مسهل کننده های طبیعی و قوی برگ سنا و لاغری خطرناک

مسهل کننده های طبیعی و قوی برگ سنا و لاغری خطرناک در سایت جسارت

برگ سنا و لاغری ,برگ سنا لاغری,برگ سنا برای لاغری خوب است,برگ سنا لاغری,برگ سنا در لاغری,برگ سنا باعث لاغری میشود,برگ سنا برای لاغری,تاثیر برگ سنا در لاغری,خواص برگ سنا در لاغری,ایا برگ سنا باعث لاغری میشود,برگ سنا برای لاغری,برگ سنا لاغر میکند,برگ سنا لاغر میکنه,برگ سنا و لاغری,خواص برگ سنا برای لاغری

مسهل کننده های طبیعی و قوی برگ سنا و لاغری خطرناک

برگ سنا و لاغری , برگ سنا لاغری , برگ سنا برای لاغری خوب است , برگ سنا لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به مسهل کننده های طبیعی و قوی برگ سنا و لاغری خطرناک می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

برگ سنا اساسا یک گیاه گلدار از تیره باقلا‌سانان است. سنا گل‌های زرد، سفید و صورتی دارد. این گیاه بوته‌ای ریشه در شمال افریقا، خاورمیانه و برخی از مناطق آسیا دارد. در آسیا، برگ سنا را بیش‌تر می‌توانید در مناطق معتدل هند و چین پیدا کنید. برگ سنا به علت داشتن ترکیباتی به نام آنتراکینون‌ها، یک ملین قدرتمند محسوب می‌شود. مشتقات آنتراکینون گلیکوزیدها به عنوان گلیوکوزیدهای سنا یا سنوسایدها شناخته می‌شوند که به دلیل گونه سنا این نام را گرفته‌اند. اشکال مختلف این گلیکوزیدها به نام‌های A، B، C و D شناخته می‌شود.

برگ سنا و لاغری

حسین رضایی زاده متخصص طب سنتی در خصوص تاثیر داروهای تبلیغی در ماهواره و شبکه های مجازی برای لاغری گفت: داروهایی که در تبلیغات رنگین ماهواره‌ها مدعی لاغر یا چاق کردن فرد در یک زمان کوتاه هستند می‌توانند عوارض خطرناکی داشته باشند، و قطعا هیچ دارویی وجود ندارد که وزن را در مدت کوتاه کاهش دهد و عارضه نداشته باشد. وی افزود: معمولا عرضه کنندگان این داروها بیش از اینکه به سلامت افراد توجه کنند به منافع اقتصادی خود توجه بیشتری دارند. لذا توصیه می‌کنم برای کاهش یا افزایش وزن حتما با مراجعه به پزشک یک بررسی همه جانبه از نظر متابولیسم بدن، غدد و سایر عوامل انجام دهند.

برگ سنا را می‌توان به طور موضعی برای داشتن موهایی صاف، درخشان و قوی استفاده کرد. شما می‌توانید با مخلوط کردن پودر سنا با آب و ماست یک ماسک مو تهیه کنید. همچنین می‌توانید مواد دیگری مانند آب مرکبات، روغن‌های معطر، چای‌های گیاهی، ادویه‌ها و غیره را برای اثربخشی بیش‌تر ماسک، به آن اضافه کنید. ماسک آماده‌شده را روی موهای‌تان بگذارید، البته برای این کار باید موها را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید. اجازه دهید خمیر به داخل پوست سر نفوذ کند. سر خود را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که ماسک خشک شود. پس از چند ساعت موهای‌تان را آبکشی کنید.

برگ سنا لاغری

رضایی زاده تصریح کرد: نگاه طب سنتی به مزاج افراد به دو گونه تقسیم می‌شود، به این صورت که با توجه به اقتضای مزاجی یک فرد لاغر یا چاق بودن وی تشخیص داده می‌شود. طب سنتی مزاج افراد چاق را رطوبی می‌داند که با توجه به این موضوع آن‌ها استعداد لاغری کمتری دارند. و بلعکس افرادی که مزاج خشک دارند، (گرم و خشک یا سرد و خشک) افراد لاغر اندام هستند که این افراد اصولا استعداد چاق شدن را ندارند و افزایش وزن پیدا نمی‌کنند مگر با تغییرات وزن در طول زمان. این نگاه به ما کمک می‌کند که با توجه به مزاج فرد سرعت بیشتری در کاهش یا افزایش وزن بیماران داشته باشیم.

مسهل کننده های طبیعی و قوی برگ سنا و لاغری خطرناک

برگ سنا و لاغری , برگ سنا لاغری , برگ سنا برای لاغری خوب است , برگ سنا لاغری

برگ سنا در درمان زخم‌های مقعدی و هموروئید موثر است زیرا به کاهش تورم کمک می‌کند و باعث تسریع فرآیند بهبودی می‌شود. علاوه بر این، از آن‌جایی که این گیاه دارویی مدفوع را نرم می‌کند، سبب از بین رفتن ناخالصی‌ها در اختلالات پاتولوژیک مانند شکاف‌های مقعدی می‌شود. چنین تاثیری به خاطر این واقعیت است که پس از مصرف خوراکی این گیاه دارویی، ترکیبات موجود در برگ سنا جذب دستگاه گوارش می‌شوند و به به جداسازی مواد غیر قندی در روده‌ها کمک می‌کنند. این اجزای غیر قندی توسط تحریک دستگاه گوارش، باعث افزایش حرکات لوله‌ی گوارش می‌شوند. به این ترتیب، عبور مدفوع از دستگاه رودگانی سرعت بیش‌تری پیدا می‌کند.

برگ سنا برای لاغری خوب است

وی در خصوص تاثیر برگ سنا در کاهش وزن توضیح داد: برگ سنا و گیاهان که مسهل هستند به هیچ وجه برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود و متاسفانه برخی بدون داشتن اطلاعات کافی برای لاغر شدن از این گیاه دارویی استفاده می‌کنند. رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران بیان کرد: بسیاری از دمنوش‌های ترکیبی که در بازار موجود است دارای برگ سنا هستند و با توجه به اینکه سنا مسهلی قوی است، مصرف بی رویه آن در طول زمان ممکن است باعث تنبلی روده بزرگ شود، که از آن زمان روده در برابر هر درمانی مقاوم می‌شود. متاسفانه در برخی از مواقع از این گیاه با نام انگلیسی کاسیا در سطح بازار به فروش می‌رسد.

برگ سنا و لاغری