممکن است بیشتر طول بکشد.

اسهال و استفراغ در کودکان

¨ مهمترین عامل تهدید کننده کودک در زمان اسهال و استفراغ از دست دادن مایعات بدن است و کمبود غذا و کالری اهمیت کمتری دارد(اغلب خانواده ها در زمان اسهال و خصوصا استفراغ که کودک تمایل به خوردن مایعات دارد اصرار به خوراندن غذا به کودک به اجبار دارند و کم آبی بدن کودک را تشدید میکنند با این تصور غلط که با خوردن غذای بیشتر کودک خوب میشود) ¨ بهترین راه جبران مایعات از دست رفته بدن کودک .از طریق طبیعی(خوراکی) است و روشهای غیر طبیعی(تزریق سرم)در موارد خاص و با تشخیص پزشک صورت میگیرد . و دادن صحیح مایعات به صورت خوراکی همیشه ارجح تر است ¨ در زمان کم آبی بدن به دنبال اسهال و استفراغ کودک دچار چشمهای گود افتاده و ظاهر ضعیف میشود که علت آن از دست دادن مایعات است و در مان آن هم جبران مایعات از دست رفته از بدن است ولی باز هم میبینیم خانواده ها از دادن مایعات غافلند و فقط به دنبال به اصطلاح خودشان تقویت کودک با غذاهای مضر هستند (به عنوان مثال عصاره گوشتی که در زمان استفراغ به کودک با اجبار خورانده میشود که به اصطلاح تقویت شود فقط تشدید استفراغ را به دنبال دارد-یا آبمیوه های مصنوعی مانند ساندیس و رانی یا هر مارک تجاری دیگر هم تشدید کننده استفراغ و اسهال هستند خصوصا وقتی با اجبار به کودک داده شوند) ¨ آنتی بیوتیکها(به اصطلاح عامیانه شربتهای چرک خشک کن)در اغلب موارد اسهال و استفراغ کاربرد ندارند و خود سبب طولانی شدن بیماری میشوند و فقط در موارد خاص با تشخیص پزشک کاربرد دارند. ¨ برخلاف آن عده که گفته شد با اجبار کردن کودک به خوردن غذا سعی در تقویت و درمان کودک دارند. عده دیگری هم به اشتباه فکر میکنند با ناشتا کردن کودک اسهال خوب میشود و شیر مادر و سایر مایعات و غذا ها را قطع میکنند .با این تصور که اگر کودک چیزی نخورد اسهال متوقف میشودو استفراغ هم قطع میشود.که این حالت هم خطر آفرین است و به کودک آسیب وارد میکند. کودک باید موقع بیماری تغذیه بشود( ذکر این نکته ضروریست که ما با تغذیه کودک با اجبار با تصور تقویت کودک مخالفیم ولی با قطع تغذیه هم مخالفیم و و راه صحیح شروع تغذیه طبق روش صحیح است که در ادامه جزوه توضیح داده میشود.)کودک باید به طرز صحیح با مایعات سالم به طریقی که در ادامه جزوه خواهیم گفت تغذیه شود و سپس غذاهای مناسب هم که توضیح داده خواهد شد تغذیه شود . البته گاهی به علت شدت استفراغ کودک را خود ما پزشکان توصیه به ناشتایی میکنیم ولی قطعا این دوره ناشتایی کوتاه تر از دو ساعت است و در صورت طولانی شدن سرم درمانی شروع میشود. ¨ یک نکته مهم دیگر در اسهال این است که متوقف کردن اسهال با بعضی دارو ها مانند دیفنوکسیلات یا ترکیبات تریاک گاهی فوقالعاده خطر آفرین است و فقط در موارد خاص با تشخیص پزشک مجاز است.و توضیح این نکته لازم است در اسهال عفونی خود اسهال باعث دفع زودتر میکروب میشود و نباید اسهال را با دارو متوقف کرد.

درمان اسهال و استفراغ در کودکان

¨ اصل اول پیشگیری است که رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و شستشوی صحیح دستها و میوه و سبزی و استفاده از آب و غذای بهداشتی خصوصا در مسافرت . ¨ مواردی که اسهال و استفراغ شدید و طولانی میشود توصیه به مراجعه به کلینیک و پزشک میشود و حتی بعد از مراجعه هم گاهی پیش می آید که پزشک شدت بیماری را درست تخمین نزده و تابلوی بالینی بیماری تشدید میشود (مثلا اسهال ساده خونی شود یا استفراغها تشدید شود). در این موارد باید مراجعه مجدد داشته باشید یا با پزشک در صورت امکان تماس بگیرید.(البته تغییر تابلوی بیماری خیلی اوقات غیر قابل پیشبینی است و پزشک ابتدا نمیتواند شدت را در ابتدا تخمین بزند و این نوع عامل بیماریزا و شدت و تعداد آن هستند که تعیین کننده شدت بیماری هستند). ¨ زمانی که کودک استفراغ دارد جبران مایعات از دست رفته کار مشکلی است و گاهی با نظر پزشک تجویز داروهای بر طرف کننده استفراغ و گاهی سرم هم لازم است مهم است بدانید که معده کودک در این حالت آسیب دیده است و تحملش نسبت به غذا و مایع کم است و اگر از حد تحمل معده بیشتر به آن فشار بیاوریم استفراغ تشدید میشود. در این حالت باید از همان حجم کم معده جهت رساندن مایعات به بدن استفاده کنیم . مایعات اگر با حجم کم و دفعات زیاد به کودک داده شوند فرصت برای جذب دارند و احتمال استفراغ کمتر میشود. مهم است که در زمان استفراغ کودک را مجبور به خوردن غذا نکنیم و بدانیم که بی اشتهایی کودک نسبت به غذا یک مکانیسم دفاعی بدن وی است تا فرصت ترمیم به معده اش داده شود .زمانی که معده ترمیم شود کودک خودش تمایل به غذا پیدا میکند. ¨ در زمان استفراغ مایعات خوراکی چگونه باید داده شوند: این مایعات باید سرد باشند(مایعات سرد کمتر معده را تحریک به استفراغ میکنند).و حجم آنها در هر نوبت کم باشد تا معده و روده فشار متحمل نشود و فرصت جذب داشته باشد(مثلا شما اگر یک استکان آب به کودک بدهید به علت عطش ناشی از بیماری کودک همه را یکباره مینوشد ولی به علت عدم پذیرش این حجم از مایع توسط معده در اثر بیماری همه این مقدار مایع استفراغ خواهد شد و هیچ کمکی به جبران مایع از دست رفته کودک نخواهد شد. حال اگر این استکان آب را تقسیم بر پنج کنید و به فواصل 15 دقیقه ای یک پنجم استکان را در هر 15 دقیقه به کودک بدهید معده کودک این مقدار مایع را میپذیرد و کم کم میتوان به بهبود وی کمک کرد ) گاهی که شدت استفراغ زیاد است توصیه میشود مایعات را با قاشق هر 10-15 دقیقه به کودک بدهیم. شروع مایعات از حدود یک ساعت پس از استفراغ به بعد است (بعد از استفراغ بهتر است کودک تا یک ساعت چیزی نخورد)و در صورت تکرار استفراغ مجدد حدود یک ساعت دیگر هم ناشتا باشد و مجدد شروع آهسته مایعات همانطور که گفته شد انجام گیردو در صورت عدم بهبود استفراغ علی رغم رعایت تمام این نکات مراجعه مجدد به کلینیک لازم است . در صورت عدم تکرار استفراغ میتوان حجم مایع را به تدریج زیاد تر کرد.

بیشتر بخوانید : اسهال مزمن ♥ اسهال حاد ♥ اسهال خونی ♥ استفراغتهوع

  • احد کاظمی

تپش قلب شدید و تنگی نفس

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۳۹ ق.ظ

تپش قلب شدید و تنگی نفس

تپش قلب ,تپش قلب به انگلیسی,تپش قلب و لرزش بدن,تپش قلب ناگهانی,تپش قلب و سرگیجه,تپش قلب بعد از غذا,تپش قلب در خواب نشانه چیست,تپش قلب مداوم

تپش قلب , تپش قلب و لرزش بدن , تپش قلب ناگهانی , تپش قلب و سرگیجه

توضیحاتی در مورد تپش قلب

تعداد ضربان قلب طبیعی بزرگسالان در حالت استراحت بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه است. به طور کلی ضربان قلب پایین در حالت استراحت نشان دهنده ی عملکرد کارآمدتر قلب و تناسب بهتر قلبی عروقی است. برای مثال یک وزرشکار حرفه ای ممکن است در حالت استراحت ضربان قلبی حدود ۴۰ داشته باشد.این حالت ممکن است در قفسه ی سینه، گلو و یا گردن احساس شود. این حالت می تواند اذیت کننده و حتی نگران کننده باشد در صورتی که معمولا جدی و خطرناک نیست و معمولا بعد از مدتی خود به خود از بین می رود. بیشتر اوقات این موضوع به علت استرس، نگرانی یا به دلیل مصرف بیش از اندازه ی کافئین، نیکوتین یا الکل به وجود می آید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد تپش قلب صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

تپش قلب یا ضربان غیرعادی

این حالت به ضربان غیرعادی قلب اطلاق می‌گردد که منجر به احساس انقباض عضلات قلب در قفسهٔ سینه می‌شود و توسط فرد به صورت ضربات محکم، سریع و نامنظم احساس می‌گردد. این حالت می‌تواند همراه با اضطراب باشد که لزوماً حاکی از وجود یک مشکل ساختاری یا عملکردی در قلب نیست، با این حال می‌تواند یک نشانهٔ ناشی از یک ضربان نامنظم یا سریع باشد. این حالت می‌تواند پیوسته یا به صورت متناوب و دارای طول و فرکانس متغیر باشد. علایم همراه با این حالت عبارت‌اند از سرگیجه، تنگی نفس، عرق کردن، سردرد و درد قفسهٔ سینه. این حالت ممکن است با مواردی همچون بیماری‌های عروض کرونری قلب، پرکاری تیروئید، بیماریهای مؤثر بر ماهیچهٔ عضلهٔ قلب مانند کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، بیماری‌هایی که منجر به پایین بودن سطح اکسیژن خون می‌گردند همچون آسم، آمفیزم، جراحی‌های قبلی قفسهٰ سینه، مشکلات کلیه، پایین بودن سطح سرتونین مغز، کم خونی و درد، داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و کلسیم و همچنین مشکلات تغذیه‌ای مانند کمبود تائورین، آرژینین و آهن.

علائم تپش قلب

این حالت با درد قفسهٔ سینه حاکی از مشکلات عروق کرونری است. چنانچه درد سینه پس خم شدن به جلو تسکین یافت می‌تواند موید مشکلات پریکارد باشد. این حالت با سرگیجهٔ خفیف و جزئی، غش کردن یا حالت نزدیک به غش، می‌تواند حاکی از فشار خون کم و همچنین ریتم و آهنگ غیرعادی و خطرناک قلب باشد. تپش قلب همراه با تقلای فیزیکی می‌تواند موید کاردیومیوپاتی هیپرتروفی باشد

علت تپش قلب

۴ علت می‌توان را برای تپش قلب برشمرد: مورد فهرست شماره‌ای تحریک برون قلبی سیستم عصبی سمپاتیک اختلال سمپاتیک فشار خون بالا ضربان نامنظم و غیرعادی قلب

عوارض تپش قلب

این حالت به جز این که یک مشکل قلبی است، عوارض جانبی دیگری نیز به ایجاد می کند. در تپش قلب ناشی از مشکلات قلبی، عوارض زیر ممکن است اتفاق بیافتد. ❇ غش کردن اگر ضربان قلب شما سریع شود، ممکن است فشار شما بیافتد و باعث غش کردن شما شود. اگر شما بیماری قلبی مانند بیماری های قلبی مادرزادی و مشکلات دریچه ی قلبی داشته باشید، امکان به وجود آمدن این حالت بیشتر است. ❇ ایست قلبی ایست قلبی در اثر تپش قلب نادر است. این حالت می تواند سبب آریتمی های تهدید کننده ی حیات شود و همچنین ممکن است سبب توقف تپش موثر قلب شود. ❇ سکته ی مغزی تپش قلب می تواند سبب فیبریلاسیون دهلیزی شود، وضعیتی که در آن ضربان طبیعی قلب مختل می شود و خون در یک ناحیه تجمع یافته و می تواند سبب ایجاد لخته شود. این لخته ممکن است کنده شود و شریان های مغزی را مسدود کند و سبب سکته ی مغزی شود. ❇ نارسایی قلبی این عارضه در صورتی به وجود می آید که قلب برای مدتی طولانی نتواند خون را به خوبی پمپاژ کند و این موضوع باعث آریتمی و فیبریلاسیون دهلیزی شود. بعضی اوقات کنترل آریتمی که سبب نارسایی قلب شده است، می تواند عملکرد قلب را بهبود ببخشد. بیشترین دلایلی که باعث نارسایی قلبی می شوند شامل حمله قلبی قلبی، فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی، بیماری های دریچه قلب و کاردیومیوپاتی است.

تشخیص تپش قلب

اگر پزشکتان گمان کند که شما تپش قلب دارید، با گوشی پزشکی به صدای قلب شما گوش خواهد داد. پزشک شما ممکن است به دنبال مشکلات پزشکی مانند تورم غده ی تیروئید که مسبب این حالت شما هستند، باشد. دیگر آزمایش هایی که ممکن است پزشک شما درخواست کند، شامل موارد زیر هستند: ✅نوار قلب در این آزمایش غیرتهاجمی، فرد کارشناس یک سری وسیله روی قفسه سینه شما قرار می دهد که آن ها ضربان های الکتریکی قلب شما را ثبت می کنند. نوار قلب به پزشک شما کمک می کند تا هر نوع بی نظمی ضربان قلب و مشکلات ساختاری ای که می توانند باعث تپش قلب شوند را تشخیص دهد. این آزمایش ممکن است هم در زمان استراحت و هم در زمان ورزش انجام شود. ✅مانیتورینگ هولتر مانیتور هولتر یک وسیله ی قابل حمل است که شما آن رو می پوشید تا نوار قلب جاری شما، معمولا برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت را ثبت کند. این وسیله در هنگامی که پزشک نتواند با استفاده از نوار قلب متداول علت تپش نامنظم قلب را تشخیص دهد، استفاده می شود. ✅ثبت وقایع اگر شما همچنان بعد از استفاده از مانیتور هولتر هیچ بی نظمی ضربان قلبی نداشتید، پزشک شما ممکن است از یک وسیله برای ثبت وقایع قلبی شما استفاده کند. شما تا جای ممکن در طول روز این وسیله را می پوشید و در هنگامی که با علائم تپش قلب مواجه شده، دکمه ی دستگاه را فشار می دهید تا شروع به ثبت وقایع کند. ممکن است نیاز باشد برای چند هفته از این دستگاه استفاده کنید. ✅اکوی قلب اکوی قلب یک آزمایش غیر تهاجمی است که شامل سونوگرافی قفسه ی سینه می شود. این کار یک تصویر را ارائه می دهد که نشان دهنده ی ساختمان و عملکرد قلب می باشد. با عبور امواج سونوگرافی از قلب شما، یک کامپیوتر آن ها را تحلیل کرده و یک تصویر متحرک روی مانیتور نشان می دهد.

درمان تپش قلب

به جز در مواقعی که پزشک شما متوجه وجود یک مشکل قلبی می شود، این حالت به ندرت نیاز به درمان دارد. در عوض پزشک شما راه هایی برای مقابله با ایجاد تپش نامنظم قلب به شما می آموزد. اگر تپش قلب شما در اثر یک بیماری مانند آریتمی به وجود آمده باشد، درمان شما با تمرکز بر روی آن بیماری به انجام می رسد.بعضی از داروهای درمان تپش نامنظم قلب شامل موارد زیر هستند: متوپرولول پروپرانولول آتنولول بلاک کننده های کانال کلسیم ⚠ توجه: این داروها ممکن است برای درمان درد قفسه ی سینه، درمان فشار خون بالا و یا بی نظمی ضربان قلب تجویز شوند.هر چند این مشکل ممکن است ناخوشایند باشد، اما معمولا بی خطر است. در موارد نادر تپش قلب ممکن است یکی از علائم مشکل های جدی قلبی مانند آریتمی (تپش نامنظم قلب) باشد که نیازمند درمان هستند.

روش های درمانی تپش قلب

✔ کاهش استرس و نگرانی ها تکنیک های ریلکسیشن (آرامش بخش) مانند یوگا و تنفس عمیق درمانی را تمرین کنید. ✔ دوری از محرک ها محرک ها مانند کافئین، نیکوتین، بعضی از داروهای سرماخوردگی و نوشیدنی های انرژی زا میتوانند ضربان قلب شما را تند تر یا نامنظم کنند. ✔ خم شدن و آب سرد خم شدن و استفاده از آب سرد می توانند سبب تحریک عصب واگ و کمک به کنترل ضربان قلب شوند. تنفس عمیق به آرام شدن شما کمک می کند و استرس ناشی از این حالت شما را می کاهد. ✔ اجتناب از داروهای غیر قانونی (مخدر ها) ✔ انجام مانور والسالوا

تپش قلب و داروها

این حالت می تواند عارضه جانبی مصرف برخی داروها هم باشد، مثل داروهایی که برای درمان آسم و اختلالات تیروئید استفاده میشوند. قلب‌های سالم نیز ممکن است دچار اختلال ریتم یا آریتمی شوند و تقریبا اکثر آدمها تا به حال تپش قلب را تجربه کرده اند. این احساس بیشتر هنگام استرس و اضطراب و ترس ویا در هنگام بی خوابی های شب اتفاق می افتد و اکثرا در خانمها شایع‌تر است. هنگام فعالیت بدنی، ورزش، بالا رفتن از پله‌ها، حمل خریدهای روزانه، فشار روحی، خوشحالی، غم، عصبانیت و هیجان ضربان قلب بالا می‌رود تا به بدن اکسیژن کافی برسد. اما گاهی اوقات این ضربان سریع و کوبنده قلب مدت بیشتری باقی می‌ماند و به اضطراب و نگرانی‌ فرد می‌انجامد. اگر اختلال ریتم آنقدر شدید باشد که پمپاژ قلب تحت تاثیر قرار گرفته و باعث سرگیجه یا حتی بیهوشی شود یا اگر همراه با آن درد سینه، تنگی نفس یا حالت تهوع احساس شود یا اینکه در فامیل نزدیک سابقه سکته قلبی وجود داشته باشد فرد دچار شده میبایست به پزشک مراجعه کند.

تپش قلب در خانم ها

پرولاپس دریچه میترال یکی از اختلالات آناتومیکی قلب به شمار می‌آید و یکی از علائم آن می‌تواند این حالت باشد. در این اختلال دریچه میترال بر اثر کمبود نوعی پروتئین، هنگام بسته شدن مقداری به داخل دهلیز خم می‌شود. پرولاپس در خانم‌ها شایع‌تر است اما شیوع کلی‌اش در جامعه حدود ۲درصد است یعنی از هر ۱۰۰ نفر ممکن است ۲ نفر پرولاپس داشته باشند.

پایین آوردن ضربان و تپش قلب

✅ کمی آب بنوشید. ✅ محکم سرفه کنید. ✅ تحرک تان را کم کنید. ✅ مصرف کافئین را کمتر کنید. ✅ تغذیه متعادل داشته باشید. ✅ در یک وعده غذا پرخوری نکنید. ✅ استرس تان را کم کنید و بخوابید. ✅ فعالیت بدنی منظم داشته باشید. اگر این ۵ نشانه را در خود احساس کردین جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید:

همه چیز درباره قلب

قلب پمپ عضلانی است که خون بوسیله آن در بدن جریان می‌یابد. قلب در هر تپش تقریبا صد سانتیمتر مکعب خون را در بدن پخش می‌کند و حدود ۱۰ هزار لیتر خون بوسیله این تلمبه در درون رگهای هدایت می‌شود. در مدت عمر متوسط یک انسان شاید ۲۵۰ میلیون لیتر خون بوسیله قلب، تلمبه زده شود. طول مدت هر دوره انقباض و انبساط قلب انسان، ذر حدود ۱ ثانیه است. بنابراین،‌ قلب روزی حدود صدهزار بار می‌‌تپد . ضربان قلب فرد بالغ در زمان استراحت و در حالت عادی باید بین 50 تا 80 بار در دقیقه باشد. برای عملکرد صحیح و پمپاژ به موقع، مدار الکتریکی ویژه ای در قلب وجود دارد. این مدار انقباض را از دهلیزها آغاز و پس از کمی تاخیر (که برای پر شدن بطنها لازم است) فرمان انقباض را به بطنها می دهد. در هر ضربان قلب منبعی در دهلیز به نام گره سینوسی، یک موج الکتریکی ایجاد می کند و آن را به سوی دهلیزها و منبع تولید کننده دیگری به نام گره دهلیزی-بطنی می فرستد. گره دهلیزی-بطنی پس از دریافت موج بالایی، اندکی تامل کرده و سپس امواجی را بسوی بطن ها می فرستد. حرکت هماهنگ طبیعی قلب ریتم سینوسی نامیده می شود.

تپش قلب چیست

این حالت به صورتهای گوناگون نظیر کوبیدن، لرزیدن ، تپیدن و … احساس می‌شود. تپش قلب در افراد ممکن است با رخ ‌دادن ضربانی غیر عادی اغلب در قفسه سینه،گردن یا گلو نیز همراه باشد. برخی ذکر می‌کنند که قلبشان می‌ریزد یا بعضی می‌گویند که قلبشان چند دقیقه تاپ‌تاپ می‌زند و دوباره به حالت عادی بر می‌گردد. در برخی نیز تپش قلب به صورت دائم احساس می‌شود. احساس تپش قلب همیشه به معنی سرعت بالای ضربان قلب (تاکی کاردی) نیست بطوریکه در سرعت ضربان خیلی پایین (برادی کاردی) هم ممکن است احساس تپش قلب وجود داشته باشد. تپش قلب ممکن است بیانگر یک بیماری جدی باشد یا اهمیت چندانی نداشته باشد.

علل تپش قلب

تپش قلب در اکثر موارد نشانه بیماری خاصی نمی‌باشد و جای نگرانی چندانی ندارد ولی گاهی ممکن است نشانه بیماری های خیلی مهم باشد. برخی از علل شایع تپش قلب اینها هستند: * برخی بیماری قلبی مانند ناکافی بودن میزان اکسیژنی که باید در دسترس سلولهای عضله قلب (ایسکمی قلبی) قرار گیرد، بیماری های دریچه ای مختلف از جمله افتادگی (پرولاپس) دریچه میترال، نارسایی قلبی و التهاب عضله قلب (میوکاردیت ها)، التهاب پرده پوشاننده قلب (پریکاردیت) و بی نظمی ضربان قلب (آریتمی های قلبی( * علل روحی و روانی و نیز برانگیخنگی احساسی مانند ترس،استرس یا اضطراب ، افسردگی و… * ورزش و فعالیت جسمی * موادی مانند کافئین،نیکوتین،کوکائین و برخی از قرص‌های لاغری. * بیماری‌هایی مانند پرکاری تیروئید، بیماری های ریوی و کاهش میزان اکسیژن خون (هیپوکسی ( * برخی داروها مانند داروهایی که برای درمان بیماری های تیروئید،آسم،فشارخون بالا یا بی‌نظمی ضربان قلب مصرف می‌شوند. همچنین داروهای سرما خوردگی که حاوی پسودوافدرین میباشند. * بی‌خوابی ، خستگی * کم‌ خونی * تب

دلایل روانی تپش قلب

تپش قلب به تنهایی نشاندهنده هیچ گروه خاصی از اختلالات نیست و اغلب در واقع اختلال فیزیکی اولیه نبوده، بلکه مشکلی روانی است. گاهی بویژه در بیماران مبتلا به اضطراب ، بیماران از احساس تپش قلب شکایت دارند که اغلب در بررسیها اختلال ضربان (مثل نوار قلب و هولتر ۲۴ ساعته) هیچ مشکلی مشخص نمی‌شود.

تپش قلب و فعالیت بدنی

ورزش و فعالیت بدنی شدید می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب برای مدت چند دقیقه در افراد سالم شود. فردی‌ که‌ بیماری‌ قلبی‌ ندارد ممکن‌ است‌ با ورزش‌ ضربان‌ قلب‌ بسیار افزایش یابد که‌ البته‌ این‌ طبیعی‌ است‌ و مشکلی‌ محسوب‌ نمی‌شود. استرس، هیجان و اضطراب نیز از عوامل شناخته شده تپش قلب به شمار می‌روند. از سوی دیگر مصرف چای غلیظ ، قهوه تلخ و برخی سیگارها ممکن است در فرد تپش قلب ایجاد نمایند.

تپش قلب و پرولاپس دریچه میترال

در پرولاپس دریچه میترال نیز که یکی از بیماریهای خوشخیم دریچه میترال قلب می‌باشد، تپش قلب به نسبت شایع بوده و افرادی که این مسئله را دارند، باکمی فعالیت بدنی دچار درد و تپش قلب می‌شوند. مصرف‌ بعضی‌ از مواد و داروها مثل‌ کافئین ‌، کوکایین ‌، افدرین‌ یا سایر داروهای‌ تقویت‌کننده‌ دستگاه‌ سمپاتیک‌ ، دکونژستان‌ها ، داروهای‌ کم‌کننده‌ اشتها ، قهوه‌ زیاد ، کولا و سایر محرکها با یا بدون‌ کافئین ، آمفتامین‌ها و سیگار باعث تپش قلب می‌شوند.

بیشتر بخوانید : بیماری های قلبی ♥ ایست قلبی ♥ سکته قلبی ♥ سرطان قلبحمله قلبی

  • احد کاظمی

درد پای چپ در بارداری

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۱۰ ق.ظ

درد پای چپ در بارداری

درد پاشنه پا ,درد پاشنه پا و چربی خون,درد پاشنه پا از چیست,درد پاشنه پا راست,درد پاشنه پای راست,درد پاشنه پا بعد از خواب,درد پاشنه پا نشانه چیست؟، درد پا در بارداری

درد پاشنه پا , درد پاشنه پا و چربی خون , درد پاشنه پا از چیست , درد پاشنه پا راست

توضیحاتی در مورد درد پا

پاهایتان هر روز، شما را از این‌جا به آن‌جا می‌برند. اما ممکن است تا زمانی که آسیب ببینند خیلی به آنها فکر نکنید. و زمانی که آسیب می‌بینند، شما به دنبال تسکین هستید. برای درمان درست، باید مشکل را بشناسید. نخستین چیزی که باید در نظر بگیرید، محل درد است.پادرد، هر گونه درد یا ناراحتی در پا، از مفصل ران تا پاشنه را شامل می‌شود. شکایت از درد پا معمولاً پدیده‌ای شایع است. پاها از مفاصل، عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، اعصاب و عروق خونی تشکیل شده‌اند و همه‌ی این‌ها می‌توانند تحت تأثیر جراحت، التهاب و یا مشکلاتی دیگر قرار بگیرند و باعث علت درد کشاله ران و یا بروز پا درد شوند. درد پا می‌تواند موقتی یا دائمی باشد و ممکن است تمامی پا یا فقط ناحیه‌ی خاصی از آن را تحت تأثیر قرار دهد. در برخی از موارد، درد پا ممکن است از عضو دیگری از بدن، مانند کمر، نشأت بگیرد. این نوع درد پا را تیر کشیدن پا نیز می‌گویند.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد پا صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد پاشنه پا

اگر پا درد شما در ناحیه در پاشنه پای‌تان است، ممکن است پلانتار فاسیتیس داشته باشید. این، ناراحتی یا التهاب نوار بافت سفت ارتباط دهنده استخوان پاشنه به انگشاتن پا است. معمولا، صبح‌ها هنگامی که از رخت خواب بیرون می‌آیید، بیشترین درد را دارد. می‌توانید آن را در پاشنه یا قوس کف پا احساس کنید.

درمان درد پاشنه پا

– به پاهای‌تان استراحت دهید. – کشش ماهیچه پاشنه و پا را انجام دهید. – مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه مصرف کنید. – کفش‌هایی با قوس مناسب و دارای کفی بپوشید.

آشنایی با خار پاشنه پا

خار پاشنه، دلیل دیگر پا درد است. خار پاشنه، رشد غیر طبیعی استخوان در قسمت پایین پاشنه پاست. ممکن است به دلیل پوشیدن کفش نامناسب یا راه رفتن یا وضعیت نامناسب و یا حتی از فعالیت‌هایی مانند دویدن به وجود بیاید. ممکن است خار پاشنه هنگام راه رفتن یا ایستادن شما را اذیت کند. افرادی که پاهای صاف یا قوس زیاد دارند، بیشتر در معرض خار پاشنه دردناک قرار می‌گیرند. برای درمان آن: – پد جدا‌کننده پاشنه بپوشید. – از یک کفی سفارشی و مخصوص (به نام ارتوتیک) که در کفش قرار می‌گیرد استفاده کنید. – کفش‌هایی بپوشید که کاملا اندازه باشند و کفی‌های گیرنده ضربه داشته باشند. – از مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه استفاده کنید. – فیزیوتراپی را امتحان کنید. – اگر هنوز هم درد دارید، درمورد روش‌های درمانی با پزشک‌تان مشورت کنید.

درد پا و کبودی

یک کبودی عمیق در قسمت ضخیم پاشنه یا سینه‌ی پا است. این عارضه، معمولا در اثر جراحت است اما می‌تواند به دلیل پریدن بر جسم سخت نیز باشد. درد به گونه‌ای است که انگار روی سنگ‌ریزه راه می‌روید. این مشکل به خودی خود و به‌تدریج از بین می‌رود. در این مدت: – به پای خود استراحت بدهید. – روی ناحیه مورد نظر، یخ بگذارید. – مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه مصرف کنید.

درد پا و شکستگی

معمولا یک جراحت جدی ناشی از افتادن یا تصادف اتومبیل است. درد پاشنه پا، کبودی، ورم، یا سختی در راه رفتن، علائم اصلی آن هستند. برای درمان آن پا درد: – به پاشنه پا فشار وارد نکنید. می‌توانید از چوب‌های زیر بغل استفاده کنید. – با کفی از پاشنه پای خود محافظت کنید. – برای محافظت از استخوان پاشنه پا، آتل بگذارید یا گچ بگیرید. – درمورد مسکن‌های آزاد یا با نسخه، از پزشک‌تان سوال کنید. – فیزیوتراپی را امتحان کنید. – اگر باز هم درد دارید، درمورد عمل جراحی با پزشک‌تان صحبت کنید.

علت درد پا

پادرد معمولاً از مشکلاتی ایجاد می‌شود که با انجام اقدامات خودمراقبتی و یا عمل به برنامه‌ی درمانی پزشک تسکین می‌یابد. عوامل مرتبط با آسیب برخی از آسیب‌ها ممکن است مسبب ایجاد درد پا باشند، این آسیب‌ها عبارتند از: ایجاد ترک‌هایی مویی و شکستگی پا گرفتگی عضلات (اسب چارلی) که معمولاً به دلیل خشکی پا و یا استفاده‌ی بیش از اتفاق می‌افتد. صدمات ناشی از استفاده‌ی بیش از حد (شین اسپلنیت)، فشار و یا رگ‌به‌رگ شدن آسیب‌های جراحتی (پارگی تاندون آشیل، پارگی مینیسک زانو)

علل درد پا

درد پا می‌تواند به دلیل تخریب ساختار مفصل، شرایط التهابی و بیماری‌های خودایمن ایجاد شود، برخی از این موارد عبارتند از: کیست بیکر بوریست پا فیبرومیالژیا (نقاط ماشه‌ای) نقرس (نوعی ورم مفصل) لنگی متناوب به دلیل تصلب شرایین آرتروز زانو روماتیسم مفصلی التهاب تاندون رگ‌های واریسی عوامل دیگر درد پا ممکن است نشانه‌ای مشکلی مبهم و یا نادر باشد که معمولاً بلافاصله آشکار نمی‌شود. این موارد عبارتند از: تومور استخوان (بدخیم یا خوش‌خیم) استفاده از داروهایی چون کورتیکواستروئید یا آلوپورینول، که معمولاً برای درمان نقرس استفاده می‌شوند. بیماری لگ‌کالوپرتس (نادر، بیماری مخرب استخوان‌های مفصل ران) استئومیلیت (عفونت استخوان) آسیب به عصب سیاتیک در نتیجه‌ی انحراف ستون فقرات و یا تخریب دیسک‌های کمری سلولیت (عفونت پوستی) شکستگی غضروف رشد

درد پا نشانه‌ ای از یک عارضه‌ی جدی

در برخی از موارد، درد پا می‌تواند نشانه‌ای از یک عارضه‌ی جدی و یا تهدیدکننده‌ی زندگی باشد. در این شرایط باید در اسرع وقت برای انجام معاینات لازم به یک مرکز پژشکی اورژانسی مراجعه شود. این موارد عبارتند از: ترومبوز وریدی عمیق که باعث آمبولی ریه، حمله‌ی قلبی و یا تی سکته‌ی مغزی می‌شود. بیماری عروق محیطی که خونرسانی به اندام را محدود می‌کند. تنگی کانال نخاعی

علائم خطرناک همراه با درد پا

ممکن است علائم دیگری، بسته به نوع بیماری زمینه‌ای، اختلال یا مشکل، با درد پا همراه باشند. برخی از این علائم عبارتند از: خستگی تب درد مفصل کاهش دامنه‌ی حرکتی مفصل برآمدگی‌های پوستی رگ‌های واریسی گاهی درد پا با علائم و نشانه‌هایی همراه می‌شود که می‌تواند نشانگر عارضه‌ای جدی و تهدیدکننده‌ی زندگی باشد. اگر هر کدام از این علائم را همراه با درد پا مشاهده کردید فوراً به یک مرکز اورژانس پزشکی مراجعه کنید: رنگ‌پریدگی یا سردی پا اشکال در تنفس تب بالا (بالاتر از 101 درجه‌ی فارنهایت) ناتوانی در راه رفتن یا تحمل وزن برروی پاها درد بعد از راه رفتن یا فعالیتی خفیف پوستی رنگ پریده یا مایل به آبی (سیانوز) شنیده شدن صدا در لحظه‌ی وارد آمدن آسیب به پا ضعف تدریجی و بی‌حسی پایین ساق پا همراه با از دست رفتن کنترل ادرار و مدفوع رگه‌های قرمز در پا گرما، قرمزی و تورم پا بروز زخم در پاها یا انگشتان که به درستی بهبود نمی‌یابد.

درد پا و درمان آن

در صورتیکه مشکل درد پا به گرفتگی عضلات و یا آسیب‌هایی جزئی بازگردد، شما معمولاً قادر خواهید بود در منزل این مشکل را برطرف کنید. در صورتی که درد پای شما ناشی از گرفتگی عضلات، خستگی و یا استفاده‌ی بیش از حد باشد، انجام درمان‌های خانگی زیر را امتحان کنید: پای خود را در موقعیت استراحت قرار دهید و با استفاده از بالش‌هایی آن‌ها را بالاتر آورید. تا زمان بهبودی پاها، از مسکن‌هایی که بدون نسخه امکان تهیه‌ی آن‌ها وجود دارد ماندد آسپرین یا ایبوپروفن، استفاده کنید تا درد و ناراحتی خود را تسکین دهید. جوراب‌های فشرده‌سازی بپوشید و با استفاده از جورابی ساق بلند آن را پوشش دهید. مقداری یخ را، حداقل چهار مرتبه در روز، برروی ناحیه‌ی دردناک پا قرار دهید. از حمامی گرم و حرکاتی کششی استفاده کنید. در صورتی که درمان‌های خودمراقبتی در طول چند روز نخست جوابگو نباشد، با یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی دیدار کنید. پزشک راهکارهایی را برای بهبود درد پای شما ارائه خواهد کرد که در ادامه بیان می‌شوند.

درد پا و داروها

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) که بدون نسخه نیز قابل تهیه هستند، از قبیل آسپرین، ایبوپروفن و یا ناپروکسین، در تسکین درد بسیار مؤثر خواهند بود. ممکن است برای رهایی از اسپاسم، یک شل‌کننده‌ی عضلانی تجویز شود. در موارد درد شدید، ممکن است همراه با داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و داروهای شل‌کننده‌ی عضلانی، یک داروی مسکن نیز تجویز شود. استروئیدها می‌توانند تورم و التهاب اعصاب را کاهش دهند. این داروها به صورت خوراکی یا تزریق مستقیم به ناحیه‌ی دردناک (تزریق استروئید اپیدورال و تزریق در مفصل فاست) مورد استعمال قرار می‌گیرد.

درد پا و فیزیوتراپی

ما معمولاً برای بسیاری از دردهای پا، در آغاز برنامه‌ای تقریباً عادی را پیشنهاد می‌دهیم. فیزیوتراپی در بازیابی کامل فعالیت‌ها در اسرع وقت و جلوگیری از آسیب مجدد بسیار مؤثر خواهد بود. متخصصین طب فیزیکی بهترین شیوه‌های برخاستن و راه‌ رفتن، تمریناتی برای تقویت و کشش بخش پایین کمر ، پاها و عضلات شکم را به شما یاد خواهند داد. ممکن است برای دوره‌های کوتاهی، ماساژدرمانی، اولتراسوندتراپی، دیاترمی، گرمادرمانی و کشش‌درمانی برای شما توصیه شوند. استفاده از کایروپراکتیک (درمان‌های دستی) و آب‌درمانی نیز مؤثر خواهد بود.

درد پا و کفش‌ های طبی

کفی و کفش‌های طبی، موقعیت و حرکات پا را کنترل می‌کنند. این وسایل از گسترش درد و ناتوانی و مشکلات بیشتر جلوگیری می‌کنند.

درد پا و جراحی

انجام جراحی معمولاً به ندرت لازم می‌شود، مگر در مواردی که ضعف عضلانی به دلیل بیرون‌زدگی دیسک وجود داشته باشد و یا درد شدید، پس از گذراندن دوره‌های درمانی بدون جراحی معقول، برطرف نشده باشد. برای درمان پادرد، درد و ضعف در ران و ساق پا روش های دیگری ازجمله طب سوزنی،تحریک الکتریکی از طریق پوست و … نیز وجود دارد.

قوز شست پا

یک برآمدگی استخوانی در کناره پا و نزدیک انتهای انگشت بزرگ است. این، به نامیزانی مفصل نخستین انگشت پا مربوط است. هر کسی ممکن است به آن دچار شود، مخصوصا اگر فرد کفش‌های نامناسب یا ناراحت بپوشد. معمولا زمانی که سن افراد بالاتر می‌رود، ظاهر می‌شود. افراد دچار به قوز شست، معمولا شست چمبری نیز دارند. سعی کنید کفش‌های راحت‌تر و یا کفی کفش بپوشید. اگر باز هم درد دارید، ممکن است پزشک‌تان جراحی را پیشنهاد کند.

درد پا و عوامل ایجاد کننده آن

نوروپاتی محیطی به عنوان یکی از علل احتمالی پا درد خطرناک محسوب می‌شود. نوروپاتی، اختلال در اعصابی است که از مغز و طناب نخاعی سرچشمه می‌گیرند. بیماران مبتلا به نوروپاتی محیطی ممکن است شرایطی همانند خارش، بی‌حسی و احساس غیرمعمول، ضعف و دردهای سوزاننده را تجربه کنند و علت پیدایش آن ضربات مکرر، عفونت . قرار گرفتن در معرض سموم شناخته شده است.عفونت استخوان: این نوع از درد پا بسیار دردناک است و می‌تواند از طریق باکتری‌های عفونت‌زا وارد خون شده و باعث التهاب مغز استخوان گردد. عفونت در استخوان، پاها و بازوها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر آن باکتری‌ها می‌توانند با یک زخم باز وارد استخوان شوند و تورم در ناحیه آسیب دیده، تب و لرز را پدید آورد. این نوع از درد پا بسیار خطرناک است.نقرس: موسسه ملی آرتروز و مشکلات عضلانی اعلام کرد، درد نقرس که مفاصل و انگشتان پا را درگیر می‌کند به علت مصرف زیاد اسید اوریک است. این نوع از درد پا نیز دردناک و خطرناک محسوب می‌شود البته مصرف گوشت قرمز علت عمده این بیماری است اما نباید از استرس و مصرف الکل که می‌توانند دیگر فاکتورهای خطر باشد غافل شد.دلیل اینکه چرا پای شما درد می‌کند می‌تواند به دلیل یک تومور سرطانی باشد. وقتی که یک برآمدگی روی قسمتی از پایتان دارید این ممکن است به دلیل یک توده خوش خیم سرطانی در پایتان باشد. البته خیلی نادر است که این اتفاق بیفتد. مثلا، مثل اینکه این برآمدگی یک سرطان بدخیم باشد که ممکن است منجر به قطع عضو شما شود. اگر شما توده‌ای برآمده روی پای خود حس کردید حتی اگر ذره‌ای احساس ناراحتی کردید سریع به پزشک مراجعه کنید. اگر آن برآمدگی درد کمی هم داشت آن را جدی بگیرید.سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد 8 میلیون امریکایی به بیماری شریانی محیطی مبتلا هستند. یکی از مشکلات این بیماری آن است که در مراحل اولیه ممکن است هیچ علامتی را تجربه نکنند اما شایع‌ترین علامت ابتدایی این بیماری، ناراحتی متناوب در پاها در حین فعالیت است، از جمله لنگیدن ،احساس درد یا گرفتگی در عضلات پشت ساق یا ران در حین راه رفتن، سفتی، سنگینی، گرفتگی عضلات و یا ضعف آنهاست. البته زخم روی پاها یا پنجه‌های پا نیز دیده شده است. به علاوه این عارضه باعث کاهش سرعت بهبود زخم پا می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که این بیماری تنها به پاهایتان آسیب وارد نمیکند بلکه مغز و قلبتان را نیز هدف می گیرد و ممکن است دچار سکته‌های مغزی و قلبی شوید. کاهش کلسترول و ترک سیگار برای این دسته از بیماران از واجبات ادامه حیات است.

بیشتر بخوانید : پای پرانتزی ♥ درد قوزک پا ♥ درد مچ پا ♥ صافی کف پامیخک پا

  • احد کاظمی

درد دندان بعد از عصب کشی طبیعی است

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ب.ظ

درد دندان بعد از عصب کشی طبیعی است

درد دندان ,درد دندان عقل,درد دندان عصب کشی شده,درد دندان بعد از عصب کشی,درد دندان بعد از کشیدن,درد دندان پر شده,درد دندان روکش شده,درد دندان بعد از عصب کشی

درد دندان , درد دندان عقل , درد دندان عصب کشی شده , درد دندان بعد از عصب کشی

توضیحاتی در مورد درد دندان

با روش هایی طبیعی و خانگی و استفاده از خیار، پیاز و روغن های گیاهی می توان دردهای دندانی را تسکین داد. کمتر کسی است که حداقل یکبار در عمرش دندان درد را تجربه نکرده باشد. گاهی این دردها به قدری شدید است که مسکن ها هم تسکین دهنده آن نیستند.علاوه بر این در برخی شرایط امکان مراجعه به دندانپزشک وجود ندارد. در این مواقع استفاده از راهکارهای طبیعی وخانگی مثل معجزه عمل کرده و درد دندان رابه سرعت تسکین می دهند.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد دندان صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد دندان و قطره یا شربت های سرفه

قطره یا شربت های سرفه معمولا حاوی مقدار کمی ماده بی حس کننده هستند که در کاهش و از بین بردن درد دندان موثر هستند. کافی است فقط یک یا دو قطره از این داروها را روی دندان ریخته ومعجزه آن را نظاره گر باشید.

درد دندان و پماد ویکس

استفاده از پماد ویکس یک راهکار عجیب اما موثراست. در این روش این پماد را بر روی صورت در ناحیه ای که دندان شما درد می کند همراه با یک حوله راروی آن قرار دهید،حالا بر روی طرفی از صورتتان که درد می کند بخوابید تا سریع تر از آنچه که تصور می کنید درد کاهش یابد.

درد دندان و خیار

یکی از بهترین بی حس کننده ها دندان خیار است. یکبرش ازاین میوه را برروی دندان دردناک خود قرار داده و کاهش درد را بااین مسکن طبیعی تجربه کنید. علاوه بر این، برخی از مواد طبیعی مانند پیاز، سیر، علف گندم، آب نمک و اسفناج نیزدر تسکین درد دندان موثراند.

درد دندان و چای کیسه ای

به منظور کاهش درد دندان یک چای کیسه ای داغ را مستقیم برروی دندانتان قرار دهید. چای به دلیل اسید تانیک در تسکین درد تاثیرگذاراست.

درد دندان و روغن میخک

روغن میخک یکی از محبوبترین درمان های مورد استفاده در طب گیاهی برای کاهش درد دندان است.این روغن به دلیل وجود اوژنول دارای خواص ضد باکتری و بی حس کنندگی است. یک توپ پنبه را در مخلوطی از ¼ قاشق چای خوری روغن زیتون و دو یا سه قطره روغن میخک فرو برده و آن را در روی دندان مورد نظرقرار دهید. در سال های اخیر شرکت های داروسازی قطره میخک را تولید ودر داروخانه ها عرضه کرده اند.

درد دندان و زنجبیل

زنجبیل را به قطعات کوچکتربرش زده و آن را بر روی محل دردناک قرار دهید. به تدریج درد شما با این راهکار تسکین پیدا می‌کند. زنجبیل های باقی مانده را در یخچال قرار داده و برای دفعات بعد از آن ها استفاده کنید.

درد دندان و سرکه سیب

نصف قاشق چای خوری از سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری روغن زیره سیاه مخلوط و آن ها را حرارت دهید.سپس این ترکیب را پس از سرد شدن دهان خود را با آن شورید. این ترکیب از التهاب و عفونت جلوگیری می کند.

درد دندان و کمپرس سرد

بهترین راه حل برای از بین بردن درد غیر قابل تحمل ‎ استفاده از کمپرس سرد است. کافی است که روی ناحیه دردناک را کیسه یخ قرار داده و فروکش کردن درد را به سرعت ببینید. توجه داشته باشد بعد از تسکین درد به محض امکان‌پذیرشدن شرایط به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دندان شما عفونت کرده و در اثر بی توجهی درنهایت مجبور به کشیدن دندانتان شوید.

سطوح مختلف درد دندان

دندان درد سطوح مختلفی دارد؛ از یک درد ملایم گرفته تا درد جانکاه و غیرقابل تحمل در یکی از دندان‌ها یا اطراف آرواره‌های‌تان. برخی از علل عمده‌ی دندان درد ها عبارت هستند از سوراخ شدن دندان، عفونت، عریان شدن ریشه‌ی دندان، ترک‌دار شدن دندان، بیماری لثه، خالی شدن دندان پُر شده، یا اختلالات مفصل آرواره. دندان درد زمانی اتفاق می‌افتد که بخش مرکزی دندان که به مغز دندان معروف است، تحریک یا ملتهب می‌شود. مغز دندان حاوی عصب‌های زیادی است که بسیار حساس هستند. مغز دندان می‌تواند به دلایل مختلف تحریک یا ملتهب شود.

درد دندان و سیر

استفاده از سیر می‌تواند دندان‌دردتان را بی‌اندازه تسکین دهد. سیر دارای خواص آنتی‌بیوتیکی و دارویی است؛ از این رو می‌تواند برای کاهش درد، بسیار موثر باشد. ۱. یک حبه سیر خردشده (یا پودر سیر) را با مقداری نمک طعام یا نمک سیاه مخلوط کنید و آن را مستقیما روی دندان‌تان بگذارید تا درد کاهش یابد. در صورت تمایل می‌توانید یک یا دو حبه سیر را بجوید تا احساس آرامش کنید. ۲. این درمان طبیعی را تا چند روز ادامه دهید.

تسکین درد دندان با پیاز

پیاز دارای خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی است و می‌تواند درد دندان‌تان را آرام کند. پیاز از طریق نابود کردن جرم‌هایی که باعث عفونت شده‌اند، درد را تسکین می‌دهد. با نخستین نشانه‌ی دندان‌درد، می‌توانید چند دقیقه مقداری پیاز را بجوید تا دردتان تسکین یابد. اگر مایل به جویدن پیاز نیستید، تکه‌ای از آن را روی دندان یا لثه‌ی دردناک قرار دهید.

تسکین درد دندان با آب‌ نمک

یک لیوان آب‌نمک گرم ساده، می‌تواند به درمان دندان‌درد کمک کند. نصف قاشق نمک طعام را در یک لیوان آب گرم بریزید، و از آن به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید. این کار تورم و التهاب را کاهش می‌دهد؛ به علاوه، می‌تواند با باکتری‌های عامل عفونت مبارزه کند.

درد دندان و برگ تازه‌ ی گواوا

برگ تازه‌ی گواوا نیز می‌تواند دندان‌درد را تسکین دهد؛ زیرا خواص ضدالتهابی، آرام‌بخشی، و ضدمیکروبی دارد. به راحتی می‌توانید یک یا دو برگ ترد و تازه‌ی گیاه گواوا را بجوید تا عصاره‌ی آن خارج شود و بر دندان‌دردتان اثر کند. هم‌چنین می‌توانید از برگ‌های اسفناج تازه نیز به همین صورت استفاده کنید. راه دیگر این است که چهار یا پنج عدد از برگ‌های گیاه گواوا را در آب بریزید و بجوشانید. بگذارید مقداری خنک شود و سپس کمی نمک به آن اضافه کنید. از این محلول به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید.

درد دندان و استفاده از عصاره‌ ی وانیل

استفاده از عصاره‌ی وانیل یکی دیگر از راه‌های رایج خانگی برای درمان دندان‌درد است؛ زیرا می‌تواند دندان را بی‌حس کند. به علاوه، وانیل آرام‌بخش نیز هست. ۱. پنبه را با عصاره‌ی وانیل آغشته کنید و به ناحیه‌ی دردناک بمالید. ۲. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا این‌که دردتان برطرف شود.

درد دندان و سبزه‌ ی گندم

سبزه‌ی گندم دارای خاصیت ضدباکتری طبیعی است، و می‌تواند با پوسیدگی دندان مبارزه کند و دندان درد را تسکین دهد. عصاره‌ی آب سبزه‌ی گندم را بگیرید و به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید. این ماده سموم لثه‌ها را جذب می‌کند، رشد باکتری‌ها را کاهش می‌دهد، و عفونت را نیز کنترل می‌کند. در صورت تمایل، می‌توانید به راحتی خودِ سبزه‌ی گندم را نیز با دندان بجوید.

درمان خانگی درد دندان

یخ نیز یکی از چند درمان خانگی موثر برای دندان درد است. یخ می‌تواند با بی‌حس کردن اعصاب دندان‌ها، دردتان را کاهش دهد. یک قطعه یخ کوچک را با پارچه‌ی نخی بپوشانید. آن را برای چند دقیقه روی لپ‌تان، کنار دندان مورد نظر بگذارید. البته اگر ریشه‌ی دندان‌تان عریان شده باشد، سرما باعث افزایش درد می‌شود. روش فشاردرمانی نیز می‌تواند درد دندان‌تان را کاهش دهد؛ فقط کافی است با یک تکه یخ، بین انگشت اشاره و شست‌تان را برای چند دقیقه بمالید. در کنار آزمودن این ۱۰ درمان خانگی موثر برای دندان درد ، حتما باید به دندان‌پزشک نیز مراجعه کنید. برخی مشکلات دندان و لثه نیاز به درمان‌های جدی‌تری دارند.آن‌چه نیاز خواهید داشت: – چای کیسه‌ای – آب روش انجام کار: – چای کیسه‌ای را بردارید و آن را با کمی آب مرطوب کنید. – سپس آن را بر روی دندان قرار دهید. اگر دندان شما به سرما حساس نیست، قبل از گذاشتن چای کیسه‌ای روی دندان، آن را در آب یخ قرار دهید.*چند وقت یک بار می‌توان این روش را تکرار کرد؟ استفاده از چای کیسه‌ای را یک یا دو بار در روز تکرار کنید. چای کیسه‌ای چه‌طور چنین تاثیری دارد؟ تانن‌های موجود در چای به کاهش تورم کمک می‌کنند و همچنین درد را تسکین می‌دهند.آن‌چه نیاز خواهید داشت: – جوش شیرین – آب – توپ پنبه روش انجام کار: – توپ پنبه را با کمی آب مروطب کنید و آن را به طور کامل به جوش شیرین آغشته کنید. – توپ پنبه را روی دندان آسیب‌دیده قرار دهید تا درد دندان‌تان از بین برود. شما همچنین می توانید یک قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را با کمی آب گرم مخلوط کنید. پودر را در آب خوب حل کنید و از این مایع به عنوان دهان شستشو استفاده کنید. این ترکیب نیز روی درد دندان‌تان تاثیر خواهد داشت. * چند وقت یک بار می‌توان این روش را تکرار کرد؟ جوش شیرین را می‌توانید دو یا سه بار در روز روی داندان‌تان استعمال کنید تا درد دندان‌تان تسکین پیدا کنید. جوش شیرین چه‌طور چنین تاثیری دارد؟ این همه کاربردی که جوش شیرین دارد واقعا شگفت‌آور است! این ماده دارای خواص ضد التهابی است که باعث تسکین هر نوع تورمی می‌شود. طبیعت آنتی باکتریالِ جوش شیرین همچنین به درمان هر نوع عفونت دندان یا لثه‌ای کمک می‌کند.– روغن پونه کوهی – گوش پاک‌کن روش انجام کار: با استفاده از یک گوش پاک‌کن، روغن پونه‌ی کوهی را مستقیما روی دندانی که درد دارد، بمالید. * چند وقت یک بار می‌توان این روش را تکرار کرد؟ بعد از چند ساعت، اگر درد ادامه یافت، می‌توانید دوباره روغن را استعمال کنید. روغن پونه‌ی کوهی چه‌طور چنین تاثیری دارد؟ روغن پونه‌ی کوهی نه تنها باکتری‌هایی را که باعث درد می‌شوند، ‌از بین می‌برد، بلکه دارای خواص ضد درد و ضد التهابی هم است و می‌تواند درد و تورم را کاهش دهد. کاروکرول ترکیبی است که این تاثیر را ایجاد می‌کند.

درمان خانگی درد دندان با روغن نارگیل

– ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل – آب گرم – مسواک – خمیر دندان روش انجام کار: ۱. روغن نارگیل را در دهان خود به مدت ۲۰ دقیقه بچرخانید. ۲. روغن را نباید ببلعید. بعد از ۲۰ دقیقه، روغن را داخل سطل زباله خالی کنید. ۳. دهان خود را با آب گرم شستشو دهید. ۴. سپس دندانهای‌تان را مسواک کنید. * چند وقت یک بار می‌توان این روش را تکرار کرد؟ این روش را دو بار در روز انجام دهید تا از درد دندان رهایی پیدا کنید. گرداندن روغن در دهان چه‌طور چنین تاثیری دارد؟ این روش درمانی قرن‌ها است که برای درمان عفونت‌های دندان، خونریزی لثه، ورم و چرک‌کردگی لثه و سایر مشکلات دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن نارگیل دارای مقدار زیادی اسید لوریک است که دارای اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی است و همین سبب می‌شود که استفاده از روغن نارگیل یک راه حل موثر برای تسکین درد دندان باشد.

درمان خانگی درد دندان با زنجبیل

آن‌چه نیاز خواهید داشت: – یک قطعه‌ی ‌کوچک ریشه‌ی زنجبیل – ۱ قاشق چایخوری فلفل کاین – آب – توپ پنبه روش انجام کار: ۱. ریشه‌ی زنجبیل را به صورت پودر دربیاورید، و به آن، فلفل کاین و آب اضافه کنید و موا راد خوب هم بزنید تا یک خمیر غلیظ حاصل شود. ۲. توپ پنبه به خمیر آغشته کنید به طوری که کاملا پوشیده از خمیر شود. حالا پنبه را روی دندانی که درد دارد قرار دهید. ۳. اجازه بدهید چند دقیقه بماند. * چند وقت یک بار می‌توان این روش را تکرار کرد؟ مراحل فوق را هر زمانی که لازم بود انجام دهید. این ترکیب چه‌طور چنین تاثیری دارد؟ این ترکیب تسکین‌دهنده‌ی درد دندان که در خانه تهیه می‌شود، بلافاصله موجب تسکین درد می‌شود. زنجبیل توانایی کاهش تورم و التهاب را دارد و همچنین درد را کاهش می‌دهد. فلفل کاین نیز حاوی کپسایسین است که برای کنترل درد به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. احتیاط: اطمینان حاصل کنید که پنبه با لثه تماس نداشته باشد زیرا ممکن است باعث تحریک آن شود.

بیشتر بخوانید : آبسه دندان ♥ سفید کننده دندان ♥ سیاهی دندان ♥ جرم دندانپوسیدگی دندان

  • احد کاظمی

درد پهلوی راست در حاملگی

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۲ ب.ظ

درد پهلوی راست در حاملگی

درد پهلو ، درد پهلوی راست ,درد پهلوی راست زیر دنده,درد پهلوی راست در بارداری,درد پهلوی راست نشانه چیست؟,درد پهلوی راست در اوایل بارداری,درد پهلوی راست در بارداری

درد پهلوی راست , درد پهلوی راست زیر دنده , درد پهلوی راست در بارداری , درد پهلوی راست نشانه چیست

توضیحاتی در مورد درد پهلو

درد پهلو اشاره به ناراحتی در قسمت فوقانی و کناری شکم یا کمر دارد. این درد معمولا در زیر دنده ها و بالاتر از لگن احساس می شود. افرادی که درد پهلو دارند اذعان می کنند که دردشان در یک طرف بدن شدیدتر است. اکثر افراد در طول زندگی خود این درد را برای یک بار هم که شده تجربه کرده اند. خوشبختانه درد پهلوها معمولا موقتی است. اما نوع شدید و مداوم آن می تواند نشان دهنده یک بیماری وخیم باشد. کاهش میزان آب بدن و ابتلا به عفونت دستگاه ادراری مهمترین علل درد شکم و پهلو مداوم و شدید است. سنگ کلیه و سایر بیماری تاثیر گذار بر روی کلیه ها نیز قادرند چنین دردهایی ایجاد کنند.درست است. اکثر ما از درد پهلو به درد کلیه تعبیر می کنیم. اما این درد تنها مختص به کلیه نیست. بلکه سایر بیماری ها نیز می توانند علائمی مانند این نوع درد را به همراه داشته باشند. بنابراین اگر درد مزمنی در پهلو دارید که شدید است و به خصوص با علائم دیگری نیز همراه است، حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد پهلو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علل درد پهلو

برخی از علل شایعی که موجب ایجاد این نوع درد می شوند عبارتند از: عفونت کلیه آبسه کلیه سنگ کلیه کم شدن آب بدن عفونت مثانه زونا سندرم Tietze آرتروز ویژه ستون فقرات شکستگی ستون فقرات اختلالات ایجاد شده بر روی دیسک تحت فشار بودن یکی از عصب های کمر اسپاسم عضلانی

علائم درد کلیه

علایم درد کلیه چیست ؟ سوزش ادرار و دفع ادرار دردناک تب و لرز تهوع وجود خون (RBC)یا پروتئین (Pr) در ادرار تکرر ادرار به خصوص در هنگام شب بالا رفتن فشار خون آزمایش‌هایی که نشان‌دهنده تغییر غیرعادی کراتینین (cr) یا نیتروژن اوره خون (BUN)باشد تورم دست‌ها و پاها و پف‌آلود شدن اطراف چشم‌ها

علت درد کلیه

علت درد کلیه چیست ؟ عفونت سیستم ادراری عفونت کلیه (پیلونفریت) سنگ کلیه و سنگ حالب گلومرولونفریت (دفع خون و پروتیین در ادرار) سرطان کلیه (RCC) فشار روی کلیه بعلت تومور بزرگ یا کیست کلیه بزرگ ناهنجاری مادرزادی کلیه مثل تنگی محل اتصال حالب به لگنچه (UPJO) ضربه به پهلو و کلیه در اثر تصادف کلیه کیست دار ایجاد لخته در ورید اصلی کلیه (ترومبوز) دوران بارداری مراحل آخر بیماری کلیوی

تشخیص درد پهلو و کلیه

تشخیص علت درد پهلو و درد کلیه ؟ پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری ( متخصص اورولوژی ) یا فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری (فوق تخصص ارولوژی) با انجام اقدامات زیر می تواند علت درد پهلو و درد کلیه را تشخیص دهد و اقدام موثر در خصوص درمان درد پهلو و درد کلیه انجام دهد : شرح حال و معاینه آزمایش خون و آزمایش ادرار سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری یا سی تی اسکن شکم ولگن

علل درد پهلو و زیر شکم و سمت راست

علل درد پهلو ، زیر شکم و سمت راست کدام است ؟ آپاندیسیت : مهمترین علت درد است که همراه بی اشتهایی ، تهوع و استفراغ است . مراجعه به اورژانس جهت تشخیص و درمان سریع لازم است . سنگ کلیه و سنگ حالب :معمولا با درد کولیکی و خنجری پهلو با انتشار بسمت مجرای ادرار است و مراجعه به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری ( متخصص اورولوژی ) یا فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری (فوق تخصص ارولوژی) لازم است . بیماری های التهابی لگن در زنان : عامل ایجاد بیماری التهابی لگن، باکتری‌هایی مانند کلامیدیا و گونوره است و علایم همراه آن شامل ترشح غیر طبیعی واژن ، درد حین مقاربت و تب است . حاملگی خارج رحم

علت درد پهلو و زیر شکم و سمت چپ

علت درد پهلو ،زیر شکم و سمت چپ کدام است ؟ سنگ کلیه و سنگ حالب :معمولا با درد کولیکی و خنجری پهلو با انتشار بسمت مجرای ادرار است و مراجعه به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری ( متخصص اورولوژی ) یا فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری (فوق تخصص ارولوژی) لازم است . دیورتیکولیت : درد شکم، تهوع، تب، نفخ و اسهال یا یبوست از علایم دیورتیکولیت است . مراجعه به جراح لازم است . کیست های تخمدان درد دوران تخمک گذاری سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

درد پهلو هنگام دویدن

بهترین درمان درد پهلو هنگام دویدن چیست ؟ برخی اوقات برای شما پیش آمده که اندکی بعد از دویدن دچار درد پهلو میشوید .اگر شما درست نفس نکشید در هنگام دویدن، پیاده روی و حتی خندیدن دچار پهلو درد می شوید.جهت درمان ، این اقدامات لازم است : توقف کنید روی ناحیه دردناک فشار دهید دم و بازدم انجام دهید تنفس شکمی برای جلوگیری از پهلو درد ماساژ دیافراگم برای جلوگیری از پهلو درد در هر وضعیتی تنفس کنید قبل از ورزش غذا نخورید

درد پهلو دو طرفه

علل درد پهلو دوطرفه چیست؟ معمولا درد دو طرفه پهلو که با باسن و پشت انتشار می یابد و موقع خم و راست شدن شدتش تغییر میکند ،اول صبح بعد از بیدار شدن بیشتر میشود و علایم ادراری نداشته باشد ، علت کلیوی ندارد و بیشتر بدلیل مشکلات عصبی عضلانی و استخوانی است .

سرما خوردگی پهلو

گرفتگی یا سرما خوردگی پهلو در اثر اسپاسم یا گرفتگی عضله است . در صورت اسپاسم یاگرفتگی عضلات ناحیه پهلو، استراحت و اقدامات طب فیزیکی، ورزش و دارو برحسب نظر پزشک توصیه میشود. داروهای درمان کننده اسپاسم عضله شامل مسکن ها مانند استامینوفن و ایبوپروفن(ژلوفن)، ناپروکسن، پمادهای مسکن مانند دیکلوفناک و رهامین وداروهای شل کننده عضله مانند متوکاربامول(روباکسین)، باکلوفن و دیازپام می باشند. نقاط ماشه ای با درمانهای طب فیزیکی بخوبی درمان می شوند.

درد پهلو در بارداری

بهترین درمان درد پهلو در بارداری ؟ کفش هایی با پاشنه های کوتاه برای مدت طولانی در یک حالت ثابت قرار نگیرند تاخستگی بر آنها غلبه نکند استفاده از کمربند یا شکم‌بند طبی در طی دوران بارداری استحمام با آب گرم پس از یک روز خسته کننده اجسام سنگین را بلند نکنند هرگز به پشت خود نخوابند

علت های درد پهلو

علل کمتر شایع درد پهلو عبارتند از: بیماری کلیوی ذات الریه پانکراتیت آپاندیسیت انسداد در دستگاه ادراری یکی از بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون انفارکت کلیوی (زمانی رخ می دهد که لخته ای جربان خون را به کلیه ها مسدود کرده است) هرپس زوستر آنوریسم آئورت شکمی نشانه های مرتبط با درد پهلو درد پهلو اشکال مختلفی دارد. گاهی این درد خسته کننده است و گاهی نیز مانند گرفتگی عضلات است. گاهی نیز درد تیر کشنده است. در این حالت معمولا درد به صورت متناوب می آید و می رود. در ادامه نشانه های همراه با درد پهلو را بر اساس علل ایجاد آن طبقه بندی کرده ایم.

درد پهلو و مشکل کلیوی

اگر درد شما همراه با علائم زیر باشد، به احتمال زیاد این درد نشان دهنده یک مشکل کلیوی است: بثورات پوستی تب سرگیجه حالت تهوع استفراغ یبوست اسهال خون در ادرار احساس درد در هنگام ادرار کردن

درد پهلو و کم آبی بدن

اگر تجربه درد مداوم همراه با علائم و نشانه های کم آبی بدن را دارید سریعا به پزشک مراجعه کنید. علائم کم آبی بدن عبارتند از: تشنگی شدید عدم وجود خروجی عرق سرگیجه ضربان سریع قلب خشکی و چسبیدن دهان سردرد تب یبوست ادرار تیره کاهش برون ده ادرار کم آب بدن موقعیتی است که سریعا باید درمان شود. هنگامی که بدن آب کمی در اختیار داشته باشد، همه اعضا از جمله سلول ها و بافت ها نمی توانند عملکرد مناسب داشته باشند. این موضوع می تواند عوارض خطرناکی از جمله شوک را ایجاد کند.

درد پهلو و بیماری کلیه

جراح و متخصص اورولوژی گفت: هر درد پهلو بیماری کلیه نیست زیرا نارسایی کلیه بیماری خاموشی به حساب می‌آید که بیشترین علائم آن استفراغ، درد‌های ناگهانی و سوزش ادار است که با انجام آزمایش خون، ادرار و سونوگرافی مشخص می‌شود. محمدرضا رزاقی اظهار داشت: هر درد پهلو را نمی‌توان به عنوان بیماری کلیوی به حساب آورد زیرا بیماری کلیوی و اختلال در سیستم ادراری شاخص‌های خاص خود را دارد که از جمله می‌توان به دردهای ناگهانی همراه با تهوع و استفراغ اشاره کرد. وی افزود: حالت گرفتن و ول کردن درد پهلو یکی از علایم بیماری‌های کلیوی است و در فصل سرما نیز به دلیل گرفتگی عضلانی دفعات ادرار افراد به خصوص سالمندان متغیر می‌شود و ادرار آنان به صورت کامل تخلیه نمی‌شود. رزاقی ادامه داد: این فرایند یعنی تخلیه نامناسب ادرار در فصل سرما بیشتر صورت می‌پذیرد و ادرار در مثانه باقی می‌ماند. این مسئله می‌تواند به مرور زمان باعث مشکلاتی برای فرد شود زیرا به هیچ عنوان ادرار نباید در مثانه باقی بماند. بیماری کلیوی به دلیل باقیماندن ۵۰ سی‌سی ادرار در مثانه این جراح و متخصص اورولوژی گفت:‌ تنگی و گرفتگی در مسیر ادرار یکی از عوامل تخلیه نامناسب است ولی در مجموع باقیماندن حداکثر ۵۰ سی سی ادرار، پیگیری تعجیل وار درمانی نمی‌خواهد ولی باقیماندن بیش از ۵۰ سی سی ادرار در مثانه چه در مردان و چه در زنان باید به صورت ویژه و سریع بررسی شود. رزاقی ادامه داد: این مسئله باعث عفونت و اثرات میکروبی در مثانه می‌شود که با علائم سوزش ادرار و تب همراه خواهد بود و باید افراد با انجام آزمایش این مسئله را برطرف کنند. مشکلات تخلیه ادرار در افراد بالای ۵۰ سال به دلیل بزرگ شدن پروستات وی همچنین با اشاره به انقباض کف لگن در افراد بالای ۵۰ سال و بزرگ شدن پروستات آنان که یکی از عوامل مهم مشکلات کلیوی به خصوص در فصل سرد زمستان است، افزود: افراد در زمستان برای اینکه هوا سرد است کمتر رغبت به تخلیه ادرار خود می‌کنند و این امر منجر به مشکلات عدیده‌ای برای آنان در مرور زمان می‌شود که باید در این زمینه دقت بیشتری شود. روزانه ۶ لیوان آب نوشیده شود رزاقی همچنین با تاکید به نوشیدن مایعات کافی که باید هر روز ۵ تا ۶ لیوان حتی در زمستان باشد،‌افزود: آب را نباید تنها برای تشنگی نوشید زیرا کلیه مواد مازاد را به وسیله آب می‌تواند تخلیه کند بنابراین نوشیدن آب در فصول زمان بسیار مهم است. شل شدن مثانه به دلیل نگه داشتن ادرار این جراح و متخصص اورولوژی ادامه داد: افراد نباید به هیچ عنوان ادرار را در مثانه نگه دارند و در هر زمان باید بتوانند به راحتی برای تخلیه آن اقدام کنند و اگر نگه‌داشتن ادرار در مثانه به صورت یک عادت درآید مثانه شُل خواهد شد و حتی در برخی مواقع با جراحی نیز درمان نخواهد شد. استفراغ و سوزش ادرار علائم بیماری‌های کلیه رزاقی با بیان اینکه در مجموع هر دردی را نمی‌توان بیماری کلیه عنوان کرد، تصریح کرد: بیماری‌های کلیه زمینه‌های خاص خود را از جمله دردهای ناگهانی، استفراغ، درد به صورت تیر کشیدن در مثانه و کشاله ران را در بر دارد و دردهای سنگ‌سازی کلیه نیز با تکرار ادرار و سوزش همراه خواهد بود. نارسایی کلیه یک بیماری خاموش وی با اشاره به اینکه بیماری کلیه یک بیماری خاموش به حساب می‌آید، افزود: افراد می‌توانند برای پیگیری سلامتی عملکرد کلیه خود با آزمایش ادرار، خون و سونوگرافی از وضعیت عملکرد کلیه خود آگاه شوند و با مراجعه به پزشکان این امر به راحتی صورت می‌پذیرد. رزاقی خاطرنشان کرد: اما نکته مهم در این زمینه توصیه‌های متخصصان اورولوژیست است که گاهی در برخی مواقع بر اساس تشخیص آنان باید آزمایشهای کلیه در فواصل زمانی و با تکرار صورت پذیرد.

درد شدید یا گرفتگی در پهلوها

درد شدید یا گرفتگی در پهلوها ، یک درد شدید موقتی است که به علت گرفتگی دیافراگم ایجاد میشود و وقتی اتفاق میافتد که به دیافراگم (عضله بین سینه و شکم) اکسیژن کافی نرسد. کیک میرکین «پزشک ورزشی در انستیتو سیلور اسپیرینگ» می گوید: گاهی وقت ها دویدن جریان خون دیافراگم را مسدود میکند. هر باری که شما زانوی خود را بالا می برید عضلات شکم شما منقبض می شود و فشار وارده به شکم افزایش می یابد. هنگامی که نفس عمیق می کشید، ریه ها نسبت به تنفس عادی بیشتر اتساع پیدا می کند . این فشار دوطرفه، از سوی ریه اتساع یافته و عضلات منقبض شکم ، جریان خون دیافراگم قطع می کند و به علت کمبود اکسیژن، دچار آسیب دیدگی و گرفتگی می شود. اگر شما درست نفس نکشید در هنگام دویدن ، پیاده روی و حتی خندیدن، دچار پهلودرد می شوید.

بیشتر بخوانید : پهلو درد ♥ درد سینه ♥ سینه درد ♥ درد جناغ سینهسرطان سینه

  • احد کاظمی

درد هنگام مدفوع نوزاد

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۱۱ ب.ظ

درد هنگام مدفوع نوزاد

درد هنگام مدفوع ,درد هنگام مدفوع در کودکان,درد هنگام مدفوع نوزاد,درد هنگام مدفوع در بارداری,علت درد هنگام مدفوع,درد در هنگام مدفوع,درد هنگام خروج مدفوع

درد هنگام مدفوع , درد هنگام مدفوع در کودکان , درد هنگام مدفوع نوزاد , درد هنگام مدفوع در بارداری

توضیحاتی در مورد درد هنگام مدفوع

ادرار و دفع مدفوع یا به عبارتی اجابت مزاج، از جمله اعمال طبیعی و حتی ضروری انسان در طول روز به شمار می آیند. اختلالات بسیار زیادی وجود دارند که سلامت انسان را تهدید می کنند که از جمله می توان به احساس درد در هنگام دفع مدفوع اشاره کرد.درد یک نوع احساس ناراحتی است که اغلب توسط محرک‌های شدید یا مخرب درونی (بیماری‌ها) یا بیرونی (عوامل محیطی) در بدن ایجاد می‌شود. درد یک پدیده‌ی پیچیده ذهنی یا یک تجربه حسی و عاطفی ناخوشایند همراه با آسیب بافتی است که ممکن است در هر جایی از بدن فرد به وجود آید. این موضوع در حالی‌ بد تلقی می‌شود که در علم پزشکی یک نشانه از بیماری‌هاست و به تشخیص و درمان بیشتر بیماری‌ها کمک می‌کند. درد به فرد انگیزه می‌دهد تا به فکر چاره‌ای برای آن به پا خیزد و برای محافظت از بدن در حال آسیب راه‌ حلی پیدا کند. در واقع فرد را مجبور می‌کند تا به سمت دارو، دکتر و حتی در موارد شدید به سوی بیمارستان قدم بر دارد. گاهی اوقات درد بدون هیچ محرک قابل تشخیص، آسیب یا بیماری ایجاد می‌شود. پیام درد از طریق گیرنده‌های عصبی درد که با تراکم کم یا زیاد در قسمت‌های مختلف بدن پخش هستند به مغز رسیده و فرد را متوجه نقطه در حال آسیب می‌کند. درد شایع ترین دلیل برای مراجعه به پزشک در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته محسوب می‌شود. داروهای ضد درد ساده در ۲۰ تا ۷۰ درصد از موارد مفید و مؤثر است. عوامل روانی مانند حمایت اجتماعی یا حواس پرتی قابل توجه می‌تواند بر شدت ناخوشنودی درد تأثیر گذارد. درد مقعد، احساس درد یا ناراحتی در انتهایی‌ترین قسمت از دستگاه گوارش است. درد مقعدی یک مشکل نسبتاً شایع است و می‌تواند با علایمی مانند پرولاپس(افتادگی)، فشار یا خونریزی همراه باشد. درد مقعدی اغلب می‌تواند از بیماری‌هایی مانند بواسیر یا شقاق مقعد ناشی شود که در آن صورت بیشتر با خون در مدفوع یا خونریزی همراه است، اگرچه ممکن است اسهال یا یبوست نیز وجود داشته باشد. نوع درد مقعدی معمولاً با توجه به علت زمینه‌ای آن متفاوت است. برای مثال بواسیر معمولاً باعث ناراحتی خفیف یا متوسط می‌شود، در‌حالی که شقاق مقعد می‌تواند به صورت احساس پاره شدن یا درد تیز چاقو مانند بروز کند. درد رکتوم یا مقعد همچنین می‌تواند به علت بیماری‌های التهابی روده، عفونت‌های موضعی یا جراحات جزیی در این منطقه رخ دهد. سرطان راست روده یکی از نادرترین علل درد رکتومی است. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد هنگام مدفوع صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت درد هنگام مدفوع

در صورت احساس درد هنگام اجابت مزاج باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا می تواند نشانه ای از برخی بیماری ها، اختلال ها یا آسیب دیدگی ها باشد. اجابت مزاج موضوعی است که کمتر به آن توجه می کنید مگر این که با درد همراه باشد. درد پیش از اجابت مزاج می تواند چنان شدید باشد که ترس و نگرانی را در فرد ایجاد کند. در شرایطی که تجربه اندکی ناراحتی پیش از اجابت مزاج عادی است، اما در صورت تجربه درد شدید و غیر قابل تحمل باید برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کرد. موارد بسیاری می توانند در این احساس درد نقش داشته باشند.

احساس درد هنگام مدفوع

احساس درد پیش از اجابت مزاج شرایطی عادی نیست. در حقیقت، شما نباید پیش، حین، یا پس از اجابت مزاج احساس درد داشته باشید. باید به این نکته توجه کرد که احساس نیاز شدید به دفع مدفوع مشابه درد نیست. در صورت احساس درد هنگام اجابت مزاج باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا می تواند نشانه ای از برخی بیماری ها، اختلال ها یا آسیب دیدگی ها باشد. گاهی اوقات، شما درد را احساس می کنید، اما به طور معمول بدون دخالت پزشکی برطرف می شود. اگر درد پایدار است، این می تواند در صورت عدم درمان به شکل گیری عوارض جدی منجر شود.

درد هنگام مدفوع و مراجعه به پزشک

اگر احساس درد با برخی علائم دیگر مانند موارد زیر همراه است به پزشک مراجعه کنید. – به یبوست یا اسهال مبتلا هستید. – در مدفوع خون یا مخاط مشاهده می کنید. – گرفتگی عضلانی شکمی دردناک را تجربه می کنید. – پیش یا حین اجابت مزاج با باد شکم بیش از حد مواجه هستید. چه چیزی موجب احساس درد پیش از اجابت مزاج می شود؟ اگر پیش یا حین اجابت مزاج درد دارید، باید برای ارزیابی های دقیق به پزشک مراجعه کنید

درد هنگام مدفوع و عفونت

درد می تواند به واسطه عفونت روده شکل بگیرد. گاستروانتریت ویروسی شایع‌ترین نوع عفونت است که می تواند موجب حالت تهوع، اسهال، و درد شکمی به همراه استفراغ شود. این شرایط می تواند در نتیجه عفونت های پروتوزایی یا باکتریایی شکل بگیرد. این عفونت ها به طور معمول خودمحدود هستند، به این معنی که طی مدت زمان یک هفته یا اندکی بیشتر از بین می روند. در صورت پایداری علائم به مراقبت پزشکی نیاز دارید. همچنین، شما ممکن است در نتیجه یک مسمومیت غذایی به یک عفونت مبتلا شوید. این شرایط به واسطه مصرف غذای آلوده با سموم یا پاتوژن ها شکل می گیرد. این می تواند درد در روده ها به همراه اسهال را موجب شود. به طور معمول، این شرایط طی چند روز و بی نیاز از کمک پزشکی بهتر می شود. کرم روده یکی دیگر از دلایل احساس درد محسوب می شود. این از دلایل کمتر شایع احساس درد در زمان اجابت مزاج است. در این شرایط بیمار همواره دارای علائم نیست، اما گاهی اوقات ممکن است گرفتگی های عضلانی شکمی، گرسنگی مداوم، و در برخی موارد اسهال را تجربه کند. به خاطر داشته باشید که بیماری های قابل انتقال از طریق رابطه جنسی نیز می توانند به شکل گیری عفونت در روده منجر شوند.

درد هنگام مدفوع و جراحت

اگر با جراحت در روده خود مواجه باشید، هنگام اجابت مزاج درد را تجربه خواهید کرد. افرادی که دوره پرتو درمانی را برای سرطان پشت سر می گذارند ممکن است با برخی آسیب دیدگی های دیواره داخلی روده مواجه شوند. همچنین، برخی سموم و داروها می توانند واکنش های التهابی در بدن را تحریک کرده و به دیواره داخلی روده آسیب وارد کنند. آسیب جسمانی نیز می تواند موجب جراحت روده و در نتیجه احساس درد پیش از اجابت مزاج شود.

درد هنگام مدفوع و اختلال سیستم ایمنی

اجابت مزاج دردناک می تواند به واسطه یک اختلال سیستم ایمنی شکل بگیرد. ابتلا به بیماری التهابی روده که شکل گیری درد و زخم در دیواره داخلی روده را موجب می شود، می تواند موجب این شرایط شود. باید به این نکته توجه داشت که بیماری التهابی روده می تواند به دو نوع مختلف شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو باشد. در صورت عدم درمان مناسب و به موقع، این شرایط می تواند به سرطان روده بزرگ منجر شود.

درد هنگام مدفوع و مشکلات گردش خون

گردش خون ضعیف به سمت روده می تواند اجابت مزاج دردناک را موجب شود. محدود شدن گردش خون به سمت یک بافت به نام ایسکمی شناخته می شود و می تواند هر بخش از روده را تحت تاثیر قرار دهد. احساس درد می تواند به واسطه هموروئید یا بواسیر نیز شکل بگیرد، که رکتوم را تحت تاثیر قرار می دهد. در این شرایط احساس درد به واسطه رگ های خونی متورم که ممکن است دچار پارگی شوند، شکل می گیرد. مشاهده خون در مدفوع یکی از نشانه های هموروئید است.

درد هنگام مدفوع و عدم تحمل لاکتوز

احساس درد پیش از اجابت مزاج می تواند به واسطه ابتلا به عدم تحمل لاکتوز شکل بگیرد. در صورت ابتلا به این شرایط پس از مصرف شیر خیلی زود احساس درد در روده را تجربه خواهید کرد. این شرایط به دلیل ناتوانی بدن در گوارش نوع خاصی از قند که در شیر و محصولات مرتبط با آن یافت می شود، رخ می دهد.

درد هنگام مدفوع و اختلال مادرزادی

یک اختلال مادرزادی مانند سندرم روده کوتاه می تواند دلیل احساس درد هنگام اجابت مزاج باشد. افراد مبتلا به این سندرم از طول روده کوچک کوتاه‌تر نسبت به افراد عادی برخوردار هستند و بدن قادر به گوارش درست غذا نیست. این شرایط نیز می تواند به احساس درد مرتبط با مشکلات در حرکات دستگاه گوارش منجر شود.

درد هنگام مدفوع و یبوست

افرادی که از یبوست رنج می برند اغلب پیش از اجابت مزاج درد را تجربه می کنند. عبور مدفوع خشک و سفت هیچگاه آسان نیست و فشار وارد شده می تواند به عوارض دیگری مانند پارگی ها و هموروئید منجر شود. شما می توانید با افزایش مصرف آب و فیبر به درمان یبوست کمک کنید. مکمل های منیزیم نیز ممکن است به بهبود این شرایط کمک کنند.

درد هنگام مدفوع و باد شکم

گاز در روده بزرگ یا باد شکم ممکن است از دلایل احساس درد پیش از اجابت مزاج باشد. این شرایط می تواند به واسطه مصرف برخی غذاها شکل بگیرد، اما گاهی اوقات عفونت پروتوزایی نیز در آن نقش دارد.

درد هنگام مدفوع و داروها

افراد بسیاری برای مقابله با یبوست مصرف ملین ها را مد نظر قرار می دهد، اما به این مساله توجهی ندارند که مصرف بیش از حد آنها و داروها می تواند به انقباضات روده و در نتیجه اجابت مزاج دردناک منجر شود. اگر پیش از اجابت مزاج درد دارید و به تازگی دارویی برای بهبود یبوست مصرف کرده اید، با پزشک خود مشورت کرده و داروهای مصرفی را با وی در میان بگذارید. پزشک همه چیز را ارزیابی و گزینه ای بهتر را تجویز خواهد کرد.

مدفوع سخت

مدفوع سخت می تواند ناخوشایند باشد و ممکن است بعضی اوقات و یا به طور مداوم رخ دهد. هنگامی که ما غذا می خوریم مواد مغذی در روده کوچک جذب می شوند و مایع و فیبر را در روده بزرگ آزاد می کند. در روده بزرگ، مدفوع شکل می گیرد. همانطور که مدفوع تازه ایجاد شده در طول روده بزرگ حرکت می کند مایع خارج می شود. اگر مدفوع در روده بزرگ و کولون برای بیش از حد طول بماند مایع ان جذب می شود و مدفوع خشک و سخت است. عمل عبور مدفوع، همچنین به عنوان دفع یا داشتن حرکت روده شناخته شده است و بدون احساس درد است. در برخی موارد ممکن است برخی از ناراحتی ها وجود داشته باشد اگرچه اکثر مردم احساس تسکین می کنند. این به علت رکتوم کشیده شده پر از مدفوع است که به طور معمول ناراحت کننده است با انتقال مدفوع در طول حرکت روده به اندازه اصلی آن بازگشت می کند.

درد هنگام مدفوع و علت آن

داشتن حرکت روده ای نباید دردناک باشد. وقتی این اتفاق می افتد آن غیر طبیعی است. مدفوع خود نمیتواند دردناک باشد. بیشتر درد در هنگام خروج مدفوع از مقعد و رکتوم وجود دارد. گاهی اوقات نیز ممکن است در طول حرکت روده ای درد شکمی یا حتی کشاله ران دیده شود. صرف نظر از جایی که درد ناشی از آن است نشانه ای از تحریک، آسیب و یا آسیب بافت در منطقه است. مدفوع دردناک ممکن است با علائم و نشانه های دیگر همراه باشد: مدفوع سخت، خشک و یا بزرگ خونریزی از رکتوم مخاط در مدفوع خارش مقعدی عادت روده نامنظم، از جمله یبوست یا اسهال حتی در صورت عدم وجود علائم و نشانه های دیگر، مدفوع دردناک توسط یک متخصص پزشکی ارزیابی می شود.

درد هنگام مدفوع و درمان آن

علت مدفوع دردناک باید توسط یک متخصص پزشکی تشخیص داده شود. انتخاب درمان بستگی به علت اصلی دارد. با این حال، چند روش ساده رژیم غذایی و شیوه زندگی ممکن است با مدفوع دردناک ناشی از شرایط مشترک مانند یبوست کمک کند. این امر منجر به مدفوع سخت، بزرگ و خشک می شود و علت اصلی شکاف های مقعدی و هموروئیدها است. غذاهای با فیبر بالا مانند میوه ها، سبزیجات و دانه های کامل بخورید. فیبر را نمی توان هضم کرد و آب را در روده جذب می کند. این کمک می کند تا مدفوع را نرم و لطیف کند. مکمل های فیبر نیز ممکن است مفید باشد. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. برای بزرگسالان این باید حدود 2 لیتر (68 اونس) روزانه باشد هرچند ممکن است مقادیر بالاتری در محیط گرم یا فعالیت بدنی شدید لازم باشد. از نوشیدنی هایی مانند الکل و نوشیدنی های کافئین که می توانند باعث کم آبی شوند اجتناب کنید. از دست دادن آب در ادرار می تواند به مدفوع سخت، خشک و بزرگ منجر شود. فعالیت بدنی منظم می تواند به حفظ عادت روده سالم کمک کند. قبل از شروع هر برنامه ورزشی همیشه با یک پزشک مشورت کنید. پس از داشتن حرکت روده ای، بیش از حد پاک و تمیز نکنید. این می تواند به عضله صدمه ببیند. با این حال، تمیز کردن ناکافی نیز می تواند یک مشکل باشد. در یک حمام گرم و نرم خیس کنید. این می تواند به کاهش التهاب عضلانی کمک کند و علائم دیگر مانند خارش مقعد را کاهش دهد. با این حال، این تنها یک درمان کوتاه مدت است و مراقبت های پزشکی هنوز لازم است.

بیشتر بخوانید : تعبیر خواب مدفوع ♥ تکرر مدفوع ♥ انسداد روده ♥ ورم رودهالتهاب روده

  • احد کاظمی

درمان گیاهی التهاب حنجره

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۱۶ ق.ظ

درمان گیاهی التهاب حنجره

التهاب حنجره ,التهاب حنجره در جدول,التهاب حنجره درحل جدول,التهاب حنجره (لارنژیت) چیست؟,التهاب حنجره درمان,التهاب حنجره مزمن,التهاب حنجره چیست

التهاب حنجره , التهاب حنجره (لارنژیت) چیست؟ , التهاب حنجره درمان , التهاب حنجره مزمن

توضیحاتی در مورد التهاب حنجره

ملتهب شدن حنجره‌ که به سبب فشار آمدن به تارهای صوتی به وجود می‌آید با عنوان التهاب حنجره (لارنژیت) شناخته می‌شود. این بیماری معمولا به مدت چند هفته طول می‌کشد و می‌تواند کوتاه مدت یا حتی مزمن باشد. و اما نه! التهاب حنجره (لارنژیت) گلودرد نیست. شما در صورتی لارنژیت دارید که صدای‌تان را در نتیجه‌ی التهاب حنجره و تارهای صوتی از دست داده باشید. در اکثر موارد التهاب حنجره (لارنژیت) از نتایج استفاده‌ی نادرست از صدا یا خستگی بیش از حد تارهای صوتی یا یک عفونت تنفسی فوقانی است. در بعضی از موارد التهاب حنجره (لارنژیت) ممکن است نتیجه‌ی سیگار کشیدن بیش از اندازه نیز باشد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب حنجره صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

التهاب حنجره چیست

لارنژیت (انگلیسی: Laryngitis)، به التهاب حنجره گفته می‌شود. لارنژیت می‌تواند موجب بدصدایی یا از دست دادن موقتی صدا به دلیل تحریک تارهای صوتی شود. اگر لارنژیت کمتر از ۳ هفته طول بکشد، لارنژیت حاد نامیده می‌شود و اگر بیشتر از ۳ هفته طول یکشد به آن لارنژیت مزمن می‌گویند. لارنژیت مزمن معمولاً در میان‌سالی رخ می‌دهد و در مردان شایع‌تر از زنان است.

التهاب حنجره یا لارنژیت

لارنژیت می‌تواند به دلایل عفونی یا غیر عفونی رخ داده باشد: عوامل غیر عفونی بازگشت اسید معده به مری آلرژی سرفه‌های بیش از حد، استعمال دخانیات و مصرف الکل التهاب ناشی از استفاده بیش از حد از تارهای صوتی استفادهٔ طولانی‌مدت از کورتیکواستروییدهای استنشاقی برای درمان آسم سوختگی‌های حرارتی یا شیمیایی ترومای حنجره، مخصوصاً پیامدهای ناشی از لوله‌گذاری نای عوامل عفونی لارنژیت ویروسی می‌تواند به‌وسیلهٔ عواملی چون ویروس سرماخوردگی، ارتومیکسوویریده، ویروس‌های پاراآنفلوآنزا، آدنوویروسها، ویروس کرونا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی به وجود آید. لارنژیت باکتریایی، می‌تواند به‌وسیلهٔ این عوامل به وجود آمده باشد: استرپتوکوک پیوژنز، استرپتوکوک پنومونیه، باکتری دیفتری، موراکسلا کاتارالیس، باسیل آنفلوآنزا، باسیلوس آنتراسیس و باکتری سل. عفونت‌هایی که به‌وسیلهٔ باکتری رخ می‌دهند معمولاً ناشی از عفونت‌های ویروسی قبلی هستند. لارنژیت‌های عفونی که توسط قارچ‌هایی نظیر کاندیدا و کریپتوکوکوس به وجود آمده‌اند. لارنژیت گاهی ممکن است به سینه‌پهلو منجر شود.

التهاب حنجره و دود سیگار

دود سیگار و سایر دخانیات باعث تحریک لارنژیت می‌شود و روند بهبودی و ترمیم این بیماری را نیز مختل می‌کند. دود سیگار موجب متورم و پرخون شدن مخاط حنجره می‌شود و در نتیجه کیفیت صدا نیز تغییر می‌کند

علائم التهاب حنجره

بد صدایی یا بی صدایی خشکی، سوزش و درد گلو سرفه که هم عامل لارنژیت و هم از نشانه‌های آن است. دشواری در بلع احساس تورم در حنجره نشانه‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا، مانند سرفه تورم غدد لنفاوی در گلو، قفسهٔ سینه، یا صورت تب خلط خونی تنگی نفس، به‌ویژه در کودکان افزایش بزاق دهان . در مراحل اولیه اریتما (سرخ‌شدگی پوست) و تورم در دریچهٔ نای، چین آری اپیگلوتیک، غضروف آریتنوئید و چین‌های وستیبولار مشاهده می‌شود. در مراحل بعدی تارهای صوتی و بخش‌های سابگلوتیک پایین گلو نیز درگیر می‌شوند. ترشحات چسبنده‌ای بین تارها و منطقهٔ آریتنوئیدی وجود دارند. گاهی و به‌ویژه در زمانی که از تارهای صوتی، بیش از حد کار کشیده شده باشد، خونریزی‌های زیرمخاطی دیده می‌شوند. 

التهاب حنجره و درمان

استراحت دادن به صدا و تارهای صوتی در درمان لارنژیت مهم است. استنشاق بخور روغن کاج یا اوکالیپتوس به نرم شدن ترشحات کمک می‌کند. برای کاهش سرفه‌ها، شربت‌های سینه و مسکن‌های سرفه تجویز می‌شود. برای حنجره‌ای که به‌شدت ملتهب شده است، یک مرطوب‌کنندهٔ هوا یا دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوایی که توسط بیمار تنفس می‌شود، توصیه می‌شود. چنانچه عامل لارنژیت، بازگشت اسید معده به مری باشد، یک مهار کنندهٔ H2 (مانند رانیتیدین یا مهارکننده‌های پروتون پمپ مانند امپرازول به‌منظور کاهش ترشحات اسید معده تجویز می‌شود. اگر لارنژیت بر اثر سوختگی حرارتی یا شیمیایی به وجود آمده باشد، برای درمان آن از داروهای استروئیدی استفاده می‌شود. در التهاب حنجرهٔ ویروسی، نوشیدن مایعات کافی، مفید و مؤثر است. اگر عامل لارنژیت، عفونت باکتریایی یا قارچی باشد، برای درمان آن از آنتی‌بیوتیک یا داروهای ضد قارچ استفاده می‌شود. در باقی موارد، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها تأثیری ندارد. چنانچه بدصدایی یا از دست دادن صدای بیمار، به‌دلیل وجود گره در تارهای صوتی باشد، پزشکان معمولاً عمل جراحی یا گفتاردرمانی را پیشنهاد می‌کنند.

التهاب حنجره و دارچین

در اکثر موارد لارنژیت یا التهاب حنجره فقط یک اذیت شدن ساده نیست بلکه دردناک هم هست. دارچین برای خلاص شدن طبیعی از دست لارنژیت یا التهاب حنجره به عنوان یک درمان خانگی کارآمد عمل می‌کند. این داروی گیاهی خواص ضد عفونی، ضد التهاب و ضد باکتری دارد، و درد گلوی‌تان را خیلی سریع فرو می‌نشاند. چطور آن را مصرف کنیم؟ یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با سه قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و آن را سه بار در روز مصرف کنید.

التهاب حنجره و سیر

سیر یک خلط‌آور طبیعی و بهترین داروی لارنژیتی است که می‌توانید پیدا کنید. این ماده‌ی خوراکی خواص ضد میکروبی هم دارد که تقریبا بلافاصله باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که عموما علت اصلی لارنژیت هستند می‌کشد و از بین می‌برد. چطور آن را مصرف کنیم؟: چند حبه سیر و عسل را در یک کاسه بسابید. از آن خمیر درست کنید. حداقل چهار بار در روز یک قاشق چایخوری از این مخلوط را با آب مصرف کنید. به جای آن می‌توانید 4 حبه سیر را خرد کنید. یک قاشق چایخوری روغن حیوانی را حرارت بدهید، و سیر را به مدت یک دقیقه در آن بپزید. برای طعم دادن به آن نمک اضافه کنید و این مخلوط را دو بار در روز بنوشید.

التهاب حنجره و شربت پیاز

اگر به دنبال یک درمان قوی برای معالجه‌ی لارنژیت یا التهاب حنجره هستید، لازم نیست به جایی خیلی دورتر از کابینت آشپزخانه‌تان نگاه بیندازید! تمام آنچه برای درمان یک مورد حاد التهاب حنجره(لارنژیت) نیاز دارید دو تا پیاز است. خواص ضدعفونی موجود در پیاز، باکتری‌ها و میکروب‌هایی را که باعث سرماخوردگی می‌شوند از بین می‌برد و از این طریق از میزان خشونت صدا کم می‌کند. چطور آن را مصرف کنیم؟: مقداری پیاز را خرد کنید و آن را در پنج لیوان آب بجوشانید. در یک لیوان آب ولرم، دو تا چهار قاشق چایخوری از این شربت را با یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیموی تازه مخلوط کنید. این ماده‌ی نیروبخش را دو بار در روز مصرف کنید.

التهاب حنجره و آبلیمو

هیچ درمانی برای لارنژیت یا التهاب حنجره بهتر از آب لیمو نیست. در حالی که ممکن است بعضی‌ها اعتقاد داشته باشند آب این میوه‌ی کوچک درد گلو را تشدید خواهد کرد، قضیه کاملا برعکس است. آب لیمو در واقع یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای لارنژیت یا التهاب حنجره است. ماهیتی اسیدی دارد و از این رو باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که باعث این بیماری می‌شوند از بین می‌برد. این ماده مخاط را از خشکی در می‌آورد و تولید بزاق دهان را افزایش می‌دهد، در نتیجه به خیس نگه داشتن گلو کمک می‌کند. چطور آن را مصرف کنیم؟: آب لیمو را در یک لیوان آب گرم بریزید، و یک و نیم قاشق چایخوری نمک دریا به آن اضافه کنید. دوبار در روز این محلول را غرغره کنید.

التهاب حنجره و عسل

عسل در مبارزه با آکنه، بهبود وضع خواب، و حتی کاهش آلرژی فوق‌العاده عمل می‌کند. ظاهرا، از این جزء اصلی آشپزخانه می‌توان برای درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره استفاده کرد. از این درمان می‌توان همزمان با اکثر درمان‌های فوق‌الذکر، یا به تنهایی، استفاده کرد. در کنار داشتن خواص ضد باکتری، عسل با عفونت مبارزه می‌کند، و التهاب و درد گلو را کاهش می‌دهد. همچنین انسداد مخاط ناحیه‌ی گلو را برطرف می‌کند. چطور آن را مصرف کنیم؟: چهار بار در روز و در فواصل مناسب یک قاشق عسل مصرف کنید. می‌توانید برای تسریع بهبود کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.

التهاب حنجره و غرغره‌ی آب نمک گرم

غرغره‌ی آب نمک گرم کمک می‌کند به طور طبیعی از دست لارنژیت یا التهاب حنجره خلاص شوید. غرغره کردن با آب نمک گرم به کشتن باکتری‌ها و بهبود تارهای صوتی ملتهب، تورم و درد کمک می‌کند. چطور آن را مصرف کنیم؟: یک دوم قاشق چایخوری نمک دریا یا نمک سفره را در یک لیوان آب ولرم مخلوط و از آن حداقل ۴-۵ بار در روز استفاده کنید. هنگام غرغره، سعی کنید بدون قورت دادن مخلوط، نمک را تا آنجا که ممکن است درون گلویتان پایین بفرستید. بعد از غرغره کردن به مدت نیم ساعت چیزی نخورید یا ننوشید.

التهاب حنجره و میخک

میخک دیگر درمان خانگی لارنژیت یا التهاب حنجره است. میخک خاصیت ضدعفونی، ضدالتهابی، و تسکین دهنده دارد که می‌توان نه تنها برای درمان دندان درد، بلکه برای درمان گلو درد نیز از آن استفاده کرد. این گیاه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که به درمان لارنژیت یا التهاب حنجره کمک می‌کند. میخک گرمایی را که هنگام التهاب حنجره(لارنژیت) برای درمان گلودرد ضروری است تامین می‌کند. چطور آن را مصرف کنیم؟: یک قاشق چایخوری عسل و چهار قطره روغن میخک را به درستی مخلوط کنید. برای گرفتن نتایج فوری، این مخلوط را سه بار در روز مصرف کنید.

التهاب حنجره و اوکالیپتوس

اکنون چند دهه است که از اوکالیپتوس برای درمان علائم سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شود. گفته می‌شود که این ماده به طور طبیعی التهاب و درد گلو را تسکین می‌دهد و برطرف می‌کند. رایحه‌ی تازه‌ی آن به نوبه‌ی خود می‌تواند به برطرف کردن کیپ شدگی بینی کمک کند و درد گلو را کاملا تسکین بدهد. چطور آن را مصرف کنیم؟: موقع دم کردن یک لیوان چای از برگ‌های تازه‌ی اوکالیپتوس استفاده کنید. برای درمان طبیعی لارنژیت یا التهاب حنجره در روز چند لیوان از آن بنوشید. همچنین می‌توانید شربت ضد سرفه یا قرص‌های مکیدنی اوکالیپتوس مصرف یا از بخار آن استنشاق کنید. هشدار- از روغن اوکالیپتوس به صورت خوراکی استفاده نکنید، چون ممکن است سمی باشد.

التهاب حنجره و زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی نیز است و کمک‌تان می‌کند تا از شر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی خلاص شوید. این ریشه‌ی خوراکی همچنین حنجره و گلو را تسکین می‌دهد، و در نتیجه باعث کاهش درد و التهاب می‌شود. – ۲ قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را در ۲ فنجان آب بجوشانید. اجازه بدهید آن‌قدر بجوشد تا مقدار آب به ۵۰٪ کاهش بیابد. محلول حاصل را صاف کنید و دو قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. – تکه‌های کوچک ریشه‌ی زنجبیل در آب به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید. سپس آن را صاف کنید. شما می‌توانید لیمو و عسل به آن اضافه کنید. اجازه دهید این نوشیدنی خنک شود و آن را چند بار در روز مصرف کنید. – شما می‌توانید زنجبیل را به چای‌تان نیز اضافه کنید.

التهاب حنجره و ریشه‌ ی شیرین بیان

ریشه‌ی شیرین بیان را به قطعات کوچک خرد کنید و سپس آنها را در آب بجوشانید. شما می‌توانید این آب را پس از آن‌که ولرم شد، برای غرغره کردن استفاده کنید. – با استفاده از این ریشه چای آماده کنید و آن را دو تا سه بار در روز مصرف کنید. – یک تکه ریشه‌ی شیرین بیان را برای کاهش ولعی که برای سیگار کشیدن دارید، بمکید. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است. از این رو، التهاب حنجره را نیز درمان می‌کند. توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های کبدی، زنان باردار یا شیرده و کسانی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مثل آسپرین، و وارفارین (کومادین) مصرف می‌کنند، نباید به هیچ وجه گیاه شیرین بیان را استفاده کنند.

التهاب حنجره و بخار

مقداری آب را در یک قابلمه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید. ظرف را روی یک سطح صاف و مطمئن بگذارید. سرتان را با یک حوله پوشش دهید. روی ظرف آب جوش خم شوید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نفس بکشید و نفس‌تان را بیرون بدهید. هم از طریق دهان و هم از طریق بینی تنفس کنید، چرا که این کار انسداد گلو و بینی‌تان را رفع خواهد کرد. فاصله‌ی مناسب بین صورت‌تان و گلدان را حفظ کنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که تسکین بیابید. بخار آب گلو و همین طور دستگاه تنفسی‌تان را نرم می‌کند. – به منظور ارتقاء اثر بخار گرفتن، می‌توانید چند قطره روغن اوکالیپتوس، برگ نعناع تازه، یا پودر میخک تازه به آب جوش اضافه کنید. – حمام آب داغ نیز به شما گرمای مورد نیازتان را می‌دهد.

بیشتر بخوانید : درد حنجره ♥ درد حلق ♥ عفونت گلو ♥ سوزش گلوآبسه گلو

  • احد کاظمی