قرص آلفن ایکس

قرص آلفن ایکس ,قرص آلفن ایکس ال 100 چیست؟,قرص آلفن ایکس ال چیست,قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چیست,قرص آلفن ایکس چیست,قرص آلفن ایکس برای چیست,قرص آلفن ایکس ال 100 دیکلوفناک سدیم,قرص آلفن ایکس100,قرص آلفن ایکس ال 100 برای چیست,قرص آلفن ایکس ال چیست؟,قرص آلفن ایکس ال برای چیست

قرص آلفن ایکس

توضیحاتی در مورد قرص آلفن ایکس

اگر به دنبال قرصی ضد التهاب و مسکنی برای دردهایتان می گردید قرص آلفن ایکس می تواند در این مورد به شما کمک زیادی کند پس متن زیر را به طور کامل بخوانید. قرص آلفن ایکس ال 100 دارو مسکن ،ضد التهاب وضد تب ها موارد مصرفدیکلوفناک به دسته داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی تعلق دارد. این دارو در جهت کاهش درد، تحریک، تورم و خشکی مفصل در آرتریت، نقرس و سایر بیماری های روماتیسمی استفاده می شود. از دیکلوفناک در درمان دیگر موارد درد مثل سردرد، درد عضلانی، درد قاعدگی، درد پس از جراحی و زایمان نیز استفاده می شود. دیکلوفناک به دو صورت دیکلوفناک سدیم و دیکلوفناک پتاسیم تولید می شود. تفاوت اصلی بین این دو ملح زمان اثر گذاری آنها می باشد.دیکلوفناک پتاسیم سریع تر از سدیم جذب می شود و اثر می نماید به همین دلیل نوع پتاسیم دار این دارو برای کنترل دردهای حاد و آنی سریع تر عمل می نماید و مناسب تر است اما نوع سدیم دار که آلفن ایکس از این دسته می باشد، چون به صورت آهسته رهش ساخته می شود مدت زمان بیشتری در بدن می ماند و به مدت طولانی تری درد را کنترل می نماید و در نتیجه مناسب کنترل درد و التهابات مزمن می باشد.

قرص آلفن ایکس

دیکلوفناک از مهار کننده های قوی آنزیم سیکلواکسیژناز است. این دارو همچنین پروستاگلندین ها، پروستاسایکلین و ترومبوکسان را کاهش می دهد.مسکن‌ها داروهایی هستند که به هنگام درد به کمک ما می‌آیند. در واقع مسکن‌ها با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می‌کنند. اگرچه تحمل درد برای هیچکس خوشایند نیست، اما استفاده از داروهای مسکن به طور مداوم هم عوارض جبران‌ناپذیری می‌تواند به همراه داشته باشد. مشکلات گوارشی شایع‌ترین عوارض استفاده مداوم از مسکن‌هاست. آلفن ایکس ال نام یکی از داروهای مسکن است که این روزها بیشتر برای تسکین دردهای مفصلی و دردهای استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام دیگر این دارو دیکلوفناک سدیم است. دیکلوفناک در دو نوع دیفلوفناک سدیم و دیفلوفناک پتاسیم عرضه می‌شود. نوع سدیم آن در بدن به آرامی جذب شده و بر همین اساس اثر ضد درد آن زمان بیشتری در بدن باقی می‌ماند. 

هشدار در مورد مصرف قرص آلفن ایکس

در بیماران دچار اختلالات کلیوی، کبدی یا قلبی، با احتیاط و با حداقل میزان ممکن به کار رود. در ضمن وضعیت عملکرد کلیه مرتباً کنترل گردد.. در بیماران دچار زخم معده فعال از مصرف خودداری شود. همچنین بیماران با سابقه زخم بهتر است از مصرف این دارو پرهیز نموده و در صورت بروز صدمات معده ای- روده ای مصرف آن قطع گردد.. این دارو در افراد پیر و همچنین افرادی که سابقه حمله آسم و حساسیتی دارند با احتیاط مصرف شود.طی 2 سال گذشته گزارشات متعددی از فلج ناشی از تزریق دیکلوفناک در کودکان زیر 13 سال به مرکز ثبت و بررسی عوارض جانبی داروها ارسال شده است.فارماکوکینتیکدیکلوفناک از راه های خوراکی یا رکتوم به طور کامل جذب می گردد. حداکثر غلظت سرمی 2 ساعت بعد از مصرف خوراکی ایجاد می شود. اتصال پروتئینی دارو 99 درصد بوده و متابولیت های دارو غیر فعال و نیمه عمر آن 2 ساعت است. دارو عمدتاً از راه ادرار دفع می گردد. آلفن ایکس ال در افراد سالمند باید با احتیاط مصرف شود. در افراد با درمان بلند مدت طی این دارو وضعیت عملکرد کلیه مرتباً باید کنترل گردد. امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

نحوه و روش مصرف قرص آلفن ایکس

 -دیکلوفناک را در صورت نیاز ،به مقدار و تعداد دفعاتی که پزشک یا داروساز توصیه می نماید مصرف کنید. مصرف بیش ازحد داروهای ضددرد،عوارض این داروها ( مخصوصا عوارض گوارشی) را افزایش می دهد والزاماً مصرف مقدار زیاد دارو، تاثیر بیشتری در کنترل درد ندارد. -این دارو را بصورت کامل همراه با یک لیوان آب یا شیر پس ازغذا میل کنید. از جویدن، خردکردن یا حل کردن این دارو درمایعات بپرهیزید و جهت اطلاعات بیشتر، بروشور موجود در بسته ی دارو را مطالعه فرمایید. -در صورت فراموشی یک نوبت مصرف، به محض یادآوری، دارو را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت خودداری نمایید.این دارو به طور کامل جذب بدن شده و از راه ادرار دفع می شود. قرص آلفن ایکس ال را بهتر است که بعد از غذا به همراه آب فراوان و یا یک لیوان شیر میل کنید. همچنین بعد از مصرف این قرص تا نیم ساعت از دراز کشیدن خودداری کنید.میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک تعیین گردد. ممکن است در ابتدای مصرف پزشک شما دارو را با مقدار کم تجویز کند. به طور معمول با توجه به شرایط و بیماری هر فرد این دارو می‌تواند به تعداد یک عدد قرص یا بیشتر مصرف شود. توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه داروهای ضد درد ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کند.

عوارض قرص آلفن ایکس

هر دارویی در کنار فواید درمانی, مضراتی را نیز برای بدن دارد. از شایعترین عوارض قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ می توان به احساس سرگیجه, سردرد, تحریک پذیری, حالت تهوع و استفراغ, خواب آلودگی, ناراحتی های گوارشی مانند درد معده, یبوست, اسهال, حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد. اما در مواردی خوردن این دارو عوارض شدیدی مانند اختلال در تنفس, خارش غیر طبیعی پوست و ناراحتی های پوستی, تغییر رنگ پوست, ورم دست و پا, تب شدید, زرد شدن چشم, وزوز گوش, مشاهده خون در ادرار, اسهال و استفراغ خونی را نیز در پی داشته باشد. در صورت مشاهده هر کدام از موارد گفته شده حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

تداخلات دارویی قرص آلفن ایکس

مصرف همزمان قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ با بعضی دارو ها از جمله داروهایی مانند مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ممکن است مشکلاتی را برای بعضی اندام های بدن بوجود آورد به عنوان نمونه ممکن است سبب شود تا تاثیر این داروها بر روی کنترل فشار خون کم شده و خطر بروز نارسایی ها کلیوی را در پی داشته باشد. همچنین مصرف همزمان داروی آلفن ایکس ال ۱۰۰ با داروهای ضد میکروبی باعث بروز تشنج می شود.

نام دیگر قرص آلفن ایکس

آلفن ایکس ال (Alfen Xl) نام دیگر داروی دیلوفناک سدیم است که با اثر ضد دردی که دارد به منظور کاهش التهاب و تسکین درد در بیماری‌هایی مثل استخوان درد، درد مفاصل، دیسک کمر، سردرد و دردهای بعد از عمل جراحی کاربرد دارد. مشکلات گوارشی مثل تهوع، سوزش یا درد معده، سردرد و سرگیجه برخی از عوارض مصرف این داروست.

قرص آلفن ایکس چیست

آلفن ایکس ال (Alfen Xl) نوع سدیم دار داروی دیکلوفناک بوده و از دسته داروهای مسکن، ضد التهاب و ضد تب است که به دلیل طولانی بودن مدت اثرگذاری برای دردهای مزمن بسیار مطلوب است. از این دارو به منظور تسکین دردهایی مانند سردرد، دردهای دوران قاعدگی، التهاب مفاصل، کشش تاندون و عضلات، نقرس، میگرن، درد دندانی و دردهای پس از عمل های جراحی استفاده می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف قرص آلفن ایکس

در صورت داشتن سابقه هرگونه زخم گوارشی پزشک را در جریان قرار دهید. این دارو برای افرادی که ناراحتی‌های قلبی یا عروقی دارند مناسب نیست. در صورتیکه در دوران حساس بارداری یا شیردهی قرار دارید قبل از مصرف قرص آلفن ایکس ال با پزشک در این باره مشورت کنید. اگر سابقه ابتلا به بیماری‌هایی مثل اختلالات کلیوی، آسم، اختلالات کبدی یا قلبی را داشته‌اید، این دارو را با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف کنید. چنانچه مصرف یک نوبت از دارو را از دست دادید، به محض اینکه بخاطر آوردید آن را مصرف کنید اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک می‌باشید از مصرف آن صرف نظر کنید. برای جبران نوبت از دست رفته نوبت بعدی را دو برابر نکنید. اگر سابقه ابتلا به بیماری‌هایی مثل اختلالات کلیوی، آسم، اختلالات کبدی یا قلبی را داشته‌اید این دارو را با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف کنید. چنانچه سابقه حساسیت به آسپرین یا دیگر داروها را داشته‌اید قبل از مصرف این دارو با پزشک در این رابطه صحبت کنید. دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید. مصرف مقدار زیاد دارو، تاثیر بیشتری در کنترل درد ندارد. بهتر است دارو را پس از یک وعده غذایی مصرف کنید. با این کار عوارض آن را به حداقل ممکن می‌رسانید. اگر طی مصرف قرص آلفن ایکس ال دچار حالت تهوع شدید بهتر است غذاهای پرادویه و پرچرب را مصرف نکنید. دیکلوفناک را به مدت طولانی مصرف نکنید. در مدت مصرف این دارو ممکن است اسهال خفیفی را تجربه نمایید که خودبخود برطرف می‌گردد. طی مصرف این دارو مایعات کافی بنوشید. چنانچه با مصرف این دارو دچار علائمی مثل احساس تنگی نفس، خس خس سینه، ورم لب یا صورت، خارش پوستی شدید، وجود خون در مدفوع یا استفراغ و درد شکمی شدید، حتماً به پزشک مراجعه نمایید. طی مصرف این دارو بطور منظم فشار خون خود را بررسی کرده و اگر مقادیر بالا بود پزشک خود را در جریان قرار دهید. بعد از مصرف این قرص تا نیم ساعت از درازکشیدن خودداری کنید. مصرف این دارو در کودکان زیر ۱۳ سال ممکن است باعث فلج عضلانی شود.

ممنوعیت مصرف قرص آلفن ایکس

دیکلوفناک نباید در بیماران با سابقه حساسیت به آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب (همچون ایبوپروفن، ایندومتاسین یا پیروکسیکام)، بیماران مبتلا به زخم فعال معده یا دوازدهه و بیماران دچار پورفیری (نوعی بیماری خونی) استفاده شود.

مصرف قرص آلفن ایکس در بارداری

در صورت بارداری، شیردهی، دیابت، نقص کلیوی یا کبدی قبل از مصرف دارو به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.اگر هم زمان داروهای دیگری مصرف می کنید برای جلوگیری از تداخلات احتمالی به پزشک یا داروساز اطلاع دهید. پزشک از عوارض احتمالی داروی شما آگاه است بنابراین دوره درمان دارو را مطابق تجویز پزشک تکمیل و از قطع خودسرانه دارو پرهیز کنید.

نام تجاری قرص آلفن ایکس

 آلفن ایکس ال در واقع نام تجاری داروی دیکلوفناک سدیم است که به صورت آهسته رهش در این محصول فرموله گردیده است. این دارو در شرکت داروسازی البرز دارو تولید می شود

موارد مصرف قرص آلفن ایکس

 آهسته رهش بودن یک فرمول دارویی باعث می شود که مدت اثر گذاری دارو در بدن طولانی تر شود و این قابلیت در ترکیباتی مانند داروهای ضد درد که جهت تسکین بکار می روند، خصوصاً در دردهای مزمن بسیار مطلوب است. این دارو جهت تسکین دردهایی مانند التهاب مفاصل، کشش تاندون و عضلات، نقرس، میگرن، درد دندانی و دردهای پس از عمل های جراحی توصیه می شود. دیکلوفناک با مهار آنزیم سیکلوکسیژناز که مسئول تولید پروستاگلاندین ها(عوامل ایجاد کننده ی التهاب در اعضای آسیب دیده)می باشد، مانع از افزایش التهاب و درد می گردد. درواقع با کاهش سطح ناقل های درد و التهاب در بدن، درد و التهاب کنترل می شود.

بیشتر بخوانید : قرص بتاهیستین ♥ قرص بیوتین ♥ قرص اکوفان ♥ قرص اکوفن قرص امپرازول