پمپ باد فندکی ماشین

معرفی پمپ باد فندکی ماشین

پمپ باد فندکی ماشین

معرفی پمپ باد فندکی ماشین

بایگانی

توضیحات درباره تب روماتیسمی

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳ ق.ظ

توضیحات درباره تب روماتیسمی


تب روماتیسمی بیماری نادر اما ناراحت کننده است. این بیماری، که معمولا تب روماتیسمی حاد نیز نامیده می شود، معمولا به کودکان و نوجوانان حمله می کند. این بیماری ناشی از یک گلودرد است که به طور کامل درمان می شود یا تب خونی. تب روماتیسمی یک بیماری جدی و خطرناک است و اگر درمان نشود، می تواند اثرات مخربی بر مغز، مفاصل، پوست و قلب داشته باشد. این دو تا سه هفته پس از عفونت استرپتوکوک گلو ایجاد می شود و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. علائم اصلی مربوط به تب روماتیسمی شامل تب، درد مفاصل، خستگی بیش از حد، سرگیجه قلب، بی اشتهایی بی درد، سردرد و تنگی نفس است. قبل از استفاده از درمان آنتی بیوتیک، تعداد بیماران در مناطق گرمسیری بالا بود. پس از معرفی درمان آنتیبیوتیک برای فارنژیت، تعداد افراد مبتلا به تب روماتیسمی کاهش یافته است، با این وجود بسیاری از کودکان 5 تا 15 ساله هنوز از این بیماری رنج می برند که در درصد کمی از موارد می تواند منجر به بیماری شود. به دلیل تظاهرات دقیق، این بیماری به عنوان یک بیماری آرتریت روماتوئید در کودکان و نوجوانان در نظر گرفته می شود. تب روماتیسمی در سراسر جهان نابرابر است. بروز تب روماتیسمی در کشور متفاوت است. کشورهایی وجود دارند که هیچ موردی از این بیماری در آن گزارش نشده است، اما از سوی دیگر، در برخی از کشورها، میزان بروز متوسط ​​یا بالاتر (بیش از 40 مورد در هر 100000 نفر در سال) تخمین زده می شود. برآورد شده است. 15 میلیون مورد تب روماتیسمی در سرتاسر جهان وجود دارد که هر ساله 282000 مورد جدید است. و در سال 233000 به مرگ گزارش شد.

در این مقاله، ما درباره جراحی در مورد تب روماتیسمی صحبت می کنیم، امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.
تب روماتیسمی چیست؟

تب روماتیسمی بیماری ای است که توسط یک باکتری به نام استرپتوکوک به علت عفونت گلو ایجاد شده است. گروه های متعددی از عفونت های استرپتوکوک وجود دارد، اما تنها نوع A باعث تب روماتیسمی می شود. اگرچه عفونت استرپتوکوک یکی از شایعترین علل فارنژیت در کودکان سنین کودکان است، اما کودکان مبتلا به پارک زودرس تب روماتیسمی را ایجاد نمیکنند. بیماری که در ابتدا با درد خفیف و آرتریت ظاهر می شود، می تواند با التهاب و تخریب سلول های قلب (التهاب قلب) یا حرکات غیر طبیعی (کره) به علت التهاب مغز ادامه یابد. ممکن است وجود خارش پوست یا گره های پوست نیز وجود داشته باشد.
علت تب روماتیسمی

این وضعیت ناشی از پاسخ غیر طبیعی سلول های ایمنی بدن به عفونت های گلو با استرپتوکوکوس پریگنوس یا گروه استرپتوکوک بتا-همولیتیک است. معمولا گلو درد قبل از بیماری و شروع بیماری پس از یک دوره ناچیز که زمان متغیر است، وجود دارد. درمان آنتی بیوتیک برای درمان عفونت های حنجره، جلوگیری از تحریک ایمنی و جلوگیری از ظهور عفونت های جدید است. از آنجا که یک عفونت جدید می تواند یک بیماری جدید ایجاد کند. خطر ابتلا به عود در سه سال اول پس از شروع بیماری بیشتر است.
تب روماتیسمی یک بیماری ارثی نیست

تب روماتیسمی یک بیماری ارثی نیست، زیرا این بیماری به طور مستقیم از والدین به فرزندان منتقل نمی شود. اگرچه خانواده های دارای اعضای متعدد مبتلا به تب روماتیسمی وجود دارند، این ممکن است به دلیل وجود عوامل ژنتیکی باشد که احتمال انتقال عفونت استرپتوککی را از فرد به فرد افزایش می دهد. عفونت استرپتوکوک از طریق دستگاه تنفسی و بزاق منتقل می شود.

  • احد کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی