اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی

اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی در سایت جسارت

خواص عسل طبیعی ,خواص عسل طبیعی برای پوست,خواص عسل طبیعی برای پوست صورت,خواص عسل طبیعی برای بدن,خواص عسل طبیعی کنار,خواص عسل طبیعی برای صورت,خواص عسل طبیعی چیست,خواص عسل طبیعی بیز,خواص عسل طبیعی کوهستان,خواص عسل طبیعی در بارداری,فواید عسل طبیعی برای پوست,فواید عسل طبیعی برای پوست صورت,خاصیت عسل طبیعی برای پوست,خاصیت عسل طبیعی چیست

اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی

خواص عسل طبیعی , خواص عسل طبیعی برای پوست , خواص عسل طبیعی برای پوست صورت , خواص عسل طبیعی برای بدن

در این مطلب از سایت جسارت با اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

قرآن کریم در دو آیه کلمه عسل را ذکر کرده است، نخست در سوره محمد(ص) آیه ۱۵ که خداوند در ستودن بهشت به نیکوکاران وعده داده است که در آنجا نهرهایی از عسل پاک و ناب روان است و سپس در سوره نحل که خواص شفابخش آن را یادآوری فرموده و در آیه‌های ۶۸ و ۶۹ این سوره در مورد عسل و زنبور عسل چنین می‌فرماید: «وَأَوْحَى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُونَ(نحل/۶۸)؛ ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَهً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (نحل/۶۹). و پروردگار به زنبور عسل الهام کرد که در کوه‌ها و درختان و آنچه (از داربست‌ها) بر می‌افرازند، خانه‌‎هایی بساز. آن‌‎گاه از همه ثمرات بخور، پس در راه‌‎های پروردگارت که (به الهام او برای تو) همواره شده است برو از شکم آن‌ها شربتی با رنگ‌های گوناگون بیرون می‌‎آید که در آن شفایی برای مردم است. بی‌شک در این (کار زنبور عسل) نشانه‌‎ای است (از قدرت خدا) برای مردمی که می‌‎اندیشند.

خواص عسل طبیعی

مصرف عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود، خط های ایجاد شده روی صورت را کاهش می دهد و خشکی آرنج و پاشنه پا را برطرف می کند. نرم کننده حاوی عسل، از ایجاد موخوره جلوگیری می کند و باعث براقی مو می شود.روند سوخت و ساز را تسریع می بخشد و باعث کاهش وزن می شود.

در تفسیر آیه ۶۸ سوره «نحل» چنین آمده که پروردگارت به زنبور عسل وحی فرستاد؛ در اینجا لحن قرآن به طرز شگفت‌انگیزی تغییر می‌یابد، در عین ادامه دادن بحث‌ها در زمینه نعمت‌های مختلف الهی و بیان اسرار آفرینش در این سوره، سخن از زنبور عسل و سپس خود عسل به میان می‌آورد، اما شکل یک ماموریت الهی و الهام مرموز که نام وحی بر آن گذارده شده است.

خواص عسل طبیعی برای پوست

مصرف آن با سیر خام، ویروس و عفونت های باکتریایی را از بین می برد.تقویت کننده بینایی و تسکین دهنده گلودرد است و به نوعی شربت سینه محسوب می شود.انرژی زاست، خستگی مفرط را برطرف می کند، میزان هوشیاری ذهن را افزایش می دهد؛ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، ماده مغذی، ویتامین و آنتی اکسیدان های لازم را به بدن می رساند.با بهبود جریان خون رسانی، مانع از بیماری قلبی و آسیب به رگ ها و به خصوص مویرگ ها می شود.عملکرد روده را تنظیم می کند، قولنج و سندروم بی قراری روده ها را درمان می کند خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد.

اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی

خواص عسل طبیعی , خواص عسل طبیعی برای پوست , خواص عسل طبیعی برای پوست صورت , خواص عسل طبیعی برای بدن

نخستین ماموریت زنبوران در این آیه ماموریت خانه‌‎سازی ذکر شده است و این شاید به خاطر آن است که مسأله مسکن مناسب نخستین شرط زندگی است و به دنبال آن فعالیت‌های دیگر، امکان‌پذیر است. در آیه ۶۹ سوره «نحل»، دومین ماموریت زنبورعسل شروع می‌شود، چنان که قرآن می‌فرماید: «ما به او الهام کردیم که سپس از تمام ثمرات تناول کن و راه‌هایی که پرودگارت برای تو تعیین کرده، به راحتی بپیما.» سرانجام، آخرین مرحله ماموریت آن‌ها را به صورت یک نتیجه این چنین بیان می‌کند: «از درون زنبوران عسل، نوشیدنی مخصوص خارج می‌شود که رنگ‌های مختلفی دارد.»

خواص عسل طبیعی برای پوست صورت

سوختگی را تسکین می دهد، زخم ها را ضدعفونی می کند، التهاب و درد را کاهش می دهد و روند درمان را تسریع می بخشد.میزان اضطراب را کاهش می دهد و مانند مسکن عمل می کند.آرامش و خواب آرام ایجاد و میزان PH بدن را قلیایی می کند.مانع از شکل گیری تومورهای سرطانی می شود. از سوء هاضمه و رفلکس اسیدی معده می کاهد، زخم های دستگاه گوارش را درمان می کند.

جالب این که دانشمندان از طریق تجربه به این حقیقت رسیده‌اند که زنبوران به هنگام ساختن عسل آن چنان ماهرانه، عمل می‌کنند که خواص درمانی و دارویی گیاهان محفوظ مانده و به عسل منتقل می‌شود. و در ماجرای برنامه زندگی زنبوران عسل و ارمغانی که آن‌ها برای جهان انسانیت می‌آورند، که هم غذاست و هم شفا و هم درس زندگی، نشانه روشنی از عظمت و قدرت پروردگار است، برای جمعیتی که می‌اندیشند.

خواص عسل طبیعی برای بدن

آنزیم های طبیعی موجود در آن، روند هضم غذا را بهبود می بخشد.مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند.خاصیت ضد قارچی دارد.با جویدن موم آن، علایم تب یونجه بهبود می یابد.تشنگی و علایم گرمازدگی را برطرف و سکسکه را متوقف می کند.خاصیت ملین دارد.مخلوط آن با فلفل سیاه و زنجبیل آسم را تسکین می دهد.آب سیر همراه با عسل، فشارخون را کنترل می کند مخلوط عسل، دارچین در آب جوش، در بهبود آرتریت، عفونت مثانه و نفخ معده موثر است. کلسترول مضر را کاهش می دهد و ویروس ها را از بین می برد.

به بیان دیگر تعبیر وحی درباره زنبور عسل به معنای الهام غریزی است که در نهاد این حشره گذاشته شده است. حال با توجه به این که همه موجودات جاندار با هدایت غریزی به زندگی خود ادامه می‌‎دهند، باید دید چه ویژگی در زنبور عسل هست که خدای متعال چنین تعبیری را در خصوص این حشره به کار برده است؟ رسول اکرم(ص) می‌‎فرماید: «مؤمن مانند زنبورعسل است؛ اگربا او کنار بیایی و همکاری کنی او هم سودمند است، اگر از او اندرزی بپرسی او برای تو سودبخش است، اگر درکنار او بنیشینی برای تو سودآور است، همه چیز او سودمند است چون همه چیز زنبورعسل سودمند است.»

خواص عسل طبیعی کنار

روند پیری را کند، قدرت شنوایی را تقویت و بوی بد دهان را رفع می کند.استفاده موضعی از مخلوط عسل، دارچین و روغن زیتون داغ مانع از ریزش مو می شود و دندان درد را نیز متوقف می کند.توجه داشته باشید عسل حاوی هاگ های قارچ است و سیستم ایمنی بدن نوزادان توان مقابله با آن را ندارد. لذا نوزادان زیر یک سال نباید تحت هیچ شرایطی عسل مصرف کنند.

خواص عسل طبیعی