طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها در سایت جسارت

آلو سیاه خشک ,آلو سیاه خشک شده,کالری آلو سیاه خشک,طرز تهیه آلو سیاه خشک,خواص آلو سیاه خشک شده,خاصیت آلو سیاه خشک,فرآوری آلو سیاه خشک باکیفیت,قیمت آلو سیاه خشک,فرآوری بهترین آلو سیاه خشک باکیفیت,صادرات بهترین آلو سیاه خشک باکیفیت,خواص الو سیاه خشک

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها

آلو سیاه خشک , آلو سیاه خشک شده , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

در این مطلب از سایت جسارت به خواص استفاده از خرما و فشار خون را کاهش دادن می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف یک چهارم فنجان آلوسیاه خشک یا تقریبا ۴ عدد از آن، حاوی ۱۲ درصد از نیاز روزانه به فیبر، ۳۲ درصد از نیاز روزانه به ویتامین K و ۹ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم است. فیبر باعث کاهش کلسترول شده و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی و افزایش حس سیری را به همراه دارد. از طرفی مانع از یبوست و بیماری های گوارشی خواهد شد. ویتامین K موجود در این ماده غذایی برای ساخت استخوان های قوی و انعقاد خون ضروری بوده، همچنین پتاسیم نیز برای کارکرد درست سیستم عصبی و ماهیچه ای و محدود کردن افزایش فشار خون ناشی از مصرف زیاد سدیم مورد نیاز است.

آلو سیاه خشک

درست کردن آلو خشک در خانه خیلی راحت و از نظر اقتصادی به صرفه ست.  آلوهایی رو که برای خشک کردن انتخاب میکنین بهتره که گوشتی و شیرین باشه و معمولن همه ی آلوها رو می تونیم خشک کنیم از آلو سیاه گرفته تا قطره طلا. آلوها رو به هر میزان که آماده کردین برای خشک کردن، بعد از شستن و چیدن دم هاشون کنار میذاریم. یک قابلمه متناسب با اندازه آلوها برداشته و با مقدار مناسب آب میذاریم جوش بیاد، ۲ قاشق روغن هم بهش اضافه می کنیم. اگر بافت آلوها نرمه بعد از جوش آمدن آب آلوها رو داخل قابلمه ریخته و زیر گاز رو خاموش میکنیم اما اگر بافت آلو سالم و له شده نیست اجازه میدیم آلوها ی جوش بخوره و بعد از روی حرارت برمیداریم.

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها

آلو سیاه خشک , آلو سیاه خشک شده , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

برای محدود کردن خطر پوکی استخوان، از آلوسیاه خشک بیشتر استفاده کنید. با توجه به مجله انگلیسی تغذیه، این ماده غذایی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کرده و باعث افزایش تراکم موادمعدنی استخوان می شود. همچنین براساس مجله بررسی تحقیقات سالمندی در امریکا، مصرف آلوسیاه خشک نه تنها باعث کاهش از دست دادن استخوان می شود بلکه تراکم مینرالی از بین رفته را نیز احیا می کند.

آلو سیاه خشک شده

بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد، میبینین که پوست آلوها جمع شده و ترک خورده حالا به راحتی میتونین پوست آلوها رو جدا کنین و در سینی یا آبکش بچینین و روش به دلخواه کمی نمک یا شکر بپاشین و اجازه بدین جلوی آفتاب خشک بشه.  دقت کنین که اگر ۲ روز میخواین جلوی آفتاب باشه روز دوم آلوها رو پشت و رو کنین و اگر آفتاب خیلی تیزه این زمان رو کمتر کنین در غیر این صورت تمام بافت آلو خشک میشه و تقریبن هسته های آلو فقط میمونه ! اگر تو آپارتمان زندگی می کنین و فضای کافی برای استفاده از آفتاب ندارین میتونین آلوها رو جلوی باد پنکه خشک کنین.

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها

آلو سیاه خشک , آلو سیاه خشک شده , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

مصرف روزانه ۳ تا ۶ عدد آلوخشک سیاه در کاهش فشارخون موثر است. همچنین براساس مجله امریکایی تغذیه و موادغذایی، مصرف آلوسیاه خشک ممکن است اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی پایین یا کلسترول بد را به حداقل برساند که به کاهش التهاب در بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند.

کالری آلو سیاه خشک

آلوسیاه خشک به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد، برای بیماران دیابتی و رژِیم های لاغری مناسب است. مصرف این میوه خشک شده قبل از صرف غذا به افزایش حس سیری و کاهش حجم غذای دریافتی کمک می کند. آلوسیاه خشک مقدار بالایی فیبر، سوربیتول و فروکتوز دارد، اما باعث افزایش سریع سطح قندخون یا سطح انسولین بعد از مصرف نشده و انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است. همچنین هر عدد آلو سیاه خشک ۲۴ کالری و۵.۷ گرم کربوهیدرات دارد.

آلو سیاه خشک